خبرگزاری کار ایران

چون نمی‌خواستم به سابقه‌ام لطمه بخورد، امسال بیرون نشستم

فرکی: بحث جادوگری وجود دارد اما آن را باز نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۸۱۷

حسین فرکی سرمربی سابق تیم‌ملی معتقد است تیم‌ملی باید در جام‌جهانی با تیم‌های قوی بازی کند

به گزارش ایلنا حسین فرکی سرمربی سابق تیم‌ملی معتقد است تیم‌ملی باید در جام‌جهانی با تیم‌های قوی بازی کند. با وی درخصوص آخرین شرایط خودش، بحث جادوگری در فوتبال ایران، حضور تیم‌ملی در جام‌جهانی و حریفانش و همچنین زلزله اخیر کرمانشاه همکلام شدیم.
 
از شرایط خودتان صحبت کنید.
خیلی فوتبال ایران را پیگیری نمی‌کنم، فقط نتایج را دنبال می‌کنم آن هم به‌خاطر اینکه زمانی برای استراحت برای خودم منظور کردم و طبیعی است که خیلی نمی‌توانم پیگیر باشم.
 
در مدتی که مشغول استراحت هستید، پیشنهاد مربیگری به شما شده است؟
چند پیشنهاد اول فصل داشتم، اما چون روی تصمیمم مصمم بودم، خیلی تمایلی به کار نداشتم. تصمیمم این بود که یک فصل فوتبالی را به استراحت بپردازم.
 
بازی‌ها را که دنبال می‌کنید، شرایط تیم‌ها را چطور دیدید؟
فکر می‌کنم تیم‌ها همانند سال‌های گذشته هستند و هیچ فرقی نکردند. اگر در گذشته خوب بوده‌اند، الان هم همان شرایط را دارند و بالعکس. اگر حاشیه‌ای هم بوده باشد، الان هم وجود دارد. من دیروز (دوشنبه) که بازی‌ها را دنبال می‌کردم، تیم‌ها در این فاصله‌ تعطیلات که گریبان ما را هم در زمان مربیگری می‌گرفت، یک تیم روی دور برد است، اما این تعطیلات باعث می‌شود روندش متوقف شود یا مثلا تیمی ضعف دارد اما این تعطیلات باعث می‌شود روی نقاط ضعفش کار کند و بهتر شود. از نظر برنامه‌ریزی هم با گذشته هیچ فرقی نکرده است.
 
شاگردان قدیمی شما از جمله علی کریمی، خداداد عزیزی و خیلی‌های دیگر معتقدند فساد در فوتبال وجود دارد. شما با این موضوع موافقید؟
من خیلی قصد صحبت کردن درباره این موضوع را ندارم به‌خصوص در زمان‌هایی که تیم ندارم و مشغول استراحت هستم.
 
اما این موضوع را قبول دارید که خیلی از مربیان مانند شما تیم ندارند، اما خیلی از مربیان دیگر در یک سال سه تیم عوض می‌کنند؟
من که نباید خودم را قضاوت کنم. مهم در این موضوع دیگران هستند. این صحبتی که شما می‌کنید، در گذشته هم وجود داشته است. همین که تا الان هم این موضوع همچنان وجود دارد، یک ایراد بزرگ است. شما می‌خواهید در این ماجرا چه کسی را مقصر کنید؟! به نظر من آنها که این ماجراها را دنبال می‌کنند، به کل فوتبال اشراف دارند و در واقع همه‌چیز را می‌بینند. من هیچ‌وقت دوست نداشتم سابقه‌ام لطمه بخورد و به همین خاطر امسال ترجیح دادم، استراحت کنم.
 
قبول دارید جادوگری در فوتبال ایران وجود دارد؟
به هر حال وقتی چیزی عنوان می‌شود آن هم از سوی تعدادی بازیکن، متاسفانه وجود دارد اما نمی‌شود آن را بازگو کرد. چون ثابت شده نیست.
 
عملکرد تیم‌ملی را در مقدماتی جام‌جهانی چطور دیدید؟
خدا را شکر تیم‌ملی در بهترین شرایط خود است و این شرایط را باید مدیون خیلی‌ها باشیم. من از همه دفاع می‌کنم به خاطر زحماتی که می‌کشند به‌خصوص مربیان، بازیکنان، مدیران... به هر حال این تیم حاصل تلاش مجموعه‌ فوتبال بوده که به جام‌جهانی صعود کرده. ان‌شاءا... در جام‌جهانی فعلی بتوانیم نسبت به گذشته شرایط را تغییر دهیم و از گروه‌مان صعود کنیم.
 
به‌نظر شما تیم‌ملی از گروه خود صعود می‌کند؟
به هر حال هر چیزی امکانپذیر نیست. این روزها فوتبال با گذشته خیلی فرق کرده. در مقایسه لیگ برتر و لیگ یک می‌توان به این نکته اشاره کرد که تیم‌های لیگ یکی می‌توانند در لیگ برتر به راحتی بازی کنند و نتیجه بگیرند. شما نگاه کنید تیم پارس جنوبی جم با شایستگی از لیگ یک آمده و با حضور این همه تیم خوب، همچنان در صدر جدول است.
 
بازی با تیم‌هایی مثل پاناما و ونزوئلا برای تیم‌ملی مفید است؟
هر بازی تدارکاتی دستاوردهای خودش را دارد. این چیزی بوده که در دوره خود من هم در تیم‌ملی وجود داشت. زمانی که خودم در تیم‌ملی بودم با هر تیمی بازی می‌کردیم چه قوی و چه ضعیف... اعتقادم بر این است که می‌تواند به تیم‌ملی کمک کند. مثلا بازیکنانی که بازی نکردند در این بازی‌ها شایستگی خودشان را نشان دهند. این مسوولیت برعهده خود آ‌قای کی‌روش است و ایشان تشخیص می‌دهند که با چه تیم‌هایی بازی کنند. البته من با این موضوع هم موافقم که با توجه به مشکلاتی چون تحریم، بازی با همین تیم‌ها هم برای تیم‌ملی غنیمت است. اما امیدوارم تیم‌ملی‌ بتواند با تیم‌های قوی‌تر هم بازی کند.
 
شما دوست دارید تیم‌ملی در جام‌جهانی با چه تیم‌هایی همگروه شود؟
به‌نظرم با تیم‌های خوب همگروه بشویم، بهتر است. من برنامه 90 را دیدم. مردم دوست داشتند با پرو بازی کنیم اما در واقع ما تجربه بازی با این تیم را در گذشته داشته‌ایم و من به‌شخصه دوست ندارم دوباره این اتفاق بیفتد. معتقدم با تیم‌هایی بازی کنیم که تجربه بازی مقابل آنها را نداشته‌ایم. به قول فردوسی‌پور که دوستش داریم، انگلیس یکی از تیم‌هایی است که دوست دارم با آن همگروه شویم.
 
در مراسم سومین سالگرد زنده‌یاد مظلومی حضور داشتید اما از بازیکنان کسی نبود. قبول دارید احترام به پیشکسوتان مانندگذشته نیست؟
من این موضوع را قبول ندارم چون معتقدم گرفتاری‌ها زیاد شده و مردم مانندگذشته وقت ندارند در مراسم حضور داشته باشند. البته این را هم در نظر داشته باشید همین که بازیکنان به فکر گذشتگان فوتبال باشند، کافیست. من آن روز وقتم آزاد بود و به بهشت زهرا (س) آمدم چون با خیلی‌ از آنهایی که در آنجا آرمیده بودند، همبازی بودم و خاطرات خوبی با یکدیگر داشتیم.
 
و سوال پایانی... نظرتان در مورد کمک فوتبالی‌ها به زلزله‌زدگان اخیر کرمانشاه چیست؟
خیلی دوست داشتم در این مورد صحبت کنم. نگرانی ما در ناراحتی مردم مشهود است. چه آنهایی که حضوری به کرمانشاه رفتند و چه غیرحضوری کمک کرده‌اند قابل ستایش است. به نظر من همه مردم در این اتفاقی که افتاده خودشان را سهیم می‌دانند. در مملکت ما مردم حرف اول را می‌زنند و قابل احترام هستند. از همه قشر مردم چه سیاسی، غیرسیاسی، فوتبالی و غیرفوتبالی همه در صحنه حضور داشتند و اگر کمک فوتبالی‌ها سر زبان‌ها افتاده به‌خاطر این است که احساس مسوولیت کردند و همچون همیشه به فکر هموطنان خود بودند.
 
 

فرکی: بحث جادوگری وجود دارد اما آن را باز نمی‌کنمفرکی: بحث جادوگری وجود دارد اما آن را باز نمی‌کنم

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز