خبرگزاری کار ایران

آغاز ماموریت غیرممکن یوپ هاینکس در بایرن

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۸۵۸

یوپ هاینکس، ماموریت خود در بایرن مونیخ را با وجود غیرممکن بودن آن آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا، «مربیگری در بایرن‌مونیخ مستلزم قدرت بدنی، روحی و انرژی فوق‌العاده‌ای است. بخصوص در این چند هفته اخیر احساس کردم به آخر خط رسیده ام، واقعا این کار طاقت فرسا است.» یوپ هاینکس این حرف‌ها را در سال 2013 زد بعد از آنکه به دنبال سه گانه تاریخی با بایرن بازنشسته شد.

هاینکس که آن موقع 68 سال داشت از سنگینی بار روحی مربیگری در فوتبال مدرن صحبت کرد و اینکه می‌خواهد دوباره به زندگی خانوادگی‌اش در نزدیکی مرز هلند سر و سامان بدهد. چهار سال گذشته و هاینکس 72 ساله می‌خواهد به‌عنوان مربی موقت بایرن تا آخر فصل فعالیت کند.

این چهارمین دوره مسوولیتش است، در سال‌های 1991-1987 دو قهرمانی بوندس‌لیگا را به دست آورد تا اینکه دن یوپ(لقبش در اسپانیا به خاطر فعالیت در رئال مادرید، تنریف و بیلبائو) اخراج شد به خاطر دهم شدن بایرن. اولی هوینس که آن موقع مدیر تیم بود اخراج دوست نزدیکش را بزرگترین اشتباه دوران حرفه‌ای خود توصیف کرد.

همه دوران پرافتخار 2013-2011 را به یاد دارند. البته وقتی هاینکس سه گانه را برد، تقریبا دو سال بایرن هیچ نبرده بود چون با دوران تحول بوروسیادورتموند زیر نظر یورگن کلوپ همزمان بود. این دومین بار است که بایرن بعد از اخراج مربی به او روی می‌آورد. او در آوریل 2009 هم بعد از اخراج یورگن کلینزمن در فاصله شش هفته تا پایان روی نیمکت نشست و تیمش بعد از ولفسبورگ فلیکس ماگات به‌عنوان نایب قهرمانی رسید. در دو فصل بعد لوییس فان‌خال تیم را به دست گرفت و وقتی مقامات باشگاه از مربی هلندی خواستند برود، آندریاس یونکر به‌عنوان مربی موقت فعالیت کرد.

سومین حضور او در تابستان 2011 بود که با سه نایب قهرمانی از جمله در فینال سال 2012 لیگ قهرمانان در آلیانتس آره‌نا همراه بود. خبر آمدن پپ گواردیولا در ژانویه 2013 همه را به حرکت وا داشت از جمله هاینکس. او انگیزه بالایی پیدا کرد و توانست بایرن را به قهرمانی سه جانبه برساند.

بایرن امیدوار است تحول مشابهی در تیم به وجود آید بعد از پایان ناخوشایندی که به مربیگری کارلو آنچلوتی رقم زده شد. هاینکس از دوران قبلی حضورش، مانوئل نویر، جروم بواتنگ، توماس مولر، داوید آلابا، خاوی مارتینس(گران‌ترین خریدش)، فرانک ریبری، رافینیا و آرین روبن را می‌شناسد و مورد احترام آنها است بر خلاف آنچلوتی.

در بلندمدت همه به جولیان ناگلزمان مربی هوفنهایم نظر دارند که در نخستین دوره کاری هاینکس در بایرن در سال 1987 حتی به دنیا نیامده بود تا در پایان فصل که هاینکس یک بار دیگر بساطش را جمع می‌کند، به‌عنوان مربی دایم به آلیانتس آره‌نا بیاید.

منبع: مارک لاول/ ESPN

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز