خبرگزاری کار ایران

گواردیولا: هوادار لستر بهتر است کفش‌هایش را عوض کند!

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۲۵۱

پپ گواردیولا تیم جوان منچسترسیتی را به خاطر غلبه بر جنجال پنالتی دیرهنگام لسترسیتی و صعود به مرحله نیمه‌نهایی جام اتحادیه انگلیس ستود اما مربی سیتی امکان رسیدن به چهارگانه را رد کرد.

به گزارش ایلنا، سیتی با گل برناردو سیلوا پیش بود اما در دقیقه هفتم وقت‌های تلف‌شده بابی مدلی داور بازی تشخیص داد کایل واکر روی دمارای گری خطا کرده و جیمی واردی پنالتی به دست آمده را به گل مساوی تبدیل کرد. در نهایت سیتی در ضربات پنالتی برنده شد.

گواردیولا گفت: «درستی ضربه پنالتی آنها اهمیتی ندارد، مهم واکنشی است که ما نشان دادیم. می‌توانستیم افت کنیم چون دقیقه آخر گل خوردیم بخصوص با داشتن این بازیکنان جوان اما از دقیقه اول وقت اضافه مصمم به پیروزی بودیم. دو راه داشتیم، غر بزنیم یا اینکه بگوییم، خب با چنین موقعیتی مواجه شده‌ایم و باید عبور کنیم. ما عبور کردیم.»

سیتی به جمع 4 تیم پایانی جام اتحادیه رسیده، تا یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان بالا رفته، با 11 امتیاز برتری در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفته و باید در دور سوم جام حذفی انگلیس بازی کند اما گواردیولا می‌گوید رسیدن به هر چهار جام غیرممکن است: «این اتفاق نمی‌افتد، قطعا نمی‌افتد چون غیرواقعی و غیرطبیعی است. در فوتبال شما می‌بازید، امتیاز از دست می‌دهید. من به این فکر نمی‌کنم که چند جام می‌بریم بلکه به بازیابی و مسابقه بعدی فکر می‌کنم. شما در این فرآیند لذت می‌برید و انتظارکشیدن برای قهرمانی عقلانی نیست. البته ما واقعا می‌خواهیم صعود کنیم، ما نمی‌توانیم در چهار جام با بازیکنان مشابه حضور پیدا کنیم برای همین تغییر ایجاد کردیم. این بهترین نمایش ما نبود اما برای بازیکنان جوان تجربه خوبی برای آینده بود.»

البته مقامات سیتی باور داشتند که این امکان وجود دارد و خلدون المبارک رییس باشگاه قبل از شروع فصل گفت رسیدن به چهارگانه قهرمانی ممکن است. او بدون انگیزه‌های بالا کسی را استخدام نکرده که در یک فصل با بارسلونا شش جام گرفته. آخرین باخت سیتی در رقابت‌های داخلی به نیمه‌نهایی جام حذفی فصل قبل برابر آرسنال مربوط می‌شود و این تیم تنها در دیدار بی‌اهمیت لیگ قهرمانان مقابل شاختاردونتسک تن به شکست داده.

در نیمه دوم، یک هوادار از جایگاه تماشاگران خارج شد و می‌خواست به مربی اسپانیایی اعتراض کند اما لیز خورد و به سرعت توسط ماموران کنار زمین به بیرون انتقال یافت. گواردیولا درباره او گفت: «فکر می‌کردم پیراهنم را می‌خواهد. الان خوبم، شاید دفعه بعد بهتر باشد که کفش‌های مناسبتری به پا کند.»

کلود پوئل مربی فرانسوی لسترسیتی هم هفت تغییر در تیمش ایجاد کرده بود و با حرکت عالی ایلکای گوندوغان و ضربه برناردو سیلوا عقب افتاد. با ورود واردی، دمارای گری و ریاض محرز لستر تیم بهتری شد، در نهایت کلودیو براوو دروازه‌بان شیلیایی سیتی پنالتی محرز را گرفت و ضربه واردی به تیرک دروازه خورد.

پوئل گفت: «از ایجاد تغییرات در تیم پشیمان نیستم. از کیفیت بازیکنان خودم اطمینان داشتیم، ما سزاوار زدن یک گل دیگر بودیم، موقعیت‌های بیشتری داشتیم. در مجموع بازی فوق‌العاده‌ای بود، همه چیز تا پایان امکان داشت و در پنالتی شانس نیاوردیم. رقابت نزدیکی میان دو تیم خوب بود و امیدوارکننده برای آینده. مهم بود نسبت به بازی قبلی خود (باخت 3 بر صفر برابر ساوتهمپتون) واکنش مناسبی داشته باشیم.»

ترجمه: سید علی بلندنظر

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز