خبرگزاری کار ایران

ابراهیم میرزاپور: گل زدن به دخیا غیر ممکن نیست

دایی و کریمی در جام جهانی 2006 اختلاف داشتند/ می‌دانستیم نتیجه نگیریم دادکان برکنار می‌شود/ رونالدو مثل موشک است

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۵۴۸

گلر سابق تیم ملی کشورمان از قرعه‌کشی جام جهانی و رویارویی دوباره با پرتغال می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روز گذشته برگزار شد و مشخص شد ایران برای دومین بار باید در این رقابت‌ها با پرتغال بازی کند. این تقابل فوتبالدوستان را به یاد بازی جام جهانی 2006 می‌اندازد که با شکست 2 بر صفر تیم کشورمان به پایان رسید. به همین بهانه با ابراهیم میرزاپور، گلر تیم ملی در آن دوره گفت‌وگو کردیم که می‌خوانید:

 

از گروه سخت هم می‌توان صعود کرد

با توجه به اینکه در گروه سختی افتاده‌ایم کار دشواری در جام جهانی خواهیم داشت ولی تیم ملی ما هم اوضاع خوبی دارد و در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و در دیدارهای تدارکاتی اخیر نشان دادیم چه سطح بالایی داریم و فکر می‌کنم در صورت ادامه این روند تا جام جهانی می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم و شانس صعود برای ما وجود دارد.

 

دوست داشتم الان در تیم ملی باشم

شرایط حال حاضر تیم ملی را می‌بینم حسرت می‌خورم که چرا در این شرایط و در این تیم حضور ندارم. وقتی با بازیکنان حال حاضر صحبت می‌کنم به آنها می‌گویم یک دوره 8 تا 10 ساله بدون حاشیه به فوتبال‌تان فکر کنید و از آن لذت ببرید. شرایط الان با زمان ما خیلی متفاوت است. امکانات، شرایط، حمایت‌ها و... با آن زمان قابل مقایسه نیست. واقعاً دلم برای فوتبال و تیم ملی تنگ شده است.

 

از ستاره‌های پرتغال ترسیده بودیم

پرتغال آن زمان تیم وحشتناکی بود و اگر بگویم نترسیده بودیم دروغ گفته‌ام. پرتغال به نظرم آن زمان بهترین تیم تاریخ خود را داشت که نایب قهرمان یورو شده بود و در جام جهانی هم اگر اشتباه نکنم سوم شد. ستاره‌هایی مثل فیگو، رونالدو، دکو و... در این تیم حضور داشتند که استرس زیادی از بازی مقابل آنها داشتیم.

 

رونالدو شبیه موشک بود

رونالدو آن زمان تجربه الان را نداشت ولی نیروی جوانی و انگیزه‌اش بیشتر بود و بازیکن سرعتی‌تری بود. واقعاً حرکات عجیب و غریبی در زمین انجام می‌داد و مثل موشک وقتی پا به توپ می‌شد با سرعت انفجاری حمله می‌کرد و خیلی خط دفاع ما را اذیت کرد. ضربه پنالتی را هم انقدر خوب زد که اگر من جهت را هم درست می‌رفتم قابل گرفتن نبود.

 

تیم ملی آن زمان یک‌دل نبود

ما تیم خوبی بودیم که چند سال کنار هم بازی کردیم ولی در جام جهانی آن یکدلی و صمیمیت همیشگی وجود نداشت. یکی از دلایلش فشارهای بیرونی بود و بازیکنان می‌دانستند اگر نتیجه نگیریم دکتر دادکان را برکنار می‌کنند و همین موضوع تمرکز بچه‌ها را گرفته بود و در نتایج تاثیر منفی گذاشت.

 

کریمی و دایی از آن زمان اختلاف داشتند

اختلاف نظر میان کریمی و دایی همیشه وجود داشته است و آن زمان هم که در تیم ملی هم بازی بودند وجود داشت ولی این اختلاف نظر هیچ وقت منجر به درگیری یا بگو مگو نشده بود ولی در بازی مشخص بود که کمی با یکدیگر اختلاف دارند.

 

بیشتر از همه بازیکنان تحت فشار بودم

دوران حضور من در تیم ملی همیشه با فشارهایی همراه بوده است که به من وارد می‌شد. یکی از دلایلش این بود که بازیکن استقلال و پرسپولیس نبودم. آن زمان فوتبال از حالت دو قطبی خارج شده بود و بازیکنان زیادی در تیم ملی بودند که بازیکن استقلال و پرسپولیس نبودند ولی در دروازه تیم ملی کمتر پیش آمده دروازه‌بانی باشد که در این دو تیم حضور نداشته باشد و هواداران این تیم‌ها هم دوست داشتند گلرهای تیم خودشان را در تیم ملی ببینند و برای همین من تحت فشار بودم.

 

بیرانوند بهترین گزینه برای تیم ملی است

در حال حاضر دروازه‌بان‌های خوبی داریم که قابلیت بازی در تیم ملی را دارند ولی وقتی یک گلر در ترکیب تیم جا می‌افتد و با مدافعان هماهنگ است و عملکرد خوبی هم دارد منطقی نیست او را تغییر دهیم. با احترامی که برای سایر گلرهای تیم ملی دارم ولی فکر می‌کنم بیرانوند بهترین گزینه برای دروازه تیم ملی در جام جهانی است.

 

رونالدو هم مثل مسی مهار می‌شود

رونالدو در حال حاضر ستاره پرتغال است ولی مهار او غیر ممکن نیست. ما توانستیم در 2014 مسی را تا حدودی کنترل کنیم و فقط در یک صحنه از او غافل شدیم که دروازه ما را باز کرد. مهار رونالدو هم کار سختی است ولی غیر ممکن نیست و با کار تیمی می‌توان او را از کار انداخت ولی خیلی باید مراقب باشیم چرا که بازیکنان این‌چنینی یک فرصت در 90 دقیقه لازم دارند برای اینکه کارشان را انجام دهند.

 

گل زدن به دخیا غیر ممکن نیست

گلر اسپانیا در حال حاضر یکی از بهترین گلرهای دنیاست که خیلی سخت گل می‌خورد و مهاجمان مطرح لیگ برتر انگلیس هم به سختی می‌توانند مقابل او گلزنی کنند ولی همه اینها باعث نمی‌شود که ما نتوانیم به آنها گل بزنیم. مهاجمان خوبی مثل آزمون، جهانبخش، انصاری فرد و... داریم که بازیکنان بزرگی هستند و توانایی هرکاری دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز