خبرگزاری کار ایران

عجیب ترین شهر میزبان جام جهانی 2018؛ به یاد فرار از گولاک!

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۱۳۴

سارانسک 330 هزار نفری خیلی بابت فوتبال مشهور نیست و قرار است این ورزشگاه بعد از جام جهانی در اختیار موردویا قرار بگیرد که در دسته سوم روسیه بازی می‌کند.

به گزارش ایلنا، یکی از شهرهای عجیب میزبان جام جهانی سارانسک است، مرکز استان موردوویا. مسابقات قرار است در ورزشگاه «موردوویا آرنا» برگزار شود که از برنامه ساختش عقب است و 1500 کارگر مهاجر در سرمای سخت زمستان این منطقه در حال بالا بردن سازه فلزی ورزشگاه هستند.

سارانسک 330 هزار نفری خیلی بابت فوتبال مشهور نیست و قرار است این ورزشگاه بعد از جام جهانی در اختیار اف.‌سی.‌موردوویا قرار بگیرد که در دسته سوم روسیه بازی می‌کند و متوسط تماشاگرش در هر بازی به زحمت به دو هزار نفر می‌رسد.  این منطقه بیشتر به خاطر زندان گولاک شهرت دارد که شوروی سابق به‌عنوان تبعیدگاه مخالفان و منتقدانش استفاده می‌کرد و فیلم «فرار از گولاک» هم که مرتبط با همین زندان است، در سینماهای ایران اکران شده و بارها از تلویزیون پخش شده است.

یکی از این زندانیان یوری گریم است که در سال 1963 به خاطر انتقاد از دولت خروسچف به این زندان فرستاده شد. او درباره سابقه فوتبالی این شهر تعریف می‌کند که مسوولان گولاک زندانیان را به مسابقات ورزشی تشویق می‌کردند تا از سیاست و الکل فاصله بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز