خبرگزاری کار ایران

لیست خریدهای پرسپولیس و تیم رویایی برانکو برای فصل بعد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۵۴۷

پرسپولیس دو گزینه‌ی خود را با موفقیت جذب کرد و باید برای خریدهای بعدی احتیاط بیشتری کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، اسفند سال 1395 میان برانکو ایوانکوویچ و علی اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس، جلسه‌ای برگزار شد و دو طرف در مورد برنامه‌های پرسپولیس و خریدهای احتمالی برای فصل بعد صحبت کردند و از همان‌جا نام برخی نفرات به عنوان بازیکنان فصل آینده‌ی پرسپولیس مطرح شد. شجاع خلیل‌زاده یکی از آن نفرات بود که چندی پیش به پرسپولیس پیوست.

دومین خرید قرمزها گادوین منشا، مهاجم گلزن پیکان، بود که استقلال هم خواستار استخدام وی شده بود و حال پرسپولیس برای سومین خرید خود، سعید ناطق، اقدام می‌کند. این بازیکن در دو پست مدافع میانی و هافبک میانی بازی می‌کند و عضو نیروی هوایی عراق است. نیم‌فصل نیز شنیده می‌شد که وی به پرسپولیس ملحق می‌شود، اما اینگونه نشد.

لیست خریدهای پرسپولیس و تیم رویایی برانکو برای فصل بعد

سایر نفراتی که نامشان در لیست پرسپولیس است این‌ها می‌باشند:

1. مهدی قائدی؛ ایرانجوان بوشهر، بال چپ، بازیکن تیم ملی زیر 20 سال ایران

2. سعید آقایی؛ هافبک تراکتور که قراردادش در پایان فصل به اتمام می‌رسد؛ 22 ساله

3. محمد شادکام؛ مهاجم 27 ساله‌ی صنعت نفت

4. دانیال ماهینی؛ دفاع راست استقلال خوزستان که مورد توجه استقلال تهران نیز هست.

با نگاهی به ترکیب قرمزها در می‌یابیم که خرید آقایی اضافی است. با آمدن سعید ناطق پرسپولیس با یک تیر دو نشان خواهد زد. او می‌تواند در صورت مصدومیت کامیابی‌نیا جای خالی او را پر کند. همچنین، می‌تواند در موقع لزوم در خط دفاعی به کار گمارده شود. او تجربه‌ی بازی در پست دفاع چپ را دارد. جای کامیابی‌نیا منطقه‌ای بود که پرسپولیس در فصل گذشته چند بار از آن آسیب خورد. در بازی دربی فقدان کامیابی‌نیا موجب شد فرشید اسماعیلی پشت هافبک‌های پرسپولیس مانور بدهد.

لیست خریدهای پرسپولیس و تیم رویایی برانکو برای فصل بعد

در خط دفاعی که امسال قرمزها این همه از آن رنج بردند تمهیدات لازم اندیشیده شده و آمدن خلیل‌زاده و ناطق می‌تواند آنها را بیمه کند. خرید دانیال ماهینی بی‌شک ولخرجی خواهد بود. آنها ماهینی و محرمی را سمت راست دارند. ماهینی هم چون ناطق یک آچارفرانسه است که می‌تواند در چند پست بازی کند.

از طرف دیگر قرمزها در خط حمله نیز بیمه شده‌اند و سه مهاجم گلزن به نام علیپور، منشا و طارمی را در ترکیب دارند.

آنها به بازیکنی دیگر چون وحید امیری نیاز دارند. یک بازیکن انفجاری. پیشتر رامین رضاییان می‌توانست زوج امیری باشد. در حال حاضر، امیری متفاوت‌ترین و شاید بتوان گفت «پَرت‌ترین» بازیکن سرخ‌ها باشد؛ روش بازی او در پرسپولیس به کسی شبیه نیست. وی یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در فصل اخیر بوده است. او می‌تواند به کناره‌ها نزدیک شود و قدرت وینگرها و دفاع‌های جلو کشیده‌ی کناری را بیشتر کرده و از آنها حمایت کند. شاید وجود یک بدیل برای امیری که در کناره‌ی دیگر زمین بتواند چنین نقشی ایفا کند بتواند تنوع تاکتیکی تیم پروفسور را موجب شود و تیم او که با 2-4-4 لوزی بازی می‌کند را در مواقعی به سوی اتخاذ روش 2-4-4 الماسی و 1-3-2-4 سوق دهد. امیری بازیکنی است که برای 1-3-2-4 آفریده شده است. شاید بازیکنی چون بیت‌سعید برای آنها مناسب باشد.

لیست خریدهای پرسپولیس و تیم رویایی برانکو برای فصل بعد

دیگر خرید پرسپولیس می‌تواند درون دروازه اتفاق بیفتد. بیرانوند در این فصل جدای از اشتباهات گاه و بیگاه خود کار خاصی نکرده است و نتوانسته هیچ بازی‌ای را برای پرسپولیس درآورد. اگر به عنوان مثال عملکرد وی را با مهدی رحمتی، دروازه‌بانی که در فصل بد خود قرار دارد، مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که گلر آبی‌ها حداقل بازی حساس این تیم برابر السد را برایشان درآورد، کاری که بیرانوند نکرده است.

پرسپولیس باید سروش رفیعی را حفظ کند. مواقعی که او محروم یا مصدوم است هم می‌شود مسلمان را از کناره‌ها دور کرد و جایگزین رفیعی نمود. او در این فصل به اندازه‌ی بازیساز تیم برانکو پاس گل داده است.

شاید ترکیب زیر برای پرسپولیس فصل بعد رویایی باشد:

گلر خارجی

سعید ناطق- سید جلال حسینی- خلیل‌زاده- محرمی

مسلمان- کامیابی‌نیا- رفیعی- احمدزاده

طارمی- منشا

پلان B؛ سیستم 1-3-2-4:

گلر خارجی

ناطق- حسینی- خلیل‌زاده- ماهینی

کامیابی‌نیا- احمدزاده

بیت سعید- رفیعی- امیری

طارمی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز