خبرگزاری کار ایران

واران: خط حمله رئال مادرید مثل اسلحه است/ روی گلزنی راموس حساب کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۶۱۶

مدافع رئال مادرید به تشریح شرایط تیمش پیش از فینال لیگ قهرمانان مقابل یوونتوس پرداخت.

به گزارش ایلنا، رافائل واران ، مدافع فرانسوی رئال مادرید می تواند در سن 24 سالگی برای سومین بار قهرمان چمپیونزلیگ شود و تبدیل به جوان‌ترین بازیکنی شود که به این رکورد می‌رسد. این بازیکن حالا شش سال است که در رئال حضور داشته و با این که سنی ندارد تبدیل به یکی از قدیمی‌های ترکیب رئال مادرید شده است. وی می‌گوید که هیچ چیز بزرگتر از فینال چمپیونزلیگ وجود ندارد.

سومین فینال لیگ قهرمانانت را تجربه می‌کنی و فقط 24 سال سن داری. دومین فینالی است که فیکس خواهی بود. چه حسی برای بازی مقابل یوونتوس داری؟

حقیقتا انگیزه زیادی داریم. شخصا خوشحالم که سومین فینال خود در چهار سال اخیر را تجربه می‌کنم که دو تای آخر به صورت پیاپی بوده است. دومین قهرمانی پیاپی دستاوردی تاریخی خواهد بود چرا که هیچ کس موفق به کسب آن نشده است. از فصلی که داشتیم خوشحال هستیم و شرایط روحی خوبی داریم. اعتماد به نفس خوبی داریم و آماده هستیم. کار آسانی نخواهیم داشت اما تجربه دو فینال اخیر به ما نشان داد که جزئیات تعیین کننده هستند و می‌توانی در آخرین لحظات تکلیف بازی‌ها را مشخص کنی و برنده شوی.

تصورش را می‌کردی که دوران فوتبالت این قدر سریع جلو برود؟ می‌توانی در سن 24 سالگی سومین قهرمانی اروپایی ات را داشته باشی.

حقیقتاً تصورش را نمی‌کردم و از همه اتفاقاتی که برایم رخ داده لذت می‌برم. سعی می‌کنم چیزهای بیشتری یاد بگیرم و بهتر شوم اما اهداف بزرگی برای خودم تعیین کرده‌ام و هر فصل برای من و یک تیم یک چالش است. آسان نیست که در حالی به این مقطع از فصل برسی که شانس بردن جام‌های بزرگ را داری.

می‌توانی رکورد مالدینی را بشکنی. او در سن 26 سالگی تبدیل به جوان ترین مدافعی شد که سه بار قهرمان اروپا می‌شود.

نمی‌دانستم که می‌توانم رکوردش را بشکنم. زیبا خواهد بود چرا که مالدینی الگوی من است و رسیدن به این رکورد خیلی مهم است. فعلاً به چیز دیگری فکر نمی‌کنم اما وقتی در پایان فصل شرایط را آنالیز می‌کنی می‌فهمی که چه کار مهمی کرده‌ای. جام‌ها و رکوردها به تو انگیزه می‌دهند اما سعی می‌کنم که از بازی کردن لذت ببرم و درس بگیرم.

روزهای قبل از فینال لیگ قهرمانان چطور گذشت؟

با جدیت و تمرکز تمرین می‌کنیم اما آرامش داریم. با آرامش همه چیز بهتر پیش می‌رود. باید سعی کنیم نسبت به حد معمول استرس کمتری داشته باشیم. هر چقدر به فینال نزدیک تر می‌شویم، نگرانی‌ها مسلماً بیشتر می‌شوند به خصوص وقتی که باید مقابل هواداران‌مان بازی کنیم اما فعلاً آرامش داریم.

یوونتوس حریف سرسخت‌تری نسبت به اتلتیکو است؟ نسبت به دو فینال قبلی کار مشکل‌تری خواهید داشت؟

سبک دو تیم مشابه است. یوونتوس خط دفاعی خیلی خوبی دارد و در لیگ قهرمانان فقط سه گل خورده‌اند. بسیار منسجم بازی می‌کنند ، سریع حمله می‌کنند و حرکات‌شان خطرناک است به خصوص زمانی که توپ‌ربایی می‌کنند. نباید به آنها اجازه فضاسازی و ضدحمله بدهیم چرا که خطرناک هستند. تیم باکیفیتی هستند و دروازه‌بان خیلی خوبی هم دارند. البته رئال مادرید هم اسلحه‌های خودش را دارد و خط حمله ما در هر لحظه از بازی می‌تواند گل بزند. بازی بسیار نزدیک و مشکلی خواهد بود چرا که هر دو تیم قوای یکسانی دارند اما تجربه دو فینال قبلی را داریم و جزئیات کوچک سرنوشت‌ساز خواهند بود.

مهاجمانی که مقابلش قرار خواهی گرفت را آنالیز کرده‌ای؟ دیبالا و هیگواین؟

هیگواین را می‌شناسم چرا که هم تیمی بودیم و در هر لحظه از بازی می‌تواند گل بزند. باید تمرکز داشته باشیم چرا که یووه کیفیت بالایی دارد. باید جدیت داشته باشیم و با هم دفاع و حمله کنیم. مهم است که مراقبت تحرکاتشان باشیم و نگذاریم ضدحمله بزنند.

چطور فینالی را متصور هستی؟

نمی‌توان پیش بینی کرد اما تصور می‌کنم بازی کم گل و بسیار نزدیکی خواهد بود. ضربات ایستگاهی خیلی مهم هستند اما امیدوارم که گلزنی به دقیقه 93 موکول نشود. امیدوارم که زود گل بزنیم و وارد جریان بازی شویم. حقیقت این است که بازی خیلی نزدیک و مشکلی در پیش خواهد بود و برای آن آماده خواهیم بود.

در مورد گل دقیقه 93 راموس صحبت کردی… سرجیو قهرمان دو فینال قبلی بود. تو هم دوست داری در چنین فینالی گل بزنی؟

مسلماً همیشه رویایم گلزنی است. زیباست که بتوانم در فینال گل بزنم اما وظیفه اصلی من دفاع کردن است. مهم‌ترین نکته بردن در فینال است و فرقی ندارد چه کسی گل بزند.

برای گلزنی می‌توان روی رونالدو حساب کرد. پایان فصلش را چطور می‌بینی؟

رونالدو همیشه عالی بوده است. همیشه انگیزه دارد و هر فصل بهترین عملکردش را دارد. امسال هم مثل سال‌های قبل کلیدی بوده است. الان سرحال تر است و شرایط خوبی دارد. برای فینال روی او حساب می‌کنیم. کیفیت بالایی دارد و شم گلزنی او خیلی بالاست.

پست رونالدو بیشتر به پست مهاجم نوک نزدیک شده است..

او و بنزما مکمل هم هستند. در حال حاضر رونالدو به محوطه جریمه نزدیک‌تر بازی می‌کند اما هر دو گل‌های زیادی می‌زنند و در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که بهترین‌های دنیا هستند.

شرایط خودت چطور است؟ جایگاهت در رئال را تثبیت شده می‌بینی؟

حس خیلی خوبی دارم. امسال خیلی بهتر شده‌ام و اعتماد مربی و هم‌تیمی‌هایم را حس می‌کنم. سعی می‌کنم بهترین عملکردم را داشته باشم و به مرور در جریانب ازی بهتر می‌شوم. سعی می‌کنم با آرامش به تیم کمک کنم و سبک بازی خاص خودم را دارم. از این فصل خیلی لذت برده‌ام و سعی می‌کنم سال‌های بیشتری در رئال‌مادرید بمانم. شرایط خیلی خوبی دارم و خوشحال هستم.

از چه لحاظ می‌توانی بهتر شوی؟

باید روی بازیسازی بهتر کار کنم اما سبک بازی‌ام بر مبنای سرحت است. روی دوئل‌های نفر به نفر بهتر شده‌ام و سعی می‌کنم با آرامش بیشتری با توپ کار کنم.

بهترین بازیکن رئال‌ مادرید از نظر درصد پاس صحیح در لیگ قهرمانان بوده‌ای. حتی از کروس هم بهتر بودی. می‌دانستی؟

نمی‌دانستم. خوب است. سعی می‌کنم پاس‌های درستی بدهم و حملات را پایه ریزی کنم. آمار خوبی است.

پیش از سفر به کاردیف چه پیغامی برای هواداران رئال داری؟

از هواداران به خاطر حمایتی که از تیم در طول فصل داشتند تشکر می کنم. سعی می کنیم با جام به مادرید برگردیم و با هم در میدان سیبلس جشن بگیریم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز