خبرگزاری کار ایران

در صورت نتیجه‌بخش بودن اعتراض هواداران تراکتورسازی و استقلال به فیفا؛

اگر بازی‌های پرسپولیس با حضور طارمی 3-0 شود... (جدول)

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۳۰۲

هواداران استقلال و تراکتورسازی از فیفا خواسته‌اند دیدارهای فصل گذشته پرسپولیس را با حضور طارمی 3 بر صفر به سود حریفان اعلام کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، صحبت‌های جنجالی مهدی طارمی در برنامه نود در چند روز اخیر نقل محافل خبری ورزشی بوده است و واکنش‌های زیادی به همراه داشته که در این میان اصرار بر تغییر نتایج بازی‌های پرسپولیس در فصل شانزدهم و گرفتن جام قهرمانی از این تیم به دلیل تخلف بابت حضور طارمی در زمین در صدر آنها قرار داشته است.

در این میان دو باشگاه استقلال و تراکتورسازی نسبت به این مورد بیش از سایرین معترض شدند و ​این اعتراض علاوه بر موضع‌گیری مقامات رسمی باشگاه، با واکنش گسترده هواداران این دو تیم همراه بود و هجوم آنها به صفحه‌های رسمی فیفا و درخواست ورود به این ماجرا از جمله این واکنش‌ها بود.

حال می‌خواهیم بررسی کنیم که اگر بر فرض محال چنین اتفاقی بیافتد و بازی‌های پرسپولیس با حضور طارمی با نتیجه 3 بر صفر به به زیان این تیم اعلام شود جدول لیگ شانزدهم چه تغییری خواهد کرد.

پرسپولیس فصل گذشته از 30 بازی که در لیگ برتر انجام داد 66 امتیاز گرفت که 63 امتیاز آن در حضور کامل یا مقطعی طارمی در زمین بود. تنها دیداری که طارمی در آن حضور نداشت، بازی با صبای قم بود که سرخپوشان با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسیدند و در 29 دیدار دیگر این بازیکن حضور داشته است. بدین ترتیب پرسپولیس تنها 3 امتیاز بازی با صبا را در این شرایط خواهد داشت و جایگاهش با این 3 امتیاز انتهای جدول و سقوط به دسته یک است و البته ماندن صبای قم در لیگ برتر.

و اما بحث دیگر جام قهرمانی لیگ برتر است که برخلاف تصور هواداران استقلال، کسر امتیازات پرسپولیس منجر به قهرمانی آنها نخواهد شد. استقلالی‌ها با تصور اینکه رتبه دوم جدول را در اختیار داشتند و در صورت سقوط پرسپولیس آنها که نزدیک‌ترین تیم به سرخپوشان بودند جایشان را در صد جدول خواهند گرفت، جام قهرمانی لیگ شانزدهم را متعلق به خودشان می‌دانند ولی در صورت کسر امتیازات یاد شده از پرسپولیس هم استقلال قهرمان نمی‌شود و در جایگاه دوم خود باقی خواهد ماند و عنوان قهرمانی به تراکتورسازی تبریزی می‌رسد.

پرسپولیس در لیگ شانزدهم یک تساوی و یک شکست مقابل استقلال تجربه کرد و برای همین 3 بر صفر شدن دو دیدار تنها 2 امتیاز به استقلال 57 امتیازی اضافه کرده و آنها را به عدد 59 می‌رساند.

ولی تراکتورسازی که یک تساوی بدون گل و یک شکست 3 بر صفر مقابل پرسپولیس تجربه کرده است، 5 امتیاز بیشتر خواهد گرفت و با 62 امتیاز به صدر جدول می‌رسد. یکی از تیم‌هایی که از این ماجرا متضرر خواهد شد ذوب‌آهن است چرا که تغییر نتایج بازی‌های پرسپولیس باعث می‌شود سپاهان و پیکان بالای سر این تیم قرار بگیرند و آنها با یک پله سقوط به رتبه پنجم جدول می‌رسند که در این صورت سهمیه آسیایی خود را از دست خواهند داد.

جدول لیگ برتر در صورت تغییراتی که گفته شد به شرح زیر است:

اگر بازی‌های پرسپولیس با حضور طارمی 3-0 شود... (جدول)

نکته: ذکر موارد بالا تنها برای بررسی فرضیه‌ای بود که این روزها از سوی هواداران فوتبال مطرح شده است و به منزله تایید رخ دادن این تغییرات نیست. اینکه چنین موضوعی از نظر حقوقی به نتیجه خواهد رسید یا نه بحث مفصلی می‌طلبد که باید از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار بگیرد ولی با توجه به اتفاقاتی که در پرونده مهدی طارمی و بازگشتش از ریزه اسپور به پرسپولیس رخ داده و رصد دقیق آن از سوی فیفا به نظر می‌رسد واکنش فدراسیون جهانی فوتبال چیزی بیش از همان محرومیت دو پنجره‌ای و محرومیت شخصی برای طارمی نباشد و بعید به نظر می‌رسد چیزی تحت عنوان کسر امتیاز، تغییر در عنوان قهرمان لیگ شانزدهم یا سقوط پرسپولیس به دسته پایین شکل عملی به خود بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز