خبرگزاری کار ایران

فخری: در دوره مرگ و زندگی هستیم/ برتر از فرانسه ظاهر شده ایم

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۹۸۴

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر معتقد است مسابقات قهرمانی جهان جز المپیک از دیگر رویدادهای ورزشی با اهمیت تر است.

به گزارش ایلنا، پیمان فخری با یادآوری اینکه مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان از ۲۸ تیرماه در آلمان آغاز می‌شود، گفت: در دوره مرگ و زندگی هستیم چون مسابقات قهرمانی جهان را در پیش داریم. این رقابت ها بعد از المپیک مهمترین رویداد شمشیربازی به حساب می آید که تمام تیم ها از کشورهای مختلف با بالاترین سطح آمادگی در آن شرکت می کنند. در شمشیربازی سالیانه مسابقات زیادی با عنوان های جام جهانی، جایزه بزرگ و … برگزار می‌شود اما مسابقات قهرمانی جهان از اهمیت خیلی بیشتری نسبت به همه این رقابت ها برخوردار است.

وی افزود با تاکید بر اینکه شمشیربازی اسلحه سابر ایران به قدری خوب شده که با تمام قوا در مسابقات جهانی آلمان حاضر خواهد شد، خاطرنشان کرد: از رقابت با کره جنوبی در فینال مسابقات قهرمانی آسیا روحیه زیادی گرفتیم. درست است که نتیجه این بازی را واگذار کردیم اما نفس کره ای ها را گرفتیم. آن فینال و رقابت با تیم مدعی کره جنوبی، یک بازی رویایی بود که با شکست ۴۵ بر ۴۲ به نفع ما تمام شد. بازی با این تیم با وجود نتیجه شکستی که به همراه داشت، روحیه بازیکنان ما را خیلی قوی تر از قبل کرده است.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابربا یادآوری اینکه این تیم در حال حاضر جایگاه پنجم جهان را در اختیار دارد، تصریح کرد: این یک رنکینگ رویایی برای شمشیربازی اسلحه سابر ایران است. بنابراین به گونه ای در مسابقات قهرمانی جهان شرکت خواهیم کرد تا بتوانیم این جایگاه را تثبیت و توانایی شمشیربازی ایران را به دنیا اثبات کنیم. بر همین اساس شمشیربازان ما تمرینات نفسگیری را در تهران پشت سر می گذارند تا بتوانند در اوج آمادگی راهی آلمان شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که «ترکیب تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر برای مسابقات قهرمانی جهان شامل چه بازیکنانی است، یادآور شد: مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی ترکیب تیم را برای این رقابت ها تشکیل می دهند. ما برای قرار دادن فتوحی در ترکیب تیم اعزامی به آلمان به وی فرصت داده بودیم و او هم انصافا قابلیت های خود را به بهترین شکل اثبات کرد. فتوحی در ۴ – ۳ سال اخیر تا حدی از خود واقعی و توانایی هایش فاصله گرفته بود که علت آن مسائل روانی بود اما امروز دوباره وی را در روزهای اوجش می بینیم. فتوحی در مسکو سه قهرمان جهان را شکست داد و در مسابقات قهرمانی آسیا هم نشان داد در بهترین شرایط بسر می برد.

پیمان فخری در مورد رویکرد تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان خاطرنشان کرد: من را می شناسید در مورد شاگردانم و رقابت هایی که در پیش دارند نه قولی می دهم و نه پیش بینی ای می کنم اما امیدوار هستم بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را از این رویداد کسب کنیم. شمشیربازان اسلحه سابر ایران در بهترین شرایط آمادگی بسر می برند. ما در بخش تیمی شانس زیادی برای کسب مدال داریم و در بخش انفرادی هم بازیکن قهرمانی به نام مجتبی عابدینی را داریم که بوی مدال را می دهد. در کل به آلمان می رویم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی تاکید کرد: البته من به آمادگی دیگر بازیکنانم و توانایی که برای کسب نتیجه در مسابقات آلمان دارند نیز ایمان دارم. محمد رهبری در مسابقات اخیر «کیم» از کره جنوبی که رنکینگ اول جهان را دارد شکست داد. محمد فتوحی بازیکن دوازدهم جهان و بازیکنی که ۳ دوره قهرمانی المپیک را دارد از پیش رو برداشت. همه شمشیربازان ما به معنای واقعی در چارچوب کاری قرار گرفته اند و خودشان را پیدا کرده اند. آنها می دانند اگر تلاش کنند نتیجه می گیرند و به همین دلیل با انگیزه پیگیر تمرینات هستند.

وی ادامه داد: من به عنوان سرمربی ۳۴۰ کیلو پرس پا در برنامه تمرینی شمشیربازان گذاشته ام اما در همین تمرینات اخیر مجتبی عابدینی ۳۵۰ کیلو پرس پا زد. می خواهم این را بگویم بازیکنانی که تا همین چند سال پیش حضور خیلی منظمی در تمرینات نداشتند امروز به این خودباری رسیده اند که می توانند تاریخ ساز شوند. به همین دلیل است که شاهد هستیم فرانسه، بنیانگذار شمشیربازی جهان در رنکینگ ششم جهان قرار دارد و ما پنجم هستیم.

فخری در بخش دیگری تصریح کرد: امیدوارم در مسابقات جهانی آلمان هیچ اتفاق خاصی نیفتد تا شرایط خوب امروز شمشیربازان اسلحه سابر ایران به هم نریزد. اگر امروز آمریکا که همیشه رنکینگ دوم جهان را در اختیار داشت، در رده هفتم جهان – دو پله پائین تر از ایران – ایستاده است به خاطر شکست هایی است که طی یکی، دو سال اخیر مقابل ایران متحمل شده است. به یاد دارم سرمربی تیم آمریکا در یکی از مسابقات در صحبتی گفت که حاضر است شاگردانش با هر تیمی بازی کنند غیر از ایران چون بازیکنان ما را غیرقابل پیش بینی می داند.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر تدر ادامه اکید کرد: همیشه طی سالهای اخیر رقابت اصلی در میادین بزرگ شمشیربازی میان نمایندگان کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، روسیه، آمریکا، رومانی و کره جنوبی بوده که در رده های اول رنکینگ جهانی قرار داشتند اما حالا ایران هم در میان این کشورها جای گرفته است و نمایندگانش همیشه در مسابقات حضور موفق دارند. اینها نتیجه برنامه ریزی هایی است که طی سالهای گذشته به طور منظم و متوالی در فدراسیون انجام شده است. انصافا رئیس فدراسیون (فضل الله باقرزاده) تمام تلاش خود را برای فراهم کردن امکانات لازم و اجرای به موقع برنامه ریزی ها داشت و چه خوب که همه این تلاشها و برنامه ریزی ها نتیجه داده است.

پیمان فخری تاکید کرد: با همه اینها شخصا اعتقاد دارم هنوز به آنچه که می خواستم نرسیده ایم. باید خیلی بیشتری از این پیش برویم. حضور در المپیک و مدال های آسیایی و جهانی که در رویدادهای مختلف گرفته ایم هنوز من را به عنوان مربی و حتی بازیکنانم را به طور کامل راضی نکرده است. این توانایی را در شمشیربازان اسلحه سابر می بینم که جایگاه بالاتری در جهان داشته باشم و بر همین اساس تلاشمان را همچنان ادامه می دهم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز