خبرگزاری کار ایران

دو و میدانی قهرمانی آسیا- هند

پایان روز نخست با کسب طلای حدادی در پرتاب دیسک

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۲۷۸

روز نخست مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا با کسب عنوان قهرمانی احسان حدادی در پرتاب دیسک همراه شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی، روز نخست بیست و دومین دوره رقابت های دو و میدانی قهرمانی آسیا که از صبح امروز (پنج شنبه) 15 تیرماه در ایالت اودیشای هند آغاز شده است، با کسب مدال طلای احسان حدادی، پرتابگر ارزنده دیسک ایران و آسیا و نماینده شایسته تیم ملی ایران در این رقابت ها خاتمه یافت.

*تلاش ستودنی حدادی برای کسب پنجمین مدال طلای قهرمانی آسیا

رقابت دیدنی نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن برای تصاحب پنجمین مدال طلای رقابت های قهرمانی آسیا در ورزشگاه بوبان سوار هند، نمایشی بس خیره کننده برای تماشاچیان و رقبای حدادی بود. وی با پرتاب هایی که سیر صعودی در نتایجش داشت از همه حریفانش پیشی گرفت. احسان دو و میدانی ایران با رکورد 64.54 متر به عنوان قهرمانی پرتاب دیسک این دوره از رقابت ها رسید و بر تمام نگرانی های خانواده بزرگ دو و میدانی ایران و جامعه ورزش کشور پایان داد.

*راه یابی نیادوست به فینال 1500 متر

نماینده دوی 1500 متر کشورمان با شایستگی به دور نهایی راه یافت. مسلم نیادوست صبح امروز در دور مقدماتی دوی 1500 متر با ثبت رکورد 3.51:86 دقیقه به کارش پایان داد و راهی مرحله فینال شد. نیادوست عصر روز جمعه در مرحله نهایی دوی 1500 متر به رقابت با رقبای آسیایی خود خواهد پرداخت.

*صعود قنبرزاده به جمع برترین های پرش ارتفاع

پرنده پرش ارتفاع تیم ملی دو و میدانی ایران در دور انتخابی و مقدماتی موفق شد به جمع برترین های این ماده راه یابد. کیوان قنبرزاده صبح امروز با عبور از مانع 2.10 متری که حدنصاب حضور در دور نهایی مسابقه پرش ارتفاع بود را کسب کرد. قنبرزاده عصر روز شنبه 17 تیرماه به رقابت با همتایان آسیایی خود می پردازد.

                                   پایان روز نخست با کسب طلای حدادی در پرتاب دیسک

*خدیور در جمع برترین های 400 متر

دونده خوش آتیه دوی سرعت کشورمان صبح امروز در مرحله مقدماتی دوی 400 متر با ثبت زمان 47.30 ثانیه به مرحله نیمه نهایی را یافت.

*حضور تقتیان در نیمه نهایی 100 متر

سریع ترین مرد ایران در دور مقدماتی 100 متر، صبح امروز به رقابت با دوندگان سریع آسیا پرداخت. تفتیان با ثبت زمان 10.64 ثانیه از این مرحله به درو نیمه نهای راه یافت. حسن تفتیان عصر روز جمعه 16 تیرماه در نیمه نهایی 100 متر شرکت خواهد کرد و در صورت صعود به فینال، ساعاتی بعد در دور نهایی حاضر خواهد شد.

*توقف ضیایی در دور مقدماتی پرتاب نیزه

تنها نماینده بانوان تیم ملی دو و میدانی ایران در دور مقدماتی پرتاب نیزه متوقف شد. سحر ضیایی، پرتابگر جوان کشورمان عصر امروز با پرتابی به طول 46.89 متر در محله مقدماتی به کار خود پایان داد و از راه یابی به فینال بازماند.

به این ترتیب احسان حدادی در پایان روز نخست رقابت ها، نخستین مدال طلا را برای تیم ملی دو و میدانی کشورمان به ارمغان آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز