خبرگزاری کار ایران

گزارشی از عزل و نصب‌های ناگهانی سرخپوشان

پایان یک ماه پر آشوب برای سپیدرود: قصه بیات به سر رسید!

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۲۸۹

در فاصله کمتر از یک ماه از مطرح شدن نام کیومرث بیات به عنوان متقاضی خرید باشگاه سپیدرود، در جلسه ای که در هیات فوتبال برگزار شد، به صورت رسمی به عمر کوتاه حضور وی در سپیدرود پایان داده شد.

به گزارش ایلنا، این جلسه که با حضور مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان، فرامرز الماسخاله رییس هیات فوتبال گیلان، میرشهاب مومنی مالک باشگاه سپیدرود و دکتر جواد تن زاده برگزار شد، در نهایت رای به صدور پروانه مالکیت باشگاه به نام تن زاده و اعلام وی به عنوان مالک تمام و کمال باشگاه سپیدرود به فدراسیون فوتبال داده شد.

دکتر تن زاده همان شخصی بود که از ابتدا قرار بود که باشگاه به ایشان واگذار شود و فقط بیات به عنوان یک کارگزار مراحل ابتدایی این انتقال را انجام دهد، اما به نظر می رسد بدعهدی های صورت گرفته از سوی وی موجب دلسرد شده تن زاده و بخشیدن عطای کار به لقایش شد.

در گزارش زیر  اتفاقات چندهفته اخیر سپیدرود، اجماع سازمان ورزش و جوانان استان و هیات فوتبال در عدم تایید مالکیت بیات،  تثبیت مالکیت قطعی دکتر  تن زاده و برخی حواشی دیگر مورد بررسی قرار گرفته است.

رویا پردازی های تمام نشدنی بیات:

آغاز به کار بیات همراه شد با وعده های پر سر و صدا که اهالی فوتبال پیش از این بارها و بارها نظایرش را دیده بودند که هیچکدام از آنها کارشان ختم به خیر نمی شود و تنها ثمره اش برهم خوردن جو تیم و بالارفتن سطح انتظار بازیکنان و هواداران خواهد بود.

وعده ساخت هتل پنج ستاره سپیدرود، خرید ساختمان بلندمرتبه برای دفتر باشگاه، آوردن بازیکنان درجه یک برزیلی و آرژانتینی، خرید کارخانه آب معدنی سپیدرود و سود ماورایی هفتاد میلیون تومانی در هر بازی، حضور رییس سازمان میراث فرهنگی به عنوان دوست، حامی و اسپانسر بیات، ایجاد شبکه دستگاه های پز هواداری سپیدرود، خرید ایرتایم و پخش برنامه هفتگی سپیدرود در تلویزیون و ده ها وعده های انجام نشده دیگر تنها بخشی از رویاپردازی های نافرجام بیات بود که هیچ یک رنگ به واقعیت به خود نگرفت.

بازی با اعتبار پنجاه ساله:

دومین اتفاق منفی حضور کوتاه مدت بیات لطمه زدن به شان و اعتبار یکی از دوست داشتنی ترین و قابل احترام ترین تیم های حال حاضر فوتبال ایران بود. تیمی که هرچند در تمام عمر پنجاه ساله اش توان مادی نداشت اما هرگز اعتبار و جایگاه احترام برانگیزش در جامعه فوتبال دچار خدشه نشد و روز صعود سپیدرود به لیگ برتر یک اقبال عمومی از سوی کل جامعه فوتبال به وجود آمد اما حضور کوتاه مدت بیات پایانی بود بر این خوشنامی و اعتبار. بیات ابتدا با بی اعتنایی به رسانه رسمی باشگاه به عنوان یکی از سه سایت پربازدیدکننده باشگاه های فوتبال ایران و تنزل اطلاع رسانی به صفحه ی شخصی اش در اینستاگرام و تلگرام با نوشته های عامیانه که اغلب در نیمه های شب روی می داد، شخصیت حرفه ای و اصیل سپیدرود را تضعیف و بسترهای کاریکاتوریزه شدن سپیدرود را فراهم کرد.

عزل و نصب های نیمه شب ایشان در صفحه ی اینستاگرام که صبح پیمان اخوت می‌بست و شب هنگام اتهام خیانت زده می شد و روز بعد سرپرست به ناگهان به مقام مدیرعاملی می رسید و چند ساعت بعد تا سخنگویی تنزل درجه داده می شد و ... همه از  رفتارهای نابه هنجار این متقاضی خرید حکایت داشت.

اتفاق دیگر وعده ی فروش 120 هزار عدد آب معدنی و سود 70 میلیون تومانی در روز مسابقه با پرسپولیس تبدیل شد به دست مایه های فراوانی برای شوخی جامعه فوتبال و فارغ از اینکه چقدر آن حساب کتاب کودکانه و خیال پردازنه بود و او می خواست این آب ها را در یک روز سرد آذرماهی به حداکثر دوازده هزار هوادار بفروشد، ایشان روز مسابقه متوجه شد که اصلا فروش و ورود آب معدنی به داخل ورزشگاه های ایران به دلایل امنیتی ممنوع است و ناگهان پروژه بزرگ اقتصادی ایشان ناکام ماند!

شاهکار بعدی مجبور کردن سپیدرود به درج تبلیغ بانک سرمایه در مسابقه با پرسپولیس بر روی پیراهن  بازیکنان بدون دریافت ریالی پول بود، در حالی که برای این مسابقه مهم چند حامی مالی دست به نقد وجود داشت. وی در پاسخ به  این حرکت اشتباهش اعلام کرد که چون یکی از اقوام رییس سازمان میراث فرهنگی کشور  در هیات مدیره این بانک حضور دارد، بعدها برای من جبران خواهد کرد!

خرج از کیسه دیگران و فروش سهامی که وجود نداشت:

در چند روز اخیر در جامعه فوتبال رشت نام یک بازرگان فرهنگی و خوشنام بر سر زبان ها افتاده است که تمام هزینه های این یک ماه بیات را او پرداخت کرده است و در عوض بیات بخشی از سهام باشگاه را به نام حسن صالح (بازرگان رشتی) کرده است! یعنی در حالی که خود بیات نه مالک باشگاه شده و نه اصلا باشگاه سپیدرود سهامی در بورس عرضه کرده است، وی در حرکتی پیشدستانه اقدام به پیش فروش سهام باشگاه سپیدرود کرده است و این عمل به صراحت فروش مال غیر نام دارد.

حسن صالح با ارایه مدارک و مستندات غیرقابل چشم پوشی به سازمان ورزش و جوانان گیلان و هیات فوتبال ثابت کرد که بخش اعظم پرداخت پول 200 میلیون تومانی بازیکنان، هزینه های اقامت در هتل های مختلف، خرید البسه، دارو، پرداخت هزینه رفت و آمد و اقامت مربی و بازیکنان خارجی، بدهی حسین کعبی به فدراسیون و بسیاری از هزینه های جزیی و کلی را شخصا پرداخت کرده است و در واقع بیات تنها با پول و اعتبار فرد دیگری، چند صباحی خود را در نزد هواداران و بازیکنان سپیدرود به عنوان یک ناجی مطرح کرد و در این میان با سمپاشی های مختلف آبروی بسیاری از زحمتکشان سپیدرود را به باد داد.

 

در این میان دلمشغولی پاس نشدن دو فقره چکی که بیات به بازیکنان داده بود با اعلام عدم ادامه همکاری صالح و خالی شدن پیرامونی بیات استرس مضاعفی بود که بر باشگاه سپیدرود تحمیل گردید.

پایان خوش شاهنامه:

در نهایت با تشدید نگرانی در باره آینده سپیدرود، در یک تصمیم گیری عاقلانه از سوی متولیان ورزش و فوتبال استان با انتخاب قطعی دکتر تن زاده به عنوان مالک و باز نگه داشتن پرونده عملکرد بیات، سپیدرود به ساحل آرامش رهنمون شد. تن زاده بلافاصله اعلام کرد که چک 420 میلیون تومانی روز 10 دی را به بازیکنان پول نقد پرداخت خواهد کرد و مبلغ چک ماه بهمن بازیکنان را هم زودتر از موعد مقرر نقد می کند تا از این بابت بازیکنان و کادر فنی سپیدرود نگران مطالبات خود نباشند.

حالا سپیدرود پس از این آشوب های هیجانی دوباره دارد رنگ آرامش را به خود می بیند و می تواند با کسب نتایج قابل قبول و در سایه مدیریتی توانا و هواداران پرشور و عاشق، آینده امیدوار کننده‌ای را برای فوتبال گیلان رقم بزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز