خبرگزاری کار ایران

ویرانه‌ای از تیم مدعی در دستان یحیی گل‌محمدی

بلایی که فیفا سر تراکتورسازی آورد (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۱۷۷

سرمربی تراکتورسازی کار سختی در فصل جدید در این تیم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تراکتورسازی در فصل جدید درحالی کارش را با گل‌محمدی و کادرفنی جدید شروع خواهد کرد که برخلاف انتظارات، این باشگاه عملکرد مناسبی در فصل نقل و انتقالات نداشت.

با توجه به محرومیت تراکتورسازان از 2 پنجره نقل و انتقالات اخیر، این باشگاه توانایی اضافه کردن بازیکن جدیدی نداشت و از همین رو انتظار می‌رفت تمام توان مسئولان در جهت تمدید قرارداد با بازیکنان موجود بکارگیری شود ولی به دلایلی بازیکنان زیادی از جمع نفرات اصلی تیم جدا شدند.

تصویر پایین ترکیب قدرتمند تراکتورسازی در نیم فصل اول لیگ قبل را می‌دهد که رقیب خطرناکی برای پرسپولیس بود و حتی در مقاطعی صدرجدول را از این تیم گرفت ولی در ادامه محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات، سرخپوشان تبریزی را از کورس رقابت قهرمانی لیگ برتر کنار زد و در حال حاضر هم وضعیت خوبی برای شروع فصل جدید در این تیم مشاهده نمی‌شود.

بلایی که فیفا سر تراکتورسازی آورد (گزارش ویژه)

طبق آنچه در این تصویر می‌بینیم، از 11 نفر اصلی تراکتورسازی در فصل گذشته تنها 4 بازیکن باقی مانده‌اند که به بررسی هرکدام از جدا شده‌ها می‌پردازیم:

 

محمدرضا اخباری:

دروازه‌بان ملی‌پوش فصل گذشته تراکتورسازی عملکرد خوبی در ترکیب این تیم داشت و همیشه پای ثابت دعوتی‌های کی‌روش در اردوهای تیم ملی بود. تراکتورسازی فصل گذشته با 24 گل خورده در 30 بازی بعد از پرسپولیس و همراه با گسترش فولاد کم‌ترین گل خورده را داشت که بخشی از آن از عملکرد خوب اخباری می‌آید.

اخباری دوست داشت در تراکتورسازی بماند ولی به دلیل تمام شدن خدمت سربازی‌اش مجبور بود به قراردادی که با سایپا دارد پایبند باشد و به جمع شاگردان دایی اضافه شد. با توجه به حساسیت پست دروازه‌بان به نظر می‌رسد بزرگترین معضل تراکتورسازی در فصل جدید مربوط به این پست باشد.

جانشین او کیست؟

فرزین گروسیان باید وظیفه حراست از دروازه تراکتورسازی را در فصل جدید یا حداقل تا نیم فصل بر عهده داشته باشد. او تجربه چندانی در لیگ برتر ندارد و عملکردش در دیدارهای تدارکاتی هم مطمئن نبوده است و هواداران تراکتورسازی به شدت نگران این پست از تیم‌شان هستند. این بهترین فرصت برای گروسیان است که خودش را به عنوان یک دروازه‌بان اصلی در لیگ برتر به اثبات برساند.

 

خالد شفعیی:

مدافع تراکتورسازی که او را از معتصب‌ترین بازیکنان به این تیم می‌دانستند حاضر به تمدید قرارداد با این باشگاه نشد و به سایر پیشنهاداتش رسیدگی کرد، شفیعی بعد از یک دور کامل در لیگ برتر و سر زدن به پرسپولیس، سپاهان و استقلال در نهایت به لیگ کره‌جنوبی و اف‌‌سی سئول پیوست تا یک لژیونر به فوتبال ایران اضافه شود.

 

جانشین او کیست؟

محمدرضا مهدیزاده فصل گذشته چند دیدار به عنوان مدافع میانی به میدان رفت و عملکرد بدی هم نداشت ولی نبود یک رهبر در مرکز خط دفاعی تراکتورسازان مشکل بزرگی است که می‌تواند دردسر یحیی در فصل جدید باشد.

 

هادی محمدی

جزو بازیکنانی بود که خیال تراکتوری‌ها بابت حضورش در فصل جدید راحت بود ولی کسی فکر مصدومیت شدید و پارگی رباط صلیبی را نمی‌کرد تا نوار بدشانسی‌های گل‌محمدی با این قلم کامل شود. با مصدومیت محمدی تنها بازیکن با تجربه تراکتورسازی در این پست حساس هم عملا کنار رفت.

 

جانشین او کیست؟

محمد نادری که پست تخصصی‌اش دفاع چپ است به خاطر کنار رفتن محمدی احتمال دارد به دفاع میانی منتقل شود. استفاده از بازیکن در پست غیرتخصصی به مدت طولانی نشان از دست‌های خالی گل‌محمدی در تراکتورسازی دارد.

 

سعید آقایی

از معدود بازیکنان بومی تراکتورسازی که هواداران حساب زیادی روی ماندن او باز کرده بودند در نهایت به سپاهان پیوست تا سرخپوشان تبریزی را در شرایط سخت تنها گذاشته باشد. آقایی جزو معدود ملی‌پوشان تراکتورسازی بود و نقش کلیدی در ترکیب این تیم داشت. او در صحبت‌هایی اعلام کرده قصد ماندن داشته ولی بدهی سنگین به گسترش فولاد او را مجاب به سپاهانی شدن کرده است.

 

جانشین او کیست؟

قرار بود محمد نادری جای او را پر کند ولی مصدومیت هادی محمدی معادلات را به هم ریخت. از شهرام گودرزی به عنوان گزینه جانشینی او یاد می‌شود که پست اصلی‌اش خط حمله است ولی فصل گذشته چند بازی دفاع چپ بوده و عملکرد مناسبی داشته است.

 

سروش رفیعی

این بازیکن نیم فصل گذشته تراکتورسازی را ترک کرد و به اردوی رقیب اصلی این تیم یعنی پرسپولیس پیوست. عده‌ای عقیده دارند این جابجایی معادلات قهرمانی لیگ برتر را جابجا کرد. به هر حال رفیعی در پنجره قبلی از تراکتورسازی جدا شده بود و کسی روی حضور او حساب نمی‌کرد. این بازیکن در حال حاضر به لیگ قطر پیوسته است.

 

جانشین او کیست؟

محمد نوری که زوج کیانی در هافبک دفاعی بود یک خط جلوتر می‌رود و جای رفیعی بازی خواهد کرد و سینا عشوری در صورتی که اجازه بازی پیدا کند جای نوری را در کنار کیانی می‌گیرد.

 

کرار جاسم

هافبک عراقی پرحاشیه و جنجالی بلافاصله پس از پایان لیگ برتر از جمع تراکتورسازان جدا شد تا به کمالوند در صنعت نفت بپیوندد. با توجه به محرومیت تراکتورسازی نبود کرار هم می‌تواند برای این تیم اتفاق بدی باشد.

 

جانشین او کیست؟

بستگی به سیستم بازی گل‌محمدی در تراکتورسازی دارد ولی محمد طاهران جوانی است که در این پست می‌تواند برای تراکتورسازی به میدان برود. همچنین مهدی شریفی هم چند بازی در لیگ برتر را یک خط عقب‌تر و به عنوان هافبک هجومی بازی کرده بود که گزینه مناسبی برای این پست است.

 

لوسیانو ادینیو

مهاجم برزیلی فصل گذشته به دلیل مصدومیت‌های فراوان نتوانست انتظارات را از خود براورده کند و او هم مثل کرار با پایان فصل تبریز را ترک کرد و به کشورش بازگشت. عدم حضور این بازیکن در فصل جدید دست گل‌محمدی را در خط حمله خالی‌تر از همیشه گذاشت است.

 

جانشین او کیست؟

ادینیو فصل گذشته به صورت یک خط درمیان با فرزاد حاتمی در ترکیب قرار می‌گرفت و بعضا با تغییر پست یکی از آنها کنار هم به میدان می‌رفتند ولی با جدایی مهاجم برزیلی، نوک حمله تراکتورسازان در قرق حاتمی است و بدون رقیب در این پست حضور خواهد داشت.

 

نتیجه‌گیری کلی

جدایی هفت بازیکن اصلی و جبر استفاده از 3-4 بازیکن در پست غیر تخصصی، دست بسته گل‌محمدی در چینش سیستم‌ها و ترکیب‌های مختلف، لزوم استفاده از بازیکنان جوان و بی‌تجربه در ترکیب تیم و البته ریسک بالای مصدومیت و محرومیت در جریان فصل نشان از ماموریت بسیار دشوار سرمربی تراکتورسازی در فصل جدید دارد.

به هر حال کادرفنی تراکتورسازی باید حداقل تا نیم فصل به هر ترتیب با داشته‌های فعلی سر کند و در صورت امکان نیم فصل با باز شدن پنجره نقل و انتقالات چند بازیکن به جمع نفرات خود اضافه کند و تیم را تقویت کند.

در کل نباید از تراکتورسازی فصل جدید انتظار مدعی بودن مثل فصل‌های گذشته را داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز