خبرگزاری کار ایران

پهلوان قربان بهادری درگذشت/ هم دوره غلامرضا تختی از دنیا رفت

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۲۴۹

پیشکسوت به نام کشتی ایران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جامعه کشتی ایران در غم از دست دادن یکی از پیشکسوتان مطرح خود داغدار شد.

پهلوان قربان محمد بهادری، از پهلوانان به نام کشتی ایران در دوران غلامرضا تختی، صبح امروز به دلیل کهولت سن در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت.

قربان محمد بهادری متولد 1305 در قوچان بود. او در روستای مایوان شهرستان فاروج با تشویق خانواده کشتی باچوخه را آغاز کرد. بهادری در دوران خدمت سربازی نیز در مسابقات کشتی ارتش شرکت و تمام حریفان خود را یکی پس از دیگری شکست و عنوان نخست را کسب کرد. وی همچنین مقام دوم را در مسابقات کشتی سال 1336 ترکیه و همچنین عناوین مختلف ورزشی را در رقابت‌های کشتی سطح کشور و خراسان بزرگ کسب کرده است.

زیباترین فن لنگ در کُشتی توسط پهلوان قربان محمد بهادری روی امامعلی حبیبی قهرمان جهان و المپیک اجرا شد و زیبایی و تکنیک اجرای این فن توسط کُشتی‌گیر خراسانی در حدی بود که عکس آن سالها «نشان فدراسیون کُشتی ایران» بوده و حتی طرح آن هم بر روی مدالهای قهرمانان حک شده است.

وی سال‌های پایانی عمر خود را در اوج بی‌توجهی و در آسایشگاه سالمدان سپری کرد.

خبرگزار ایلنا این مصیبت را به جامعه کشتی ایران تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز