خبرگزاری کار ایران

جام جهانی 2017 کشتی فرنگی و تیم‌های تکراری/ جای خالی کوبایی‌ها و ارمنستانی‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۷۳۶

با مقررات جدید اتحادیه جهانی کشتی بعد از المپیک ریو، هشت تیم برتر حاضر در مسابقات جام جهانی 2016 و 2017 یکی است.

به گزارش ایلنا، روال معمول در انتخاب تیم‌هایی که هر سال از سوی نهاد حاکم بر کشتی دنیا برای پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی دعوت می‌شوند، در سه و چهار دهه گذشته تغییر کرده و تیم‌های حاضر در این مسابقه‌ها تا به امروز با دو روش و یا دو عنوان نمایندگان قاره‌های پنج‌گانه و یا تیم‌های برتر دنیا از سوی این نهاد که تا سه سال پیش فدراسیون بین‌المللی کشتی (فیلا) نام داشت و اکنون نام اتحادیه جهانی کشتی روی آن قرار گرفته، اجازه حضور در این رقابت‌ها را پیدا کرده اند.
تا ابتدای دهه 2000 میلادی که رقابت‌های تیم به تیم جام جهانی کشتی در هر دو رشته آزاد و فرنگی فقط با حضور پنج و یا شش تیم برگزار می‌شد، تیم‌ها به‌عنوان نمایندگان قاره‌ها در آن حضور می‌یافتند اما فدراسیون بین‌المللی کشتی پس از آن، چنین عنوانی را از روی رقابت‌های جام جهانی برداشت و با تغییر در نگرش خود ضمن اضافه کردن دو، سه تیم دیگر به این رقابت‌ها اعلام کرد از این پس تیم‌های برتر مسابقه‌های قهرمانی جهان (سال قبل از جام جهانی) می‌توانند در پیکارهای جام جهانی اجازه حضور داشته باشند.

گرچه تغییر چندانی در بین اسامی تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های جام جهانی در همه این سال‌ها مشاهده نشد و کشورهایی هم‌چون ایران، روسیه، آمریکا، ترکیه، اوکراین، گرجستان، کوبا، مغولستان، ژاپن و... که تا قبل از دهه 2000 میلادی به‌عنوان نمایندگان قاره‌های پنج‌گانه دنیا معمولا پای ثابت و همیشگی رقابت‌های تیم به تیم جام جهانی بودند، بعد از آن هم به واسطه اینکه جزو تیم‌های برتر پیکارهای قهرمانی جهان هم قرار می‌گرفتند، اتوماتیک وار حق شرکت در پیکارهای جام جهانی کشتی را می‌یافتند.
اما فدراسیون بین‌المللی کشتی در سال‌های گذشته و اتحادیه جهانی کشتی در دو، سه سال اخیر هرگز طرحی برای چگونگی انتخاب تیم‌های شرکت کننده در مسابقه‌های جام جهانی سال بعد از المپیک ارائه نکردند. برای اینکه در سال‌های المپیک (البته به جز المپیک اخیر) پیکارهای قهرمانی جهان برگزار نمی‌شود تا براساس آن تیم‌های برتر دنیا شناخته شوند. اتحادیه جهانی کشتی برای نخستین بار چند ماه بعد از المپیک 2016 ریودوژانیرو اقدام به برگزاری مسابقه‌های جهانی دو وزن غیرالمپیکی کشتی در هر سه رشته آزاد، فرنگی و زنان در بوداپست مجارستان کرد که طبیعتا با انجام رقابت‌های دو وزن، هیچ تیم برتری در جهان شناخته نمی‌شود!

اشاره به این موضوع فقط از آن جهت است که هشت تیم برتر شرکت کننده در مسابقه‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی در سال 2017 که سال بعد از المپیک است، همان تیم‌هایی هستند که در رقابت‌های جام جهانی سال 2016 هم به میدان آمدند و این در واقع اجحاف و تضییع حق تیم‌هایی است که در المپیک 2016 ریودوژانیرو، کارنامه و عملکرد موفقیت آمیزی داشتند. به‌عنوان مثال در المپیک، کوبایی‌ها با دریافت دو مدال طلا و یک نقره و ارمنستانی‌ها با یک مدال طلا و یک نقره عملکرد خوبی داشتند اما جای آنها در رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی خالی است. خوب بود اتحادیه جهانی کشتی، نتایج و عملکرد تیم‌های کشتی جهان را در المپیک هم برای حضور در رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی و آزاد لحاظ می‌کرد. سال گذشته که مسابقه‌های جام جهانی کشتی فرنگی به میزبانی ایران در شیراز برگزار شد، کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، اوکراین، ایران، قزاقستان، بلاروس، ترکیه و آلمان که به ترتیب مقام‌های اول تا هشتم پیکارهای قهرمانی سال 2015 جهان در لاس وگاس آمریکا را تصاحب کرده بودند به میدان آمدند و جالب اینکه همین تیم‌ها باز هم در جام جهانی سال 2017 در آبادان در میدان حاضر خواهند بود!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز