خبرگزاری کار ایران

درس بارسلونا به رئال از واقعیت‌های زندگی

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۸۵۹

قرار بود 2018-2017 فصل سلطه رئال مادرید باشد. بعد از آنکه سفیدها در دو بازی سوپرجام 5 بر یک بارسلونا را در هم کوبیدند، جرارد پیکه اعتراف کرد برای اولین بار در دوران حضورش در باشگاه کاتالان، احساس می‌کند تیمش نسبت به رقیب همیشگی پایین دست است.

به گزارش ایلنا، همینطور هم به نظر می‌رسید. بعد از یک تابستان سخت که نیمار به پاری‌سن‌ژرمن رفت، فیلیپه کوتینیو و مارکو وراتی هدف‌های اصلی تیم در فصل نقل و انتقالات به نوکمپ نیامدند و فاش شد تمدید قرارداد مسی امضا نشده، پیکه این حرف‌ها را زد شاید برای اینکه به هم‌تیمی‌هایش انگیزه بیشتری بدهد.

اما در تمام این دوران توفانی، ارنستو والورده آرام ماند. وقتی مربی سابق اتلتیک بیلبائو به‌عنوان جانشین لوییس انریکه انتخاب شد، علامت سوال‌های زیادی درباره‌اش وجود داشت؛ آیا می‌تواند در باشگاه بزرگی مثل بارسلونا موفق باشد؟ پاسخ یک بله محکم و قاطع است.

با وجود تمام مشکلات پیش‌فصل و از دست دادن عثمان دمبله، خرید تابستانی بارسلونا، به دلیل مصدومیت، والورده به دنبال رسیدن به هدفش برای تبدیل کردن بارسا به یک تیم فرصت طلب و موثر بود و نتیجه این تلاش، فوق‌العاده بوده هرچند گاهی فوتبال این تیم مورد پسند واقع نشده. این تیم بارسا شاید بیشتر طرفدار نتیجه گرایی بود تا ارائه فوتبال زیبا، اساس کارش را استحکام دفاعی قرار داد و با چهار بازیکن در میانه میدان به خوبی فضاها را بسته و پرس می‌کرد.  هرچه جلوتر رفت، حتی بدون دمبله و لوییس سوارس خارج از فرم، حضور لیونل مسی به این معنی بود که بارسلونا همیشه خطرناک است و پائولینیو هم با دویدن‌های به موقع خود از میانه میدان تهدید مضاعفی برای رقبا بود.  بعضی از کارهای ترکیبی فوق‌العاده تاثیرگذار بود و پیروزی 3 بر صفر مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو پایان خوشی بر نیمه اول فصل رقم زد چون کاتالان‌ها توانستند یک بار دیگر رقیب همیشگی خود را تحقیر کنند.  بارسا در فصل‌های اخیر 6 بر 2، 4 بر 3، 4 بر صفر و 3 بر 2 در برنابئو به پیروزی رسیده اما برای نخستین بار در تاریخ توانسته سه برد متوالی در لیگ در زمین حریف به دست آورد و نشان دادند هیچ ترسی از سفیدها ندارند.

در نیمه اول فرصت‌های بهتری داشتند اگرچه مالکیت توپ میزبان بیشتر بود و حتی می‌توانستند یک پنالتی هم بگیرند. در نیمه دوم، لوییس سوارس ضدحمله ویران کننده تیم را به گل اول تبدیل کرد و لیونل مسی پنالتی به دست آمده از خطای هند منجر به اخراج دنی کارواخال را گل کرد. الیکس ویدال هم گل سوم را زد.  حالا بارسا در آستانه کریسمس و تعطیلات زمستانی با 9 امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار گرفته و 14 امتیاز از رئال مادرید بیشتر دارد که به خاطر حضور در جام جهانی باشگاه‌ها یک بازی کمتر انجام داده.

تیم زیدان به دلیل قهرمانی این رقابت‌ها می‌خواست بارسلونا قبل از ال‌کلاسیکو برایش تونل افتخار تشکیل دهد. این کار را نکردند و در عوض دنیای واقعی را به آنها نشان دادند. در سالی که تیم زین‌الدین زیدان 5 قهرمانی به دست آورد و پرافتخارترین سال تاریخ باشگاه رئال مادرید بود، معجزه والورده بارسلونا را به بهترین پایان برای 2017 رهنمون کرد.

* منبع: سایت گل / بن هیوارد

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز