خبرگزاری کار ایران

تعاریف جالب ژوزه مورینیو از دروازه‌بان رقیب ایران

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۶۴۲

ژوزه مورینیو مربی منچستریونایتد، داوید دخئا را بهترین دروازه‌بان جهان توصیف کرد بعد از آنکه گلر اسپانیایی در پیروزی 3 بر یک در زمین آرسنال درخشید.

به گزارش ایلنا، دخئا 14 سیو در ورزشگاه امارات داشت و باعث شد یونایتد شمال لندن را با سه امتیاز حیاتی ترک کند. آرسنال 33 شوت در این بازی داشت(در هفت فصل اخیر سابقه ندارد یکی از پنج تیم بزرگ لیگ برتر اجازه داده باشد این تعداد شوت به سمت دروازه‌اش زده شود) اما با درخشش دخئا تنها یک گل توسط الکساندر لاکازت زدند.

مورینیو گفت: «بعد از مسابقه به او گفتم چیزی که من در این بازی دیدم بهترین دروازه‌بان جهان بود. در مسابقات بزرگ شما به یک دروازه‌بان بزرگ نیاز دارید تا در مواقع لزوم به داد تیم برسد.»

مورینیو به تعریف از بازیکنانش پرداخت: «این بازی خارق‌العاده بود. عاشق شیوه بازی و مبارزه تیمم هستم اما این را هم بگویم که آرسنال در مقاطعی فوتبال هجومی فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشت. بازیکنان من شایسته بهترین کلمات هستند که من خیلی در انگلیسی آنها را نمی‌دانم، فوق‌العاده، عالی، استثنایی. آنها شایسته سه امتیاز بودند. البته تیم حریف فرصت‌های زیادی داشت اما ما مبارزه کردیم و یک دروازه‌بان عالی داشتیم و فکر می‌کنم لیاقتش را داشتیم.»

دو گل از جس لینگارد و یکی از آنتونیو والنسیا باعث شد مورینیو برای نخستین بار از زمان آمدن به اولدترافورد در خانه یکی از شش تیم بزرگ جزیره به پیروزی برسد. یکی از نکات منفی این بازی اخراج پل پوگبا بود که او را از شهرآورد هفته آینده با منچسترسیتی محروم می‌کند. پوگبا به خاطر تکل خطرناک روی پای هکتور  به‌یرین کارت قرمز گرفت. او قبل از اخراج پاس گل اول و سوم تیمش را داد و در کنترل میانه میدان کاملا موثر بازی کرد. این هافبک فرانسوی برای نخستین بار بعد از سال 2013 و دیدار یوونتوس با پالرمو در لیگ اخراج شده. او سه جلسه محروم می‌شود و بعد از بازی خانگی با منچسترسیتی، دیدار با بورنموث و وست برومویچ را نیز از دست می‌دهد اما می‌تواند به بازی یک‌چهارم‌نهایی جام اتحادیه مقابل بریستول سیتی در 29 آذر برسد. این بازیکن 24 ساله در دیدار سه‌شنبه مقابل زسکامسکو در لیگ قهرمانان هم می‌تواند بازی کند.

تیم ملی ایران در جام جهانی در آخرین دیدار خود به مصاف اسپانیا خواهد رفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز