خبرگزاری کار ایران

سازمان کدخدامنشی و فدراسیون ریش سفیدی فوتبال ایران!

نه مهدی طارمی و نه فرهاد مجیدی؛ رای‌ها به سود استقلال و پرسپولیس نیست

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۰۲۳

بعد از ماجرای مربوط به مهدی طارمی و مشکلاتی که در راه قراردادش با پرسپولیس به وجود آمده، اکنون باشگاه استقلال خواهان تغییر نتایج این تیم شده است.

به گزارش ایلنا، باشگاه استقلال در شرایطی خواهان تغییر نتایج استقلال شده است که پیش از این بارها اتفاقاتی از این حیث رخ داده و این باشگاه نیز از آن متنفع شده است.

در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به برخی حواشی رخ داده در فوتبال ایران که پرونده آنها بدون رای مسکوت و سرپوشیده باقی ماند.

* در زمینه قرارداد مهدی طارمی البته این نکته گفتنی است که تخلف صورت گرفته ( باشگاه پرسپولیس البته مدعی است که در قرارداد و فسخ او با ریزه اسپور تخلفی صورت نگرفته است) مربوط به قرارداد او در ایران نبوده است. طارمی طبق مهلت نقل و انتقالاتی فوتبال ایران قرارداد خود را با باشگاه پرسپولیس منعقد کرد و در این راه تخلفی انجام نگرفته است.

* اما استقلال هم در طول سالیان اخیر سود زیادی از بی‌توجهی فدراسیون نشینان در خصوص برخی قرارداد و اتهامات برده است. موضوع مربوط به قرارداد با پروپیچ و اینکه این بازیکن پیش از قرارداد با استقلال و در زمان پایان نقل و انتقالاتی ایران، قرارداد خود را با آبی‌پوشان به امضا رساند، هیچ گاه مورد قبول سازمان لیگ و فدراسیون نشینان قرار نگرفت. هر چند تمام مدارک علیه باشگاه استقلال و این بازیکن مستند وجود داشت!

نه مهدی طارمی و نه فرهاد مجیدی؛ رای‌ها به سود استقلال و پرسپولیس نیست

* در موضوع مربوط به قرارداد استقلال با فرهاد مجیدی نیز ابهامات زیادی مطرح شد؛ استقلال زمانی که قرار بود قرارداد فرهاد مجیدی را در سازمان لیگ ثبت کند با مانع بزرگی مواجه شد و جلوی آن به دلیل پر بودن لیست 21 نفره استقلال گرفته شد. استقلالی‌ها اما مدعی شدند که نام توزی و ردی از لیست این باشگاه خارج شده است. اتفاقی که نیفتاده بود و این دو بازیکن خارجی همچنان در انتظار تعیین سرنوشت خود با استقلال بودند.

نه مهدی طارمی و نه فرهاد مجیدی؛ رای‌ها به سود استقلال و پرسپولیس نیست

استقلال در حالی مدعی بود که نام توزی از لیست خارج شده که پیشتر نام بازیکن دیگری را به جای او وارد لیست کرده بود! در نهایت اما قرارداد مجیدی ثبت شد و قرار شد تا زمانی که استقلال نام بازیکنی را از لیست خارج نکرده کارت بازی شماره هفت محبوب استقلال صادر نشود که این اتفاق هم رخ نداد و او توانست مجوز بازی خود را نیز دریافت کند.

* دربی 73 استقلال با سه گل مقابل پرسپولیس به برتری دست یافت. در پایان آن بازی ماموران کنترل دوپینگ از بازیکنان دو تیم تست به عمل آوردند که در نهایت تست دوپینگ مهدی امیرآبادی و میثم حسینی از استقلال با پاسخ مثبت مواجه شدند. ماده ممنوعه جک تری دی از سوی پزشک این تیم نیز اعتراف شد: "فیفا در سال 2011 اعلام می کند متیل هگزا مین ها در طبقه بندی داروهای ممنوعه هستند چون برای بازیکنان زیان آور هستند. ما در باشگاه استقلال از هیچ مکملی که چنین ترکیبی داشته باشد استفاده نمی‌کنیم. ما حتی به بچه ها مکمل هم نمی دهیم اما بعضی از آنها ، مکمل های مجاز با برندهای سرشناس را استفاده می کنند که هیچ کدام‌شان از این ترکیبات ممنوعه ندارند. این مکمل‌ها تا قبل از این هیچ وقت ماده موردنظر را نداشتند اما مثل اینکه در سری جدید تولیدی این شرکت ، چنین ماده‌ای به ترکیبات این پودرهای مکمل اضافه شده. مشکل اینجاست که این شرکت اسمی از این داروی غیر مجاز روی بسته‌هایش درباره ترکیبات مکمل نیاورده و بازیکنان بدون اینکه بدانند در دام می‌افتند." همین توجیه ساده در نهایت باعث شد تا بازیکنان این تیم که طبق ادعای کادرپزشکی تمام آنها از این ماده استفاده می‌کردند با مماشات مواجه شده و محروم نشوند!

نه مهدی طارمی و نه فرهاد مجیدی؛ رای‌ها به سود استقلال و پرسپولیس نیست

* باشگاه سپاهان با عماد رضا، مهاجم عراقی موفق آن روزها قراردادی منعقد می‌کند که با جنجال بزرگی همراه می‌شود. باشگاه سپاهان اصفهان اعلام کرده اند قرارداد عمادرضا با این تیم در تاریخ چهارم شهریور ماه در هیات فوتبال استان اصفهان به ثبت رسیده; این درحالی است که به عقیده مسوولان پرسپولیس این مهاجم در تاریخ مذکور در عراق به سر می برده است. صلاح حسن، بازیکن تیم ملی عراق مدعی شده بود که این بازیکن در آن تاریخ در اردوی تیم ملی عراق حضور داشته و این مساله با واکنش پرسپولیس مواجه شده است و آنها حتی از اداره گذرنامه هم استعلام گرفتند. در نهایت اما با تمام مدارکی که کاملا نشان می‌داد عماد رضا در زمان عقد قرارداد در اصفهان حضور نداشته، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه داد و پس از بررسی های لازم و جمع آوری مدارک مورد نیاز و تطبیق اثر انگشت موجود در پرونده با اثر انگشت این بازیکن مشخص شد تخلفی صورت نگرفته است!

نه مهدی طارمی و نه فرهاد مجیدی؛ رای‌ها به سود استقلال و پرسپولیس نیست

* اظهارات علی دایی حول جعل اسناد در خصوص کارت پایان خدمت بازیکنان و اطلاع مسوولان از این موضوع انقلابی مقطعی در فوتبال ایران ایجاد کرد. در نهایت در مرحله اول صدها کارت بازی از سوی سازمان لیگ در لیگ‌های مختلف ابطال شد و بازیکنان فراخوانده شدند. در بین آنها اسامی ریز و درشتی قرار داشتند که بزرگترین آن مربوط به باشگاه فولاد خوزستان بود. در شرایطی که حتی بازیکنان چهره آن زمان نیز نسبت به این موضوع و دست داشتن برخی مدیران به این ماجرا افشاگری کرده بودند، موضوع تنها با ابطال کارت اولیه و اعزام این بازیکنان به تیم‌های نظامی به پایان رسید. باشگاه فولاد به عنوان باشگاهی که بیشترین تعداد بازیکن غیرمجاز در این زمینه را داشت در آن فصل با دو امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس قهرمان شد.

نه مهدی طارمی و نه فرهاد مجیدی؛ رای‌ها به سود استقلال و پرسپولیس نیست

* تراکتور در نقل و انتقالات زمستانی لیگ شانزدهم با وسوسه کردن امید عالیشاه و احمد نوراللهی برای حضور در این تیم و پشت سر گذاشتن دوران سربازی در حالی که جدی‌ترین رقیب پرسپولیس در راه قهرمانی بود، سر و صدا به پا کرد. آنها در ادامه هاشم بیک زاده را نیز جذب کردند تا برنده نقل و انتقالات لقب گیرند. این بازیکنان در سه بازی نیز برای تیم تراکتور و امیر قلعه نویی نیز به میدان رفتند. در نهایت اما یک انتقال پر سر و صدای دیگر تمام کاخ آرزوهای آنها را بر باد داد. سجاد شهباززاده بعد از جدایی از آلانیااسپور به دنبال بازگشت به استقلال بود با محرومیت این باشگاه از نقل و انتقالات مسیر تبریز را در پیش گرفت. اما در زمانی که آنها با عکس یادگاری با این بازیکن مشغول بودند مشکلی در صدور آی تی سی او از ترکیه به وجود آمد. باشگاه تراکتورسازی نیز با محرومیت از نقل و انتقالات مواجه است و این یعنی انتقال سه بازیکن قبلی پیش از این با مشکل مواجه بوده و فدراسیون فوتبال بدون توجه به این موضوع مجوز بازی آنها را صادر کرده است. در نهایت علیرغم اعتراضاتی که در خصوص بازی کردن این سه بازیکن وجود داشت، سازمان لیگ و فدراسیون اعلام کرد تغییری در نتایج بازی به وجود نخواهد آمد.

نه مهدی طارمی و نه فرهاد مجیدی؛ رای‌ها به سود استقلال و پرسپولیس نیست

با تمام این شرایط باز هم به نظر می‌رسد نباید انتظار داشت تغییری در نتایج بازی‌های پرسپولیس به وجود آید و این در حالی است که تخلف صورت گرفته نیز در صورت اثبات تنها به زمان عقد قرارداد مربوط می‌شود که این مساله هم در بازه نقل و انتقالاتی فوتبال ایران بوده و خارج از آن نبوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز