خبرگزاری کار ایران

واکنش مسئول برگزاری اسکیت هاکی به کنار گذاشتن ایران

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۹۴۱

در حاشیه برگزاری بازی‎های آسیایی زمستانی ساپارو ژاپن، بازیکنان لژیونر تیم ملی اسکیت از گردونه مسابقات کنار گذاشته شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ ایران که جهت شرکت در بازی‌های آسیایی زمستانی در شهر ساپارو ژاپن حضور دارد، در نخستین بازی خود به مصاف ماکائو رفت و این بازی را با نتیجه 8 بر یک به حریف خود واگذار کرد، اما حاشیه های ایجاد شده کار را به جایی کشاند که مسئول برگزارثی مسابقات از تیم ملی ایران عذرخواهی کرد. امین صانعی، مدیر روابط عمومی فدراسیون اسکیت هاکی روی یخ در این خصوص گفت: برخی سایت‌ها شیطنتی مبنی بر کنار گذاشته شدن تیم ملی اسکیت ایران از مسابقات ژاپن را منتشر کرده اند در حالی که این خبر کذب است و تیم اسکیت هاکی روی یخ ایران هم‌چنان به بازی های خود ادامه خواهد داد.

وی در ادامه بیان کرد: تیم ملی اسکیت ایران از گردونه مسابقات کنار گذاشته نشده، بلکه از حضور 7 بازیکن لژیونر تیم که در کشورهای دیگر متولد شده‎اند، در رقابت‌ها جلوگیری شده است. با وجودی که این بازیکنان همگی دارای پدر و مادری ایرانی هستند. هم­چنین پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی و آیدی کارت ایرانی دارند در اتفاقی عجیب و نادر اجازه بازی از آن‌ها سلب شد و  تیم ملی ایران بدون حضور این بازیکنان به رقابت‌های خود ادامه خواهد داد.

صانعی دلیل این امر را حرفه ای بازی کردن بازیکنان در کمپ مالزی دانست و افزود: 2 روز پیش برای آمادگی بیشتر بازیکنان به کمپ مالزی رفتند و درآن‌جا با حضور تیم‌های دیگر به رقابتـ­هایشان ادامه دادند که برخی از کشورها بازی­های آماده سازی ایران را در کمپ دیده اند و بخاطر ترس از قدرت بازیکنان با اتکا به قانون دو ملیتی بودن بازیکنان به مسئولان برگزاری مسابقات اعتراض کرده اند و مانع از حضور این لژیونرها شده اند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون اسکیت هاکی روی یخ در پاسخ به این پرسش که به راستی بازیکنان دو ملیتی اجازه حضور در بازی را دارند یا خیر، عنوان کرد: این درست است که لژیونر ها دو ملیتی هستند اما بنا به قانون تنها زمانی نمی توانند برای تیم ملی ایران بازی کنند که قبلا برای تیم ملی کشوری بازی کرده باشند، همان‌طور که کاپیتان تیم ملی سوئد ایرانی است اما چون برای تیم ملی این کشور بازی کرده است جزو بازیکنان ما محسوب نشد. این بازیکنان در تیم های لیگ برتر و حرفه ای حضور دارند اما در تیم ملی کشوری جز ایران خیر، بنابراین هیچ ایرادی نمی توان به این بازیکنان گرفت و تنها بهانه گیری و ترس تیم های حاضر از تیم ملی ایران باعث حذف این ملی­پوشان شد.

وی در ادامه حضور 3 ساله بازیکنان را در کشوری که برای آن بازی می کنند را درست دانست و اظهار داشت: مسئولان برگزاری مسابقات اعلام کرده‌اند که تعدادی از بازیکن ایران که از کشورهای دیگر به ترکیب تیم ملی اضافه شده‎‎اند، باید حداقل سه سال در ایران زندگی می‎کردند و چون این نفرات در ایران زندگی نکرده‌اند، حق شرکت در این بازی‌ها را ندارند بنابراین تیم ملی کشورمان تنها با بازیکنی که از داخل ایران به همراه این تیم راهی ژاپن شده‎ بودند، با ماکائو بازی کرد.

صانعی درباره برد تیم ملی بدون حضور بازیکنان اصل، بیان کرد: درست است که بازیکنان اصلی و مورد اطمینان ما در تیم حضور ندارند و احتمال گرفتن هر نتیجه­ای پیش بینی می­شود اما هدفی که ما به دنبال آن بودیم محقق شده است . این بازی ها به منظور شناسایی و معرفی تیم های جدید آیس هاکی به فدراسیون آسیا است و تیم هایی در این مسابقات حضور دارند که برای نخستین بار در این مسابقات حاضر شده­اند. بنابراین با وجود ناظر فدراسیون جهانی و مسئولان برگزاری ما به خواسته­مان رسیده ­ایم و نام تیم ایران در فدراسیون آسیا ثبت خواهد شد.

 برای ادامه به اعتراض تیم ایران جلسه ای در ماه می در آلمان برگزار شود تا تکلیف بازیکنان دو ملیتی مشخص شود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به داشتن آیدی کارت صادر شده از طرف فدراسیون و برای پیش بینی نشدن این اتفاق، مسئولان برگزاری مسابقات از تیم ملی عذرخواهی کردند و بنا شده طبق قانون حقوق بین الملل بازیکنان ایران بدون حضور بازیکنان اصلی در مسابقات شرکت کنند تا در خصوص بازیکنان دو تابعیتی در ماه می جلسه­ای در آلمان برگزار شود و درخصوص بازیکنان تیم ملی ایران تصمیم گیری شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز