خبرگزاری کار ایران

ستاره بستکبال علیه فحاشی دونالد ترامپ! کلمه غیرقابل بخشش آقای رییس جمهور

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۵۸۴

بازیکنان NBA که قبل تر هم مخالفت خود را با ترامپ نشان داده بودند این بار وارد جنگی مستقیم با رییس جمهور آمریکا شدند.

به گزارش ایلنا، طی نزدیک به یک سالی که از ورود ترامپ به کاخ سفید می‌گذرد، هفته‌ای نبوده که رئیس جمهور جدید آمریکا با دیگران تنش نداشته باشد. گاهی این تنش‌ها جنبه داخلی داشته و او حتی نمایندگان جمهوری‌خواه را از زبان تند خود در امان نگه نداشته و گاهی نیز شخصیت‌های بین‌المللی را مورد عتاب و لفاظی‌های خود قرار داده است. ستارگان دنیای بسکتبال و فوتبال آمریکایی تازه‌ترین گروهی هستند که جنگ لفظی آنها با ترامپ به خبر نخست این کشور تبدیل شده است.

ماجرای جدید جمعه شب و در ایالت آلاباما کلید خورد که ترامپ برای جمع زیادی از شهروندان عمدتا سفیدپوست سخنرانی می‌کرد. چند روز پیش از آن تعدادی از بازیکنان بسکتبال و فوتبال آمریکایی در اعتراض به خشونت‌های صورت گرفته توسط نیروهای پلیس علیه شهروندان سیاه‌پوست، هنگام پخش سرود ملی آمریکا روی زانوهای خود نشستند. ترامپ در سخنرانی جمعه شب خود خطاب به این افراد گفت: چرا مدیران تیم‌های فوتبال به خودشان اجازه می‌دهند چنین بی احترامی‌هایی نسبت به پرچم و سرود ملی آمریکا شود. باید سریعا این بازیکنان را اخراج کرد.

البته این پایان ماجرا نبود و ترامپ شنبه صبح انتقادات خود را متوجه ستاره سرشناس بسکتبال کرد. طبق یک رسم همیشگی رئیس جمهور در کاخ سفید از تیم قهرمان بسکتبال پذیرایی می‌کند. بر همین اساس تیم گلدن استیت که به قهرمانی رسیده بود، قرار بود میهمان کاخ سفید شود. اما استفان کری، ستاره سیاه‌پوست این تیم اعلام کرد که در اعتراض به خشونت‌ها علیه سیاه پوستان و همچنین حمایت ترامپ از اقدامات تبعیض‌آمیز در این میهمانی شرکت نمی‌کند. در واکنش به این موضوع، ترامپ شنبه صبح در حساب توئیتری‌اش استفان کری را خطاب قرار داد و گفت: آمدن به کاخ سفید همیشه برای تیم قهرمان یک افتخار بوده است. استفان کری در این زمینه از خود تردید و دودلی نشان داد و در نتیجه این دعوت از او پس گرفته می‌شود.

ترامپ که طی حدود یک سال گذشته همواره با توئیت‌هایش دردسرآفرین بوده، بار دیگر اعلام کرد بازیکنانی که می‌خواهند از این راه میلیون‌ها دلار درآمد داشته باشند، باید به پرچم آمریکا احترام بگذارند. اما نوع واکنش‌ها از تیم گلدن استیت و همچنین دیگر ستارگان بسکتبال نشان داد که ترامپ این بار نیز در مواجه با بخش زیادی از جامعه آمریکا شکست خورده است. عصر روز شنبه و چند ساعت پس از توئیت ترامپ علیه استفان کری، باشگاه گلدن استیت در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که کل تیم به واشنگتن می‌رود اما به جای ملاقات با رئیس جمهور، اقداماتی را انجام می‌دهند که در جهت بیشتر شدن تنوع در جامعه آمریکا باشد. لبرون جیمز ، ستاره  بسکتبال آمریکا در تیم کلیولند نیز در مقام دفاع از کری و دیگر ورزشکاران بر آمد و در توئیتر نوشت: کاخ سفید هم پیش از آمدن فردی همچون تو (ترامپ)، افتخار و احترام ویژه‌ای داشت.

از سوی دیگر، این تنش‌های ترامپ با دو رشته ورزشی محبوب در میان مردم آمریکا را می‌توان از جنبه دیگری نیز مورد توجه قرار داد. فوتبال آمریکایی و بسکتبال دو رشته‌ای هستند که بیشتر بازیکنان و ستارگان آن را افراد سیاه پوست تشکیل می‌دهند. این در حالی است که مالکیت تمام ۳۲ باشگاه فوتبال آمریکایی در دست ثروتمندان سفید‌پوست است. از میان ۳۰ تیم حاضر در مسابقات NBA نیز فقط شارلوت است که مایکل جردن سیاه‌پوست مدیریت آن را بر عهده دارد. با این اوصاف به نظر می‌رسد تهدیدهای اخیر ترامپ علیه این رشته ورزشی،  تبعیضات بیشتری را به همراه داشته باشد.

نمونه‌اش کالین کاپرنیک، بازیکن تیم فوتبال سان فرانسیسکو است که سال گذشته در اعتراض به خشونت‌های پلیس، در هنگام پخش سرود ملی روی زانوهای خود نشست. این بازیکن امسال در کمال تعجب از تیم کنار گذاشته شد و هنوز نتوانسته به خدمت تیم دیگری در آید.

رییس جمهور آمریکا در خصوص ورزشکارانی که در زمان سرود ملی این کشور زانو میزنند را با فحش عجیبی خطاب قرار داده بود که اکنون مورد اعتراض ستاره‌های دنیای ورزش قرار گرفته است.

ستاره بستکبال علیه فحاشی دونالد ترامپ! کلمه غیرقابل بخشش آقای رییس جمهور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز