خبرگزاری کار ایران

وقتی پرسپولیس به استقلال ۴ نشان داد؛

چرا ستارگان فوتبال ایران پرسپولیس را به استقلال ترجیح می‌دهند؟

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۳۷۱

استقلال در زمینه‌ی نقل و انتقالات طی سال‌های گذشته چند بار شکست بدی خورده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حضور برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس وجهه و شخصیت ویژه‌ای داده است. یکی از مزایای این وجهه این است که بازیکنان زیادی دوست دارند به پرسپولیس پیوسته و تحت هدایت سرمربی باکلاسی چون برانکو کار کنند.

در یکی دو سال اخیر بازیکنان زیادی پیوستن به پرسپولیس را به استقلال ترجیح داده‌اند. استقلال در لیگ شانزدهم سه بار در فصل نقل و انتقالات مغلوب پرسپولیس شد.

آنها ابتدا در ماجرای بیرانوند شکست خوردند. گلر سابق نفت زمانی که هنوز در این تیم حضور داشت مورد توجه استقلال قرار گرفت. وی در گفتگویی اعلام کرد: سال گذشته باشگاه نفت برای من خیلی زحمت کشید اما استقلال باشگاه بزرگی است و دوست دارم به جایی بروم که دیده شوم.

با این حال، بیرانوند چند هفته بعد در چرخشی آشکار پرسپولیسی شد. شاید یکی از دلایل این تصمیم به حضور مهدی رحمتی در استقلال برگردد و احتمال نیمکت‌نشینی بیرانوند.

چرا ستارگان فوتبال ایران پرسپولیس را به استقلال ترجیح می‌دهند؟

استقلال در گام دوم هم به سراغ شاگرد دیگر منصوریان در نفت رفت. امیری بر سر دوراهی قرار گرفته بود و تا مدتی مشخص نبود که انتخاب او کدام تیم است. بیرانوند که آن موقع پرسپولیسی بود در مصاحبه‌ای گفت که امیری «هیچ گونه مذاکره‌ای با هیچ تیمی نداشته و خواهشاً زود قضاوت نکنید.»

این واکنش بیرانوند که دوست نزدیک امیری است نشان می‌دهد ماجرای بازیکن خرم‌آبادی نفت چه پیچیده بوده است. با این حال، امیری هم پرسپولیسی شد. شاید بتوان آینده‌نگری را دلیل این انتخاب عنوان کرد. او احساس کرد که پرسپولیس قوی‌تر است و بیشتر می‌تواند با این تیم موفق باشد.

استقلال در گام بعد به سراغ سروش رفیعی رفت و در نهایت شکست خورد. گفته می‌شود دلیل کوتاه‌ آمدن استقلال تنها یک چیز بود: سروش رفیعی از کودکی هوادار پرسپولیس بود و استقلال چنین بازیکنی را نمی‌خواست.

آبی‌ها در گام چهارم چندی پیش در مصافی دیگر مغلوب پرسپولیس شدند. هرچند که پندار توفیقی، عضو هیات مدیره‌ی استقلال، مذاکرات استقلال با منشا را بی‌اساس و آن را کار «دلالان و سودجویان» عنوان کرد خود منشا در گفتگویی اظهار داشت: نه تنها استقلال که خیلی از تیم‌های ایرانی به من پیشنهادات خوبی دادند اما من بهترین انتخاب را داشتم.»

باید دید در ادامه پرسپولیس باز هم می‌تواند به گزینه‌ای ارجح‌ برای ستارگان لیگ بدل شود یا استقلال دوباره تبدیل به یک آلترناتیو جدی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز