خبرگزاری کار ایران

وقتی کمک‌های مجازی جای کمک‌های حقیقی را می‌گیرد

از غلامرضا تختی تا جهان‌پهلوان‌های امروزی

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۱۵۲

با پررنگ شدن بعد مجازی زندگی افراد، کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده هم شکل مجازی به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حادثه دلخراش زلزله غرب کشور و آسیب جانی و مالی به تعداد زیادی از هموطنان ما در این منطقه، اتفاق تلخی بود که قلب مردم ایران را به درد آورده است و البته مثل همیشه با حس نوع‌دوستی مردم کشورمان، کمک‌های مردمی به این منطقه ارسال شده است.

حضور شخصیت‌های مطرح و محبوب هنری و ورزشی در چنین مواقعی همیشه کارگشا بوده و شخصیت‌های مختلف با استفاده از مقبولیت اجتماعی خودشان همیشه دست به کار شده و مردم را به کمک به حادثه‌دیدگان دعوت می‌کردند.

از زلزله بوئین‌زهرا در سال 69 گرفته که جهان پهلوان تختی به عنوان یکی از اولین نفرات دست به کار شد و با حضور در میان مردم شخصا اقدام به دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم کرد و آنها را به دست مردم زلزله زده رساند.

در زلزله بم و زلزله آذربایجان شرقی هم که در دو مقطع مختلف اتفاق افتاده بود، شاهد حضور چند چهره مطرح ورزشی از جمله احمدرضا عابدزاده، علی پروین و... در میان مردم بودیم که شخصاً اقدام به جمع‌آوری کمک از مردم کرده بودند.

با این حال و بعد از گذشت چند سال با توجه به افزایش چشم‌گیر شبکه‌های مجازی، ظاهراً همدردی و کمک‌رسانی شخصیت‌های ورزشی هم از حالت واقعی به مجازی در آمده و تعداد زیادی از این افراد به ارسال پست‌هایی با محتوای تسلیت و همدردی به مردم آسیب‌دیده بسنده کرده یا نهایتاً با مراجعه به مراکز اهدای خون از این طریق به مردم آن منطقه کمک کرده‌اند.

البته هنوز شخصیت‌هایی هستند که اقدام به جمع‌آوری کمک و سفر به منطقه آسیب‌دیده غرب کشور کرده‌اند ولی اکثریت به ارسال پست در صفحه شخصی بسنده کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز