خبرگزاری کار ایران

راه روشن ورزش زنان ایران در سال جدید، رویایى چهل ساله به واقعیت نزدیک مى شود؟ (فیلم)

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۰۲۶

مسابقه نمادین بین بانوان بسکتبالیست با حضور نماینده فیبا برگزار شد و اگر با این لباس موافقت شود بانوان کشورمان موفق به حضور در عرصه های جهانی خواهند شد.

به گزارش ایلنا، فدراسیون جهانی بسکتبال مدت ها بود که اجازه حضور زنان محجبه در میادین جهانی را نمی داد و معتقد بود لباس رسمی فقط شورت و پیراهن است و بس. آنها همچنین معتقدند لباس اسلامی بازیکنان زن مسلمان رسمیت ندارد و مناسب رقابت های بسکتبال نیست. این پافشاری سران فیبا باعث شده تا تیم ملی بسکتبال بانوان در سال های اخیر هرگز جایی در رقابت های معتبر به خصوص قهرمانی آسیا نداشته باشد. ملی پوشان بسکتبال بانوان ایران حتی قادر به حضور در رقابت هایی مثل غرب آسیا نیستند. اما فیبا با تمام سخت گیری هایش مهلتی به کشورهای اسلامی داد تا با لباس پوشیده و اسلامی برای خود به صورت آزمایشی رقابت هایی جداگانه تشکیل بدهند.

لباس برای زنان طراحی شد و برای فدراسیون جهانی ارسال شد. با نامه نگاری های دکتر سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان موجب شد و تا فیبا با طرح ارسال شده موافقت کند و قرار شد برای نمایش آن یک دیدار نمادین در تهران با حضور نماینده فدراسیون جهانی بسکتبال برگزار شود. این مسابقه چند روز گذشته بین دو تیم بسکتبال بانوان در حضور مسئولان وزارت ورزش و نماینده فدراسیون جهانی بسکتبال برگزار شد.

لوبو کوتلووا نماینده فدراسیون جهانی بسکتبال نیز به‌ منظور بررسی لباس طراحی شده بانوان بسکتبالیست ایران در سالن حضور داشت. قرار است مجمعی در اردیبهشت در کشور سوییس برگزار شود تا در خصوص پوشش بانوان بسکتبالیست مسلمان طرح موضوع در  خصوص این لباس نیز تصمیم‌گیری کنند.

گزارش ناظر فیبا در نظر نهایی فدراسیون جهانی بسکتبال برای موافقت با رقابت بانوان مسلمان با حجاب اسلامی در مسابقات بین المللی موثر است.

حجم ویدیو: ۱۷.۶۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۰۵ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز