خبرگزاری کار ایران

کار سخت بارسلونا تازه آغاز شده است؛ بازیکنانت را بفروش

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۶۷۵

اسکار گرائو، پپ سگورا و روبرت فرناندس شایسته تشویق شدن هستند. حتی به نیمه ژانویه هم نرسیده‌ایم و آنها توانسته‌اند دو بازیکن که بارسلونا می‌خواست را بخرند: فیلیپه کوتینیو و یری مینا.

به گزارش ایلنا، اوضاع برای مدیران بارسلونا خوب است و آنها کارشان را به‌درستی انجام داده‌اند اما اکنون زمان آسودن نشستن تا انتهای ماه نیست. کار سخت آنها تازه آغاز شده است.

نه اینکه خرید کوتینیو و مینا کار آسانی بوده؛ لیورپول بارسلونا را مجبور کرد که شش ماه صبر کند و 160 میلیون یورو هم برای کوتینیو بپردازد.

به این ترتیب او دومین بازیکن گرانقیمت تاریخ شد. او البته بازیکن خوبی است اما به هیچ وجه در حال حاضر در سطح سه بازیکن بزرگ دنیا نیست. حتی پالمیراس که مدت‌ها بود با بارسلونا بر سر فروش مینا با قیمت 9 میلیون یورو به توافق رسیده بود، توانست 8/2 میلیون یورو دیگر از صدرنشین لالیگا بگیرد. این مبلغ در قیاس با سایر مبالغ ناچیز است اما نشان می‌دهد که وقتی بارسلونا به سراغ خرید ستاره یک باشگاه می‌رود، آن باشگاه می‌تواند شرایط خود را تحمیل کند.

اما اوضاع، زمانی که باشگاه‌ها به سراغ خرید بازیکنان بارسلونا می‌‌روند فرق می‌کند. بارسا تلاش می‌کند بازیکنانی را بخرد که باشگاه‌ها نمی‌خواهند بفروشند اما از سوی دیگر تلاش می‌کند بازیکنانی را بفروشد که باشگاه‌ها نمی‌خواهند بخرند. آنها از همان ابتدا دست پایین را دارند.

به همین ترتیب کار سخت از همین‌جا آغاز می‌شود. کوتینیو و مینا آمده‌اند و تیم اصلی بارسا 26 بازیکن دارد. ارنستو والورده بارها گفته که می‌خواهد بازیکنان کمتر و تیم کوچکتری داشته باشد. او اخیرا در هنگام اعلام انتقال مینا هم این حرف را زد.

اما صرفنظر از آنچه که والورده می‌خواهد، باشگاه هم قصد دارد دستمزد کمتری به بازیکنان بپردازد و نیاز به کاهش تعداد بازیکن دارد. خود باشگاه پیش‌بینی کرده که هزینه‌های ورزشی که شامل دستمزد بازیکنان می‌شود، از 432 میلیون یورو در فصل پیش به 588 میلیون یورو در فصل جاری افزایش می‌یابد.

این پیش‌بینی سه ماه پیش انجام شده و مشخص نیست که در آن مبلغ انتقال کوتینیو و مینا هم لحاظ شده است یا نه. آنچه روشن است این است که حتی اگر باشگاه که خبر داشته این دو بازیکن دیر یا زود می‌آیند، هزینه انتقال آنها را لحاظ کرده باشد، باز هم نیاز دارد این مبلغ را کاهش دهد، چرا که طبق مقررات باشگاه، توصیه شده هزینه ورزشی 70 درصد کل درآمد باشگاه باشد. درآمد باشگاه در فصل گذشته 708 میلیون یورو بوده است.

بارسا با آمدن مینا اجازه رفتن خاویر ماسکرانو به چین را خواهد داد. او به هبی فورچون می‌رود که مانوئل پیگرینی مربی‌اش است. بارسلونا بابت انتقال این بازیکن 33 ساله 10 میلیون یورو می‌گیرد. او هشت سال پیش از لیورپول به بارسلونا پیوسته بود. مهم‌تر اینکه دیگر لازم نیست باشگاه دستمزد 130هزار یورو در هفته‌ او را بپردازد.

ماسکرانو تنها بازیکنی نیست که بارسلونا به دنبال انتقالش است اما او تنها بازیکنی است که باشگاه بر سر قیمت انتقال او به توافق رسیده است. انتقال سایر بازیکنانی که باشگاه نمی‌خواهد کار دشوارتری است؛ یعنی جرارد دلوفئو، آردا توران، الش ویدال و رافینیا، به‌ویژه که باشگاه‌های دیگر خبر دارند بارسلونا مجبور است بازیکنانش را بفروشد.

توران بر سر بازگشت به ترکیه با باشگاه استانبول باشاک‌شهیر به توافق رسیده است اما بارسا هنوز با این باشگاه توافقی بر سر مبلغ انتقال او نداشته است. این هافبک هفته‌ای 85هزار یورو دستمزد می‌گیرد و هنوز زیر نظر والورده حتی یک دقیقه هم بازی نکرده است. اسپورت گزارش داده که بارسلونا 10 میلیون یورو می‌خواهد اما آنها شاید مجبور شوند این بازیکن را با قیمت کمتری بفروشند، البته اگر مجبور به قرض دادن او نشوند.

سپس نوبت دلوفئو است که هفته‌ای 75هزار یورو از بارسلونا دریافت می‌کند. او در تابستان با قیمت 12 میلیون یورو از اورتون به بارسلونا پیوست. بارسا دست کم همین قیمت را برای فروش او می‌خواهد. اینتر و ناپولی به دنبال این بازیکن هستند. اینتر رافینیا را هم قرضی می‌خواهد، هرچند که مشخص نیست در نهایت حاضر باشد چه مبلغی برای انتقال دایمی او پرداخت کند. در نهایت، سویا، والنسیا و اتلتیکو مادرید هم ویدال را زیر نظر دارند. بارسا باز هم مبلغی را می‌خواهد که فراتر از مبلغی است که این باشگاه‌ها حاضرند بپردازند.

سه هفته از انتقالات مانده است و بارسا هم حق دارد که فعلا دست نگه دارد اما مساله این است که آنها در نهایت نیاز دارند تیمشان را کوچکتر کنند و دستمزد کمتری بپردازند. به همین دلیل است که گرائو، سگورا و فرناندس باید تا پایان انتقالات سخت تلاش کنند تا بهترین قیمت‌ها را بابت فروش بازیکنان بگیرند؛ بازیکنانی که همه خبر دارند از رفتن راضی خواهند بود.

منبع: سایت ESPN / سام مارسدن

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز