خبرگزاری کار ایران

متلاشی شدن باند مخوف در پرسپولیس (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۳۷۸

سه تفنگدار یا چهار ضلعی ؟ هر چه بود آنها با کیفیت فنی خود روی موفقیت‌های پرسپولیس نقش ویژه‌ای داشتند اما هر چه گذشت شرایط علیه آنها شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، محسن مسلمان، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی؛ بازیکنانی که از نظر فنی و کیفی جزو برترین‌های فوتبال ایران محسوب می‌شدند و همین مساله عاملی برای موفقیت‌های پرسپولیس در طول دو فصل پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر بود. باندی که دوستانه بود و البته بعید بود علیه پرسپولیس باشند و ارتباط نزدیک بین آنها باعث شده بود تا برانکو و هواداران پرسپولیس به بهترین شکل در راستای دستیابی به هدفی که داشتند پیش بروند.

اما این باند اکنون روزهای تلخی را پشت سر می‌گذارد و رفته رفته به بدترین شکل ممکن در حال فروپاشی است. یک فروپاشی تلخ که البته انتظار می‌رفت پایان آن متفاوت از چیزی باشد که این روزها در حال رقم خوردن است. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به چگونگی شکل‌گیری و در نهایت کمرنگ شدن آن؛

قهرمانی و موفقیت بزرگ با گروه چهار

متلاشی شدن باند مخوف در پرسپولیس (گزارش ویژه)

فصل شروع شد؛ مهدی طارمی، محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده در اولین تصمیم مشترک با تراشیدن سر خود به یاد کودکان سرطانی از رابطه نزدیک با یکدیگر خبر دادند و نفر چهارم هم گل افتتاحیه فصل را برابر سایپا به نام خود ثبت کرد.

روزهای موفق یکی پس از دیگری و در نهایت با یک پیروزی شیرین در دربی و روی حرکت دو نفره محسن مسلمان و مهدی طارمی و برد 4 گله و شادی گل های منحصر بفرد. اما پایان فصل برای آنها آنطور که پیش بینی می‌شد پیش نرفت و آنها در آوراژ گل قهرمانی را به حریف آبی‌پوش خوزستانی واگذار کردند. طارمی اما به عنوان آقای گلی رسید.

 

سه تفنگدار و البته بازگشت مهدی طارمی

متلاشی شدن باند مخوف در پرسپولیس (گزارش ویژه)

محسن مسلمان را باید فرمانده این باند نامید. بازیکنی که با کاریزما و البته محبوبیت خود بازیکنان دیگر را به سمت خود جلب می‌کند. بعد از موفقیت در فصل پانزدهم فوتبال ایران او در کنار فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی نیا و مهدی طارمی به بهترین دوستان یکدیگر در پرسپولیس تبدیل شدند. یک تیم چهار نفره‌ی قدرتمند که کیفیت فنی بالای آنها باعث موفقیت بزرگ پرسپولیس بود. در ابتدای لیگ شانزدهم اما مهدی طارمی از جمع آنها جدا شد تا راهی ترکیه و تیم ریزه اسپور شود. سه نفر دیگر اما با حضور در اردوی اوکراین نام سه تنفگدار را روی خود گذاشتند. هر چند آنها همواره از این اجماع چند نفره به عنوان باند یاد نکردند و یک اجماع دوستانه معمولی می‌دانستند اما تشابه رفتاری و مشترکاتی که با یکدیگر داشتند باعث شد تا همواره در کنار یکدیگر باشند و البته در زمان بازی نیز به بهترین شکل ممکن در خدمت تیم و کار تیمی حاضر باشند.

رابطه دوستانه آنها با یکدیگر در نهایت با درخواست چندباره برای بازگشت مهدی طارمی از ترکیه نیز همراه شد تا مهاجم جنوبی دلتنگ پیراهن شماره 9 شده و با عبور از قراردادش به تهران بازگردد. جمع چهار نفره بار دیگر شکل گرفت.

وقتی پروژه قهرمانی استارت خورد

متلاشی شدن باند مخوف در پرسپولیس (گزارش ویژه)

پرسپولیس فصل شانزدهم را بهتر شروع کرد و از همان ابتدا با رسیدن به رتبه‌های بالای جدول توانست عزم جدی خودش را برای قهرمانی نشان دهد. دیگر خبری از شروع ضعیف و قرار گرفته در رتبه‌های پایین جدول در شروع لیگ نبود. این بار پرسپولیس قصد داشت بدون حرف و حدیث قهرمان شود و ستاره‌های این تیم هم همین مربع طلایی بودند. مهدی طارمی بازهم آقای گل لیگ برتر شد، محسن مسلمان عنوان بهترین پاسور فصل را به خودش اختصاص داد، فرشاد احمدزاده بدون حاشیه بازی‌های خوب و گلزنی برای پرسپولیس را در پیش گرفت و کمال کامیابی‌نیا هم بدل به بازیکنی شد که در نبودش کار پرسپولیس لنگ می‌زد. سرخپوشان در لیگ و آسیا یکه تازی می‌کردند و قهرمانی در فصل شانزدهم 3 هفته مانده به پایان لیگ و صعود مقتدرانه به جمع 8 تیم برتر آسیا حاصل کار سرخپوشان بود. تیمی خوب با 4 ستاره استثنایی که بازی‌های خوبشان ضمانت برد این تیم بود. ولی با پایان فصل روزهای خوش این جمع 4 نفره هم به پایان رسید.

ولی افتاد مشکل‌ها...

متلاشی شدن باند مخوف در پرسپولیس (گزارش ویژه)

پس از فصل شانزدهم بود که مهدی طارمی بازهم ساز جدایی کوک کرد و در نهایت ماندنی شد. کمال کامیابی‌نیا هم قصد جدایی داشت ولی به دلیل موقعیت حساس سرخپوشان در آسیا از تصمیم خود منصرف شد. فصل با انواع مشکلات برای سرخپوشان شروع شده و تا کنون در پیش است.

کامیابی‌نیا در دیدار حساس پرسپولیس مقابل الاهلی غایب بزرگ این تیم بود تا سرخپوشان دچار مشکل شوند. مهدی طارمی با محرومیت خود عملاً مقطع حساسی از فصل را از دست داده است، محسن مسلمان در دو بازی اخیر خود در ترکیب پرسپولیس خصوصاً دیدار برگشت مقابل الهلال عملکرد ضعیفی به نمایش گذاشت و حتی از سوی کادرفنی برای جام حذفی و بازی مقابل نفت تهران در فهرست 18 نفره قرار نگرفت. از طرفی فرشاد احمدزاده هم مقطع حساس فصل دچار مصدومیت شده و دربی و چند دیدار حساس دیگر را از دست داده است.

 

برانکو را چه می‌شود؟

شرایط برای پرسپولیس و 4 بازیکن کلیدی‌اش خوب نیست و بعید است دیگر این چند بازیکن را به زودی در ترکیب سرخپوشان ببینیم. صحبت از متلاشی شدن باند 4 نفره‌ای است که با بودنشان خیال برانکو از نتیجه بازی راحت بود. مربعی که در دربی تهران هم تا این لحظه فقط کمال کامیابی‌نیا را می‌تواند به ترکیب اصلی بفرستد.

باید دید برانکو با این باند متلاشی‌شده و تغییرات زیاد ترکیب پرسپولیس می‌تواند گلیم تیم را از آب بکشد یا غیبت ستارگان کلیدی تیم در نتایج تاثیر خودش را خواهد گذاشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز