خبرگزاری کار ایران

هیچ تیمی از پیش برنده نیست؛

کی روش: برابر آرژانتین خیلی محتاط خواهیم بود / می‌خواهیم با مسی بازی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۵۴۳

مسی ثابت کرده فوتبال یک بازی ساده است. ما تلاش می‌کنیم که با توپ بدویم. ما نمی‌خواهیم فقط مقابل مسی بازی کنیم بلکه می‌خواهیم با او بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در کنفرانس مطبوعاتی درباره آخرین وضعیت تیم ملی پیش از دیدار فردا مقابل آرژانتین به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی روش در ابتدا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه که تیم ملی فوتبال ایران می تواند با نتیجه خوب برابر آرژانتین همه را متعجب کند، گفت: آرژانتین تیم بزرگی است و با هدف متفاوتی به جام جهانی آمده‌اند. آرژانتین آمده که قهرمان شود و ما آمده‌ایم موفق شویم. من بازیکنان متعهد و مصممی دارم که تمرکز بالایی دارند. اولین مأموریت ما این است که بازی خود را به بهترین نحو انجام دهیم. ما می‌خواهیم در یک بازی پیروز شویم و برای حریفان‌مان هم احترام قائل هستیم و البته با احترام هم بازی می‌کنیم. دوست داریم در سطح آرژانتین و یک رقیب سرسخت برای این تیم باشیم. ‬ این بازی بی‌نظیر است، چراکه ما تاکنون با آرژانتین بازی نکرده بودیم. بازیکنان من می‌خواهند با تمام توان بازی کنند و این فرصتی که به دست آمده را از دست ندهند. ‬

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا پیروزی تیمی مانند کاستاریکا برابر ایتالیا می‌تواند به این معنا باشد که ایران آرژانتین را می‌تواند شکست دهد، گفت: این موضوع به ما انگیزه می دهد. فوتبال رشته‌ای است که هیچ تیمی پیش از آغاز مسابقه برنده نیست و زیبایی فوتبال همین است که مشخص نیست چه تیمی پیروز می‌شود. یکی دیگر از قوانین فوتبال این است که همیشه بهترین‌ها برنده و بدترین‌ها بازنده نمی‌شوند و این فرصتی است که ما داریم. باید به اندازه کافی متواضع باشیم و بپذیریم برابر تیمی برجسته بازی می‌کنیم. آرژانتین تیمی با ظرفیت بالاست. باید مصمم باشیم، اعتماد به نفس داشته باشیم و باید نشان دهیم که چرا ایران به اینجا رسیده است. ما در بازی اول توانستیم به موفقیت برسیم.

کی روش در ادامه در جواب به خبرنگاری که عنوان کرد نمایش آرژانتین مقابل بوسنی دور از انتظارات بود، گفت: انتظار داریم که بازی خوبی انجام دهیم اما برابر آرژانتین خیلی محتاط خواهیم بود. تمام حواسمان را جمع خواهیم کرد و نباید تصور کرد که آرژانتین عملکرد نیمه اولش برابر بوسنی را برابر ما تکرار می‌کند. آرژانتین بازیکنان نابغه‌ای دارد. هرچند فوتبال رشته‌ای نیست که فقط به نوابغ نیاز داشته باشد. ما فداکاری می‌کنیم و غیرت نشان می‌دهیم. ما تنها یک هدف در تیم داریم و شما می‌دانید که نمی‌توانید معجزه‌های زیادی در فوتبال شاهد باشید. با این حال ما تلاش‌مان را انجام می‌دهیم.

وی درباره حمایت رییس جمهور از وی و همچنین خوشحالی مردم پس از کسب تساوی مقابل نیجریه، گفت: این برای من افتخاری است که بدانم رئیس جمهور ایران و هواداران قدردان کار ما هستند اما اکنون زمان آن رسیده که ما بیشتر توانایی‌های‌مان را نشان دهیم و کار را به نتیجه برسانیم. ‬ صحبت های رئیس جمهور کار و مسئولیت ما را بیشتر می‌کند. این کلمات مبنای جشن ما نیست، بلکه بر مبنای افزایش مسئولیت‌های ماست. تلاش می‌کنیم بهترین بازی را مقابل آرژانتین انجام دهیم و به بازیکنانم می‌گویم مهم این نیست که بازی چه می‌شود، بلکه مهم این است برای هواداران، مردم ایران و رئیس جمهور ایران شادی و افتخار ایجاد کنیم. ‬

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه درباره حذف انگلیس از جام جهانی گفت: این زیبایی مسابقه است و شما نمی‌دانید که در فوتبال چه می‌شود وقتی دری را می‌زنید، ممکن است پشت در شیطان باشد. کاستاریکا همه را متعجب کرد. اولین چیزی که اهمیت دارد این است که ما باید به امیدها و انتظارهای مردم پاسخ بدهیم اما این کار بسیار دشوار است. بازی‌ها و سفر در برزیل بسیار سخت است. انگلیس فکر می‌کرد که همه چیز تحت کنترلش است اما وقتی در جام جهانی کره و ژاپن شرکت می‌کند آن اتفاقات می‌افتد وقتی به آفریقای جنوبی می‌رود آن نتایج رقم می‌خورد و حالا هم این جام. انگلیس حذف شده اما به این معنا نیست که آن‌ها کیفیت پایینی دارند. اسپانیا هم حذف شد اما نمی‌شود بازیکنان این تیم را تحسین نکرد. در مقابل تیم‌هایی مثل ایران، ژاپن و کاستاریکا هستند که تلاش می‌کنند در مسابقه‌ها باقی بمانند و این چیزی است که دنیا به آن نیاز دارد.

وی ادامه داد: برخی نتایج باعثبالا رفتن هیجان می‌شود و این دقیقا زیبایی جام جهانی است. ما هم بازی‌های آرژانتین را دنبال کرده‌ایم. تلاش کرده‌ام که ذهن مربیان حریف را در هر بازی بخوانم وقتی افکار مربی حریف را دنبال می‌کنیم شاید به آنچه که در ذهنش است می‌رسیم. تیم ما به اینجا آمده که بازی خوبی انجام دهد. ما آمده‌ایم که خودمان باشیم و به بهترین شکل کار کنیم. نگرش ما باید این باشد که ۹۰ دقیقه بجنگیم. به بازیکنانم هم گفته‌ام که پس از دریافت توپ فقط به دنبال تور دروازه حریف باشند.

کی‌روش در ادامه درباره ورزشگاه اصلی مسابقه با تیم ملی آرژانتین گفت: فکر می‌کنم که فوتبال بازی ساده‌ای است. من مربی‌ هستم که اعتقاد ندارم باید کارها را پیچیده کرد. تلاش کردم که به بازیکنان بگویم که استادیوم چقدر زیباست و چه محیط متفاوتی دارد. اما آنچه آخر کار اتفاق می‌افتد، این است که ما در چارچوب همین زمین بازی می‌کنیم. من توجه بازیکنان را فقط به این زمین جلب کردم و اشاره کردم که اگر به آنچه در این چارچوب اتفاق می‌افتد فکر کنند با آنچه در زمین‌های ایران رخ می‌دهد تفاوتی ندارد. به بازیکنانم گفتم که هرچند آرژانتینی‌ها در ورزشگاه بیشتر هستند، اما ما به هواداران برزیلی که به ورزشگاه می‌آیند تکیه می‌کنیم و مطمئن هستیم که آن‌ها از ما حمایت خواهند کرد. اگر بازیکنانم ۹۰ دقیقه تمرکز داشته باشند برابر آرژانتین کارمان راحت می‌شود.

وی ادامه داد: ایرانی‌ها می‌دانند که از نظر سیاسی و اقتصادی در شرایطی هستند که به آن‌ها فرصت‌های برابری برای آماده شدن داده نشد. ما برنامه‌های کم‌هزینه‌ای را انجام دادیم اما این باعثنمی‌شود که چیزی عوض شود. بازی فردا مهم‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران است و همه بازیکنان برای رویارویی با آرژانتین خوشحال هستند. تصمیم‌مان این است که زمان را به خوبی بگذرانیم. می‌خواهیم برابر آرژانتین ۹۰ دقیقه با این ذهنیت بازی کنیم که باید ۹۰ دقیقه زندگی برای آرژانین سخت شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه درخصوص تیم ملی آرژانتین اینگونه توضیح داد: آرژانتین تیمی است که هر لحظه از بازی فقط به دنبال انجام بازی خوب نیست. می‌بینید که آن‌ها با وجود اینکه آن‌ها در بازی اول با دو گل پیروز شدند مورد انتقاد قرار گرفتند. مطمئنیم که در بازی فردا هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

کی روش در خصوص احتمال پشتیبانی تماشاگران برزیلی از تیم ملی فوتبال ایران گفت: این یک جشن عالی برای فوتبال است و من نه تنها خوشحال هستم بلکه می‌گویم میزبان‌هایی همیشه موفق هستند که بتوانند تماشاگران بیشتری را به ورزشگاه بیاورند. فوتبال باید صلح را به ارمغان بیاورد. وقتی سه سال پیش به ایران آمدم، گفتم که می‌توانیم یک جام جهانی دیگر به برزیل برویم و نباید این فرصت را از دست بدهیم و این یکی از دلایلی بود که به ایران آمدم. مطمئنم که جام جهانی ۲۰۱۴ در ذهن همه ایرانیان می‌ماند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تمایل دارد بعد از جام جهانی سرمربی یک باشگاه برزیلی شود، گفت: مهم نیست که بعد از جام جهانی چه اتفاقی می‌افتد، هر آغازی پایانی دارد، ما مسیری طولانی پیش رو داریم. هنوز حدود ۱۲ روز از مسئولیت من برای تیم ملی ایران باقی مانده و خیلی خوشحالم که اینجا هستم. رفتن و ماندن اتفاقی است که همیشه ممکن است بیفتد.
وی همچنین درباره تاخیر حضورش در نشست خبری گفت: تیم ما جای دیگری تمرین می‌کرد و هتل‌مان جای دیگری بود. یک روز قبل از بازی این جابه‌جایی اصلا خوب نیست. آن هم روز قبل از بازی با آرژانتین. این مسئله برای تیم ما خوب نیست.

در ادامه کی‌روش در پاسخ به خبرنگاری درباره برنامه های ایران برای مهار مسی گفت: مسی ثابت کرده که فوتبال یک بازی ساده است. ما تلاش می‌کنیم با توپ بدویم. ما نمی‌خواهیم فقط مقابل مسی بازی کنیم بلکه می‌خواهیم با او بازی کنیم. باید با حرکت تیمی‌مان با او بازی کنیم و فضاها را تحت کنترل دربیاوریم. اگر مسی موقعیت خاصی داشت، باید واکنش خوبی به آن نشان دهیم و در تمام ۹۰ دقیقه تمرکز داشته باشیم. خیلی از مربیان از خودشان می‌پرسند که چطور باید مسی را مهار کنیم اما سوال اصلی این است که چطور باید آرژانتین را مهار کنیم. ما باید برای هر توپ و هر متر از زمین بجنگیم. لازم است که وقت صرف کنیم. اگر فضاهای لازم را در بازی در اختیار بگیریم شاید حتی بتوانیم برنده از زمین بیرون بیاییم. ما مقابل یک بازیکن بازی نمی‌کنیم. بلکه باید برابر یک تیم قرار بگیریم.

خبرنگاری از کی‌روش پرسید که اگر می‌توانستید روی ۱۰ چیز در جام جهانی شرط ببنددید چه تعداد از این شرط‌ها را روی تیم ایران می‌بستید. کی‌روش پاسخ پاسخ این خبرنگار را انطور داد: من همه شرط‌هایم را روی ایران می‌بستم. این شخصیت من است. یا شما همه چیز را می‌برید یا هیچ چیز و حاضر نیستم که روی چیزی شرط ببندم که همه روی آن شرط می‌بندند.
وی درباره اینکه تیم ملی ایران اجازه تمرین در ورزشگاه محل مسابقه را نیافت نیز گفت: آنچه برای بازیکنان مهم است، این است که زمین خوب است و من شخصا فکر می‌کنم بهتر است که زمین اصلی را حفظ کنند تا خراب نشود.

کی‌روش در ادامه درباره فداکاری‌هایی که معتقد بود تیم ملی ایران تاکنون انجام داده است گفت: دو نوع فداکاری وجود دارد یکی در زمین و یکی بیرون از آن. اعتقادم این است که شما دو ملت فوتبال دارید. یکی باشگاهی و دیگری ملی. ایران یکی از کشورهایی است که ملی پوشانش را آماده می‌کند که در باشگاه‌ها بازی کنند. هر دو طرف باید فداکاری کنند و این یکی از نمونه فداکاری‌های خارج از زمین است.

وی ادامه داد: ۳۵۰ میلیون نفر به بازی ما نگاه می‌کنند. کشورهایی که استاندارد تیم‌های بزرگ را ندارند، باید برنامه آماده‌سازی مناسبی برای حضور در جام جهانی داشته باشند. این‌ها همه بیرون از زمین شکل می‌گیرد. در داخل زمین باید به توازن تیم‌ها توجه کنیم. خیلی وقت‌ها ممکن است توش تحت کنترل شما نباشد و شما مجبور باشید بازیکنانی با ذهنیت قوی در اختیار داشته باشید. ما هر وقت این فرصت را داشته باشیم که توپ را به دست بیاوریم، باید بتوانیم برای خود فرصت ایجاد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز