خبرگزاری کار ایران

وقتی کهکشانی‌‎ها گزینه بارسلونا را نادیده گرفتند؛

داستان باورنکردنی رئال مادرید و کوتینیو

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۳۱۵

باشگاه رئال مادرید سال‌ها پیش تا یکقدمی خرید ستاره برزیلی این روزهای لیورپول پیش رفت اما داستانی عجیب مانع از رئالی شدن کوتینیو شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از مارکا، فیلیپ کوتینیو اگر پیشنهاد زمستانی بارسلونا را قبول کند به دومین بازیکن گرانقیمت تاریخ تبدیل می‌شود. اما بدترین اشتباه رئال چه زمانی رخ داد؟

رئال مادرید در سال 2008 یک تصمیم عجیب و غریب گرفت که در نوع خودش بی سابقه بود. 10 سال پیش بود که رامون کالدرون، رئیس سابق باشگاه رئال، فرصت امضای قرارداد فیلیپ کوتینیو را رد کرد و به جای او آلیپیو را برگزید. این توافق نامه توسط میگوئل آنجل که در آن زمان مدیر فنی باشگاه رئال مادرید بود و اکنون در فوتبال هند فعالیت دارد به ارزش 2.5 میلیون یورو امضا شد.

"باشگاه علاقه بیشتری به امضای آلیپیو دارد" این نظر آنجل در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بود و به همین ترتیب آلیپیو به رئال پیوست. این اتفاق در زمانی رخ داد که باشگاه اینترمیلان با 2 میلیون یورو همان سال کوتینیو 16 ساله را به خدمت گرفت که اکنون 170 میلیون پوند توسط بارسلونا قیمت گذاری شده است.

نکته تاسف بار اینجاست که آلیپیو در سال 2008 یک ستاره در نظر گرفته شده بود و آن زمان به نظر می‌رسید با قیمت 2.5 میلیون یورو معامله خوبی باشد. کوتینیو 5 سال در نراتزوری حضور داشت و پیش از امضای طلایی با لیورپول، انتقال قرضی به اسپانیول را تجربه کرد؛ در حالی که هیچ چیز به همان اندازه که از آلیپیو انتظار می‌رفت پیش نرفت.

داستان باورنکردنی رئال مادرید و کوتینیو

آلیپیو پیش از سفر به پایتخت اسپانیا فوتبالش را در باشگاه ریو آره برزیل آغاز کرد. او سپس به بنفیکا رفت؛ جایی که از آن تیم آمریکایی و الشارجه امارات رفت. امونیا در لیسبون هم حضور داشت. آپولون اسمیرنی، لووردنسه، ویتوریا، اتلتیکو گویانیسنسه بازی کرد و در حال حاضر در باشگاه ویا نوا برزیل حضور دارد.

حال میگوئل آنجل درباره رد پیشنهاد کوتینیو و خرید آلیپیو در وبلاگش توضیح می‌دهد: تمام گزارش ها در مورد او مطلوب بود. امیدوار بودیم او را امضا کنیم و تصمیم گرفته شد او به رئال مادرید بیاید. من شخصا به ریودوژانیرو رفتم تا بازی و تمرینات او را ببینم، با پدر و مادرش صحبت کردم و حتی جلسه‌ای برای مذاکره برپا کردیم. همه چیز خوب و کامل بود و به نظر می رسید که امور انتقال به پایان رسیده است اما زمانی که از برزیل به مادرید بازگشتم یک سورپرایز در انتظارم بود.

او ادامه داد: رامون کالدرون به من گفت که ما آلیپوی 16 ساله را امضا کردیم. در واقع با همان قیمتی که رئال برای آلیپیو پرداخت کرد، می‌توانست هموطنش کوتینیو را امضا کند؛ این ماجرا باور نکردنی اما درست است.

یک هفته پس از خرید آلیپیو بود که اینتر کوتینیو را با قیمت 2.5 میلیون یورو خرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز