خبرگزاری کار ایران

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کارگران کشور در تهران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۳۹۸

بیست و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کارگران کشور 9 و 10 اسفندماه در استادیوم شهید معتمدی کارگران تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری، حسن حمیدی رئیس انجمن کشتی کارگران کشور گفت: هیأت ورزش کارگری با همکاری اداره کل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و اداره کل ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قصد دارند بیست و پنجمین دوره این رقابت ها را در تهران برگزار کنند.

حمیدی افزود: تاکنون و طبق اعلام فدراسیون ورزش کارگری به عنوان متولی برگزاری رقابت‌های ورزشی کارگران در سطح کشور، 20 تیم از استان‌های اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کردند. ورود تیم‌ها به محل مسابقات روز یکشنبه این هفته 8 اسفندماه خواهد بود. مسابقات در 8 وزن انجام می‌شود که وزن کشی اوزان 98، 80، 71 و 59 کیلوگرم روز یکشنبه 8 اسفندماه و وزن کشی اوزان 66، 75، 85 و 130 کیلوگرم روز دوشنبه 9 اسفند انجام خواهد شد.

رئیس انجمن کشتی کارگران کشور که خود عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی است در همین ارتباط گفت؛ این رقابت‌ها قرار بود آذرماه امسال در شهرستان مریوان برگزار شود که بنا به دلایل متعدد از جمله کمبود منابع مالی و نبود حامی در تاریخ معین انجام نشد و فدراسیون ورزش کارگری با توجه به در پیش بودن مسابقات جهانی ورزش کارگری 2017 لتونی، تصمیم گرفت این رقابت‌ها را به هر نحو ممکن در تهران برگزار کند. اکنون نیز با توجه به کمبود منابع مالی و مسائل اسکان و هدایت تیم‌ها، از استان‌های شرکت کننده درخواست داریم طبق دستورالعمل اعلام شده عمل کرده و از آوردن نفرات اضافی به محل برگزاری رقابت‌ها خودداری کنند.

حمیدی با گلایه از کم توجهی به کشتی کارگران در استان‌ها اظهار داشت: بسیاری از بزرگان کشتی این مملکت از میان کارگران برخاستند و سال‌های قبل کارخانه‌ها و کارخانجات توجه بیشتری به کشتی به عنوان ورزش ملی ایران می‌کردند ولی متأسفانه اکنون شاهد یکسری بی توجهی‌ها به این مقوله هستیم.

وی در پایان گفت: خردادماه سال گذشته، ما با 4 کشتی گیر در رشته فرنگی عازم مسابقات جهانی ورزش کارگری ایتالیا شدیم که هر 4 کشتی گیر ما در آن رقابت‌ها موفق شدند مدال طلا را بدست بیاورند. همین قضیه نشان دهنده پتانسیل ورزش کشتی در بین کارگران برای افتخارآفرینی در رقابت‌های بین المللی و جهانی برای کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز