خبرگزاری کار ایران

نریمانی: طلای مسابقات قهرمانی آسیا دلچسب ترین مدالم بود/ برای قهرمانی در پارالمپیک 2020 می جنگم

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۷۸۳

احمد نریمانی، ملی پوش تیم پاراتکواندو است که در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب نشان طلا در دسته 75+ کیلوگرم شد.

به گزارش ایلنا،وی پیرامون نحوه ی آشناییش با پاراتکواندو گفت: از سن 9 سالگی در رشته ی تکواندو فعالیت می کردم و به مقام هایی در سطح کشور نیز دست یافته بودم. سال 91 بر اثر سانحه تصادف دچار معلولیت شدم و حدود دو سال بعد اولین فعالیتم در ورزش جانبازان و معلولین با رشته ی فوتبال هفت نفره آغاز شد.

نریمانی افزود: دو سال در فوتبال هفت نفره فعالیت می کردم و به اردوهای تیم ملی نیز دعوت شدم. اما بعد از مدتی با راهنمایی یکی از مربیان متوجه شدم با شرایط فیزیکی جدیدم هم می توانم دوباره در تکواندو فعال باشم و مجددا به این رشته بازگشتم.

دارنده نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا خاطر نشان کرد: از اواخر سال 94 وارد پاراتکواندو شدم و توانستم به نشان طلای مسابقات آسیایی در سال 94، نشان نقره مسابقات آسیایی در سال 95، نشان طلا از مسابقات آفریقا در سال 95، برنز اروپا، طلای مسابقات کشوری در سال 95 و در نهایت به نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال 96، دست یابم و این عناوین ماحصل نزدیک به دو سال فعالیت من در رشته ی پاراتکواندو است.

وی گفت: به عنوان ورزشکاری که هم تکواندو و هم پاراتکواندو را تجربه کرده باید بگویم که مبارزه در پاراتکواندو بسیار دشوار است، چرا که در تکواندو ورزشکاران می توانند از ضربات سر هم امتیاز بگیرند که این امکان در پاراتکواندو وجود ندارد. البته سایر قوانین و شرایط مشابه هم هست و تنها اختلاف همین ضربات سر به شمار می رود. به خاطر همین جنگندگی در پاراتکواندو بیشتر است و فردی که وارد مبارزه می شود، با تمام وجود برای کسب امتیاز تلاش می کند و این مساله باعث می شود مبارزات پاراتکواندو بسیار دیدنی باشد.

نریمانی تصریح کرد: خوشحالم که جواب زحماتم را در مسابقات قهرمانی آسیا گرفتم. امسال خیلی تلاش کردم و خوشبختانه توانستم در فینال مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی، حریفی که سال گذشته مقابل آن باختم و بسیار قدر نیز بود را با امتیاز 20 ضربه فنی کنم و به این باور رسیدم که با انگیزه و تلاش می توانم به قهرمانی جهان و پارالمپیک هم فکر کنم.

ملی پوش طلایی تیم پاراتکواندو در ادامه افزود: در حال حاضر نفر سوم در رنکینگ جهانی هستم و تمام توانم را برای مسابقات جهانی انگلستان گذاشته ام. البته متاسفانه در مسابقات اخیر دچار آسیب دیدگی شدم و فینال مسابقات قهرمانی آسیا را نیز با آسیب دیدگی برگزار کردم که خوشبختانه با پیروزی همراه بود و هم اکنون در حال مداوای آسیب دیدگی ام هستم تا در دور جدید تمرینات بدون مشکل شرکت کنم.

وی گفت: زمانی که تصادف کردم و رویه ی زندگی ام دستخوش تغییراتی شد، روحیه ی خوبی نداشتم و یک سال بعد از این ماجرا، دوران سختی بود که با همراهی دوست خوبم توانستم آن را پشت سر گذاشته، خودم را پیدا کنم و دوباره وارد فعالیت های ورزشی شوم. با تمام فراز و فرودهایی که در زندگی ام به وجود آمد و دغدغه هایی که همچنان هست، انگیزه ام را از دست نداده ام و ایستادن روی سکوی پارالمپیک را از خودم دور نمی بینم و برای آن می جنگم.

نریمانی در پایان اظهار داشت: ملی پوشان تیم پاراتکواندو برای کسب بهترین نتیجه از تمام توان خود استفاده می کنند و با همدلی و همراهی خوبی که در تیم و میان ملی پوشان و کادر فنی وجود دارد، روزهای خوبی در پیش داریم. در پایان امیدوارم مسئولین ورزش کشور نیز این تلاشها را ببینند و در پرداخت جوایز رویدادهایی چون مسابقات جهانی، میان ورزشکاران دارای معلولیت و ورزشکاران غیر معلول تفاوتی قائل نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز