خبرگزاری کار ایران

تحلیل عملکرد بازیکنانی که در لیگ هفدهم توسط سرمربی تیم ملی دیده نشدند

چشم پوشی کی‌روش از یک تیم رویایی/ کاش بودی و میدیدی!

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۵۶۶

سرمربی تیم ملی چشم خود را روی خیلی از بازیکنان داخلی بسته است.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد به عنوان اولین تیم‌ آسیایی و دومین تیم بعد از برزیل، جواز حضور در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه را کسب کند. شاگردان کی روش مدتهاست در رقابت های بین المللی شکستی را نخورده اند و در رنکینگ فیفا هم بهترین تیم قاره کهن به حساب می آیند.

به عقیده کارشناسان، سال های سال بود تیم ملی تا به این اندازه هماهنگ و روی فرم نبوده و یکپارچگی در آن دیده نشده است. با این حال همه این پیشرفت ها و موفقیت ها باعث نمی شود تا انتقادی به کادر فنی تیم ملی صورت نگیرد. به هر حال مسابقات لیگ برتر در جریان است و استعدادهای این کشور در آن مشغول بازی هستند؛ از طرفی همه لژیونرهای وطنی هم این روزها شرایط خوبی ندارند و شاید فرصت دادن به ستاره های داخلی ولو برای حضور در اردوها اتفاق بدی نباشد.

در ادامه بازیکنانی را زیر  ذره بین قرار می دهیم که در این فصل نمایش قابل قبولی داشته اند اما خبری از آنها در اردوهای تیم ملی نیست.

دروازه بان:

محسن فروزان:

دروازه بان اسبق استقلال و تراکتور و گسترش فولاد و راه آهن و سیاه جامگان و صبا این روزها در ترکیب پارس جنوبی نمایش بسیار خوبی داشته است. او در نیم فصل اول بارها منجی تیمش شد و حالا هم در دور برگشت مسابقات با اینکه پارس در سراشیبی سقوط قرار گرفته اما او همچنان یکی از معدود خوب های تیم تارتار به حساب می آید. در ترافیک دروازه بان های تیم ملی شاید کی روش بتواند به او هم فرصتی برای عرض اندام بدهد.

مدافعان:

شجاع خلیل زاده:

با اینکه همیشه یکی از آماده ترین مدافعان ایران بود اما هیچ گاه مورد اطمینان کارلوس کی روش نبود. شجاع خلیل زاده مدافع قدرتی سرخپوشان که از سرعت خوبی هم برخوردار است؛ کاهی اوقات اشتباهات بدی را مرتکب می شود اما با این حال یکی از معدود مدافعان شش دانگ به حساب می آید. او در این فصل در کنار سید جلال حسینی و محمد انصاری و علیرضا بیرانوند؛ باعث شده تا کمترین  گل خورده به نام سرخپوشان تهرانی به ثبت برسد.

محمدرضا خانزاده:

مدافع اسبق پرسپولیس که تا چند سال پیش جزو بازیکنان مورد علاقه کی روش بود و باعث تعجب خیلی ها شده بود؛ حالا در روزهایی که نمایش خوبی دارد و خوب هم گل می زند به تیم ملی دعوت نمی شود. خانزاده در پدیده دوباره احیا شده و می توان به آینده او امیدوار بود.

محمد ایرانپوریان:

اگر پنالتی هایی را که از دست می دهد در نظر نگیریم؛ مثل همیشه فوق العاده است. گلزن ترین مدافع لیگ هفدهم تا به اینجا بازهم یکی از بهترین های تراکتور است. حتی وقتی که پرشورها روی فرم نیستند بازهم این بازیکن کار خودش را می کند. در روزهایی که رضاییان چندان روی فرم نیست ایرانپوریان می تواند گزینه خوبی باشد.

هافبک ها:

داریوش شجاعیان:

سه گل و سه پاس گل عصاره عملکرد داریوش در نیم فصل دوم برای استقلال بوده است. بی تردید فانتزی ترین بازیکن حال حاضر ایران هر کاری که برای دعوت به تیم ملی نیاز باشد را انجام می دهد. پاس گل می دهد؛ گل می زند؛ دوندگی بالایی دارد؛ تکنیک فوق العاده ای دارد و .... با این حال داریوش از وقتی به استقلال آمده دیگر مورد وثوق کارلوس کی روش نیست.

محسن مسلمان:

حتی خود مسلمان هم دیگر امید ندارد تا در تیم کی روش جایی داشته باشد. محسن مدتهاست روی فرم است و مهندسی حملات قهرمان فوتبال ایران را بر عهده ارد اما به چشم مرد پرتغالی نمی آید. محسن در این فصل هم مانند سال قبل بهترین پاسور لیگ است و حالا با فاصله این عنوان را مال خود کرده است.

رضا اسدی:

فصل گذشته بود که علی دایی به او میدان داد تا در ترکیب نفت تهران خودی نشان دهد. اسدی از همان فرصت بهره برد و همراه با دایی به سایپا آمد. اسدی در لباس نارنجی پوشان هم به جز یک مقطع کوتاه با کیفیت ظاهر شد. او با توجه به سن و سال و فیزیک مناسبی که دارد می تواند گزینه خوبی برای حضور در اردوهای تیم ملی باشد. 

ابراهیم صالحی:

تیم یکدست پارس جنوبی در این فصل چند مهره برجسته داشت که یکی از آنها ابراهیم صالحی بود. بازیکنی که در سمت راست با فرارهای فوق العاده و شم گلزنی بالا بارها تیمهای رقیب را به هم ریخت. صالحی به همراه چند بازیکن دیگر پارس هنوز هم به دنبال جلب نظر کارلوس کی روش هستند تا به تیم ملی بپیوندند.

مهاجمان:

محمد قاضی:

مهاجم باتجربه تیم پدیده در این فصل نمایش بی نظیری داشته است. او هنوز هم با توجه به اینکه وارد چهارمین دهه زندگی اش شده اما نزدیک ترین و جدی ترین تعقیب کننده علی علیپور در جنگ آقای گلی به حساب می اید. قاضی رابطه خوبی با کی روش دارد اما مدتهاست که دیگر به تیم ملی دعوت نمی شود.

حسین ابراهیمی:

اگر حسین ابراهیمی را در این فصل از سپیدرود بگیرید دیگر نباید به بقای آنها امیدوار بود. سرخ های گیلانی در این فصل روی کاکل مهاجم بومی خود توانسته اند سراپا باشند. ابراهیمی موفق شده هم گل های مهمی را برای سپیدرود به ثمر برساند و هم پاس های خوبی را برای هم تیمی هایش از جمله نزهتی ارسال کند. با این حال هیچ وقت درهای تیم ملی به روی جوان اول سابق فوتبال گیلان باز نشد.

علی علیپور:

در نهایت به اصلی ترین گزینه می رسیم. به ستاره جوانی که در این فصل همه نگاه ها را به سمت خود خیره کرده است. به بازیکنی که هیچکس گمان نیم کرد در نبود طارمی، بتواند اینگونه جایش را پر کند. علیپور بهتر از هر پرسپولیسی دیگری با 14 گل، بهترین گلزن لیگ به شمار می رود. او به تنهایی و با فاصله به آقای گلی نزدیک شده و در روزهایی که سردار گل نمی زند؛ گوچی روی نیمکت تیمش جا خشک کرده و طارمی هم از آخرین بازی خوبش ماه ها گذشته می تواند گزینه خوبی برای خط حمله تیم ملی باشد.

×در کنار این 11 بازیکن نفراتی چون عبدالله ناصری، عیسی آل کثیر، جلال الدین علی‌محمدی، یونس دلفی، پیمان بابایی، معین عباسیان، و ... هستند که می توانند جزو مدعیان حضور در اردوی تیم ملی باشند. اللبته اگر سرمربی تیم ملی برای آنها وقت بگذارد و باز یهای لیگ را تماشا کند. ای کاش تا دیر نشده کی روش نگاهی به درخشش آنها داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز