خبرگزاری کار ایران

با کارشناسی فنی حاج رضایی؛

رمز گشایی قهرمانی پرسپولیس در فصل شانزدهم

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۱۷۳

کارشناس فوتبال کشورمان دلایل قهرمانی زودهنگام پرسپولیس در لیگ برتر را تشریح کرد.

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ برتر قهرمانی خود را در این رقابت‌ها مسجل کند. اتفاقی که در تاریخ لیگ برتر بی‌سابقه بوده است. امیر حاج رضایی، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا به دلایل این موفقیت پرداخته است:

تجربه گرانبهای لیگ پانزدهم

برای یافتن دلیل اینکه چرا پرسپولیس مقتدرانه و 3 هفته زودتر از رسیدن به پایان لیگ موفق به کسب عنوان قهرمانی شد باید فلاش‌بکی به فصل گذشته زد. پرسپولیس با انتخاب درستی که برای سرمربیگری خود در اواخر فصل چهاردهم داشت، عزم خود را به خوبی برای قهرمانی در لیگ پانزدهم جزم کرده بود و می‌شود گفت تا حدودی به هدف خود رسید و در هفته پایانی به شکلی دراماتیک با تفاضل گل دستش از جام کوتاه ماند. این یک تجربه گرانبها برای این تیم بود و به خوبی از آن استفاده کردند و با ترمیم نقاط ضعف خود این‌بار به چیزی که استحقاقش را داشتند رسیدند.

رمز گشایی قهرمانی پرسپولیس در فصل شانزدهم

 

آرام، متین و اصولگرا مثل برانکو

بدون شک پررنگ‌ترین نقش را در قهرمانی پرسپولیس شخص برانکو داشته است. این سرمربی کروات با رفتار آرام و متین خود و البته پایبندی به اصول خودش توانست فرهنگ مورد نظرش را در باشگاه و تیم و در بین بازیکنان جا بیاندازد و با پس زدن ریش‌سفیدی‌ها و کدخدامنشی‌هایی که آفت فوتبال ما شده است موفقیت خودش را تضمین کرد. برانکو با تمام پایبندی خود به اصول و سختگیر بودن در رعایت موارد مورد نظر خودش، شخصیت آرام و متینی دارد و حتی اعتراض‌هایش را هم مودبانه و آرام مطرح می‌کند. مساله‌ای که در فوتبال امروز ما کیمیاست.

 

نقش پررنگ تماشاگران

رمز گشایی قهرمانی پرسپولیس در فصل شانزدهم

فوتبال بدون تماشاگر فوتبال مرده‌ است. این اتفاق که پس از قهرمانی پرسپولیس، دو تیم پرطرفدار دیگر یعنی استقلال و تراکتورسازی در جنگ دومی و سومی لیگ برتر هستند اتفاق خوبی است. این تیم‌ها کمک زیادی از تماشاگرانشان گرفته‌اند و مدعی‌ بودنشان اتفاقی نیست. در پرسپولیس هم حمایت خوبی از جانب سکوها در طول فصل شاهد بودیم که حتی پس از شکست در بازی حساس دربی هم به تشویق بازیکنان تیم‌شان پرداختند. این مسائل باید در فوتبال ما جا بیافتد و تماشاگر بداند با رفتارش تا چه میزان می‌تواند در نتایج تیم تاثیرگذار باشد.

 

ثبات موفقیت به همراه دارد

اگر دقت کنید پرسپولیس در 2-3 فصل اخیر ثبات مدیریتی و سرمربیگری داشته است و شاکله اصلی بازیکنان این تیم هم حفظ و به مرور تقویت شده است. در فوتبالی که در یک فصل چند مدیرعامل و سرمربی تغییر می‌کنند نمی‌شود انتظار نتیجه‌گیری داشت. پرسپولیس از این لحاظ بابت ثبات مدیریت و سرمربیگری سود برد و به قهرمانی رسید.

 

به طاهری گفتم برانکو را حفظ کن

رمز گشایی قهرمانی پرسپولیس در فصل شانزدهم

خبر تمدید قرارداد برانکو با پرسپولیس خبر خوبی هم برای این تیم و هم برای فوتبال ملی ما خواهد بود. در مدت زمان این قرارداد دخالتی نمی‌کنم و مربوط به مسائل داخلی باشگاه است ولی این تیم به برانکو نیاز دارد و باید آن را حفظ کند. من 2 سال قبل وقتی در مراسم هادی نوروزی با طاهری برخورد داشتم به او گفتم باید برانکو را حفظ کنید.

 

پرتاب سنگ به سمت خوردبین سر فوتبال را می‌شکند

رمز گشایی قهرمانی پرسپولیس در فصل شانزدهم

اتفاقاتی که در بازی پرسپولیس – ماشین‌سازی روی سکو ها افتاد واقعا جفا به فوتبال بود. توهین به مرحوم نوروزی که در جوانی فوتبال ما را داغدار کرد با هیچ منطقی قابل توجیه نیست. یا سنگ اندازی به شخصیت محترمی مثل خوردین. کسی که عمرش را پای این فوتبال گذاشته و شاید دیگر مانند امثال او و مرحوم پورحیدری را دیگر در فوتبال نتوانیم داشته باشیم. سنگی که به سمت خوردبین پرت می‌شود سر فوتبال ما و اخلاق و فرهنگ در ورزش ما را می‌شکند. راه حل این مشکل هم این است که فدراسیون نشین‌ها این مسائل را بشنوند ولی ظاهراً علاقه‌ای به شنیدن این بداخلاقی‌ها ندارند. بارها پیشنهاد دادم در فواصل تعطیلی لیگ برتر نشست‌های کارشناسی را در حوزه‌های مختلف برگزار کنند تا مسائل فرهنگی در ورزش ما زیر ذره‌بین برود و ریشه‌یابی شود ولی گوش کسی بدهکار نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز