خبرگزاری کار ایران

به مناسب تولد گلر جذاب فوتبال ایران؛ تاریخ ساز شو

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۹۷۷

دروازه‌بان ملی‌پوش فوتبال ایران چندسالی است که فوتبال اروپا را به ایران ترجیح داده و در این راه علیرغم بدشانسی‌های اخیر توانسته با دو حضور در تورنمنت‌های تاریخی فوتبال به دروازه‌بانی تاریخ ساز در فوتبال ایران تبدیل شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا حقیقی متولد ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۶۷ در تهران است. این بازیکن زمانی که تنها ۱۷ سال داشت قرارداد خود را با باشگاه پرسپولیس ثبت کرد. او اولین بازی خود را در برابر سایپا وقتی که فرشید کریمی از بازی اخراج شد انجام داد و توانست ضربه پنالتی علی دایی را دفع کند.

فیکس شدن در پرسپولیس و ترانسفر یک میلیاردی

او بعد از یک فصل نیمکت نشینی در پرسپولیس با مصدومیت میثاق معمارزاده در رقابت با مهدی واعظی توانست در اکثر بازی‌های پرسپولیس به عنوان مرد شماره یک انتخاب شود و درون دروازه قرار گیرد. درخشش حقیقی با توجه باشگاه روبین کازان همراه شد و این بازیکن با امضاء قراردادی ۴ ساله به  این باشگاه مطرح  روسی پیوست.

به مناسب تولد گلر جذاب فوتبال ایران؛ تاریخ ساز شو

گلر تاریخ ساز

 او در سال 93 به مدت نیم فصل به صورت قرضی بار دیگر به پرسپولیس بازگشت و پس از تمام شدن قرار داد خود در نیم فصل اول مجددا به روبین کازان بازگشت و یک سال بعد  با یک قرارداد قرضی یک ساله به باشگاه فوتبال پنافیل در لیگ برتر فوتبال پرتغال پیوست و با درخشش در تیم ملی و فوتبال پرتغال توانست مورد توجه تیم نلو وینگادا مربی مطرح فوتبال پرتغال و سرمربی سابق پرسپولیس و باشگاه ماریتیمو قرار بگیرد. 

حقیقی بعد از مشکلاتی که با مربی ماریتیمو پرتغال برایش به وجود آمد، ترجیح داد قراردادش را با این تیم فسخ کند و بعد از نیم فصل دوری از میادین و تمرینات اختصاصی بار دیگر با تیمی در اروپا به توافق رسید و در حال حاضر به عضویت یک تیم لیگ برتری سوئد قرار دارد. البته او چند روز بعد از عقد قرارداد و تمرین با این تیم در آلمان تحت عمل جراحی قرار گرفت و دوران نقاهت را سپری می کند. 

به مناسب تولد گلر جذاب فوتبال ایران؛ تاریخ ساز شو

درخشش در تیم های پایه پرسپولیس

 حقیقی که در سن 14 سالگی برای اولین بار در مسابقات نونهالان غرب آسیا در قطر در سال 81 برای تیم ملی بازی کرده  بود و تجربه حضور ثابت در تمامی رده های ملی را در کارنامه داشت، سرانجام موفق شد در سال 89 در بازی دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال فلسطین در سال  یک نیمه در دروازه تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفته و اولین بازی ملی خود را تجربه کند.  

به مناسب تولد گلر جذاب فوتبال ایران؛ تاریخ ساز شو

بازی در 5 رده ملی و کلین شیت تاریخ ساز

حقیقی در ۵ رده ملی بازی کرده‌ است که یک رکورد برای این بازیکن است؛ این بازیکن به غیر از بازی در رده نونهالان، در رده های نوجوانان، جوانان، امید و تیم ملی بزرگسالان هم بازی کرده است. حقیقی در سال 85 در تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا در هند در 3 بازی در ترکیب تیم ملی قرار گرفت. وی در همان سال به تیم ملی امید دعوت شد و در بازی های آسیایی 2006 و مقدماتی المپیک 2008 عضو تیم ملی امید بود  و  در زمان مربیگری قطبی برای اولین بار به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد تا اینکه مقابل فلسطین اولین بازی ملی اش را انجام داد.  گفتنی است در جمع نفرات فعلی تیم ملی به جز حقیقی، کریم انصاری فرد نیز چنین رکوردی را دارد که توانسته باشد در 5 رده ملی بازی کند. 

به مناسب تولد گلر جذاب فوتبال ایران؛ تاریخ ساز شو

ستاره ایران در جام حهانی

علیرضا حقیقی در بازی اول تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ در برابر تیم ملی نیجریه در ترکیب تیم قرار گرفت و اولین دروازبان تاریخ فوتبال ایران شد که توانست دروازه این تیم را در یک بازیِ جام‌جهانی بسته نگه دارد. او همچنین در بازی مقابل آرژانتین و بوسنی و هرزگوین به میدان رفت که در بازی مقابل آرژانتین در ثانیه های پایانی مغلوب مسی فوق ستاره تیم بارسلونا شد. او در بازی برابر بوسنی نیز ۳ گل دریافت کرد.

علیرضا حقیقی که در دوسال گذشته گلر فیکس تیم ملی بود بعد از مشکلاتی که در تیم باشگاهی اش داشت و مصدومیتی که با آن مواجه شد جایگاهش را در تیم ملی از دست داد و با توجه به درخشش بیرانوند در تیم پرسپولیس، مدتی است که این بازیکن به عنوان شماره یک تیم ملی درون دروازه قرار می گیرد. 

به مناسب تولد گلر جذاب فوتبال ایران؛ تاریخ ساز شو

حقیقی در حالی با اعتماد کی روش در جام جهانی فیکس شد که بسیاری از رسانه ها از خط خوردن رحمتی یک فاجعه ساخته و مدعی بودند ایران بدون رحمتی کیسه گل می شود!اما همین رسانه های به ظاهر بی طرف حاضر نشدند چندان به درخشش حقیقی بپردازند که به نوشته رسانه های بین الماللی ستاره ایران در جام جهانی بود. حالا هم کمتر کسی می گوید که حقیقی بعد از نیما نکیسایی که فقط 4 بازی در لیگ یونان انجام داد گلری بوده که حداقل یک فصل و نیم در لیگ برتر پرتغال فیکس بازی کرده است.

به مناسب تولد گلر جذاب فوتبال ایران؛ تاریخ ساز شو

مدیون زنده یاد سبزی حقیقی که فوتبالش را از بازی در پرسپولیس شروع کرده و به نوعی درخشش را مدیون این تیم بوده همیشه با قدرشناسی قابل توجهی از نقش پرسپولیس در پیشرفتش سخن گفته و خود را همانگونه که طرفداران پرسپولیس به او لقب داده اند  پسر پرسپولیس دانسته است و یکی از افتخارات مهم زندگیش را حضور در کنار احمدرضا عابدزاده و شاگردی این اسطوره محبوب می داند.حقیقی همواره خود را مدیون زنده یاد مجیدی سبزی دانسته که عامل کشف او در تیم نونهالان و نوجوانان پرسپولیس بود.

به مناسب تولد گلر جذاب فوتبال ایران؛ تاریخ ساز شو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز