خبرگزاری کار ایران

به جمهوری لیونل مسی خوش آمدید (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۸۹۰

بعد از استقلال کاتالونیا، بارسلونا تحت سلطه مسی قرار گرفته. روز جمعه، این منطقه رسما اعلام تجزیه طلبی از اسپانیا کرد و شنبه مهاجم آرژانتینی نشان داد چرا حساب او از بقیه جدا است.

به گزارش ایلنا، مهاجم تمام نشدنی اتلتیک بیلبائو، در نخستین دیدار باسکی‌ها با مربی سابقشان، ارنستو والورده دو بار به گلزنی نزدیک شد اما مارک آندره‌تر اشتگن با دو واکنش خوب مانع شد. شاید این مهاجم مسی را راه انداخت چون یک دقیقه بعد مدافعان بیلبائو را پشت سر گذاشت و می‌توانست گل بزند که توپش به تیرک خورد. کسی انتظار چنین چیزی از برنده پنج توپ طلا نداشت، هرچند خودش خلق موقعیت کرده بود.

بارسا با بازیکنان آماده و همیشگی خود بود اما همه چیز زیر پای مسی شکوفا شد و او گل نزده خودش را جبران کرد. مسی به پائولینیو پاس داد، توپ را از او گرفت، جوردی آلبا را راه انداخت و با پاس رو به عقب مدافع جلوزن گل اول بازی را زد. آندرس اینیستا به خاطر مصدومیت نبود، نیمار رفته، لوییس سوارس به شدت خارج از فرم است و عثمان دمبله مدتی حاشیه‌نشین است و در این شرایط مسی همه‌کاره بود اتفاقی که در گذشته هم خیلی رخ داده بود.

در نیمه دوم، این آرژانتینی عقب کشید تا وظایف دفاعی را بهتر انجام دهد و با شروع دیرهنگام او و پاس به سوارس باعث شد پائولینیو گل دوم کاتالان‌ها را بزند.

چند ساعت قبل از این بازی، تاتنهام بدون هری کین به منچستریونایتد باخت؛ رئال مادرید هم در اوایل فصل و دوران محرومیت پنج جلسه‌ای کریستیانو رونالدو به دردسر افتاده بود. تیم‌های طراز اول دیگر هم به بهترین بازیکنان خودشان وابسته‌اند.

در آستانه دیدار دیشب رئال مادرید در خیرونا که به خاطر مسائل سیاسی باعث بروز نگرانی‌های امنیتی شده بود، از پابلو ماچین مربی میزبان درباره رونالدو و مسی سوال شد که گفت:«هر دو عالی هستند در دو تیم فوق‌العاده اما وابستگی بارسلونا به مسی بیشتر از رئال به رونالدو است. مسی اگر گل هم نزند، پاس گل می‌دهد یا بازی را راه می‌اندازد.»

مسی دقیقا همین کار را کرد. حرکات را آغاز کرد و بعد از زدن گل اول، زمینه ساز گل دوم شد. به‌عنوان بازیساز و مهاجم، او در حال حاضر از بقیه مستقل است و به خاطر فرم عالی او است که بارسلونا در حال حاضر در لالیگا دست نیافتنی به نظر می‌رسد.

کاتالونیا شاید برای شکوفایی به اسپانیا نیازی نداشته باشد اما بارسلونا بیش از هر زمان دیگری به ستاره‌اش وابسته شده. به جمهوری مسی خوش آمدید!

بن هیوارد / مترجم: سیدعلی بلندنظر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز