خبرگزاری کار ایران

برای فدراسیون‌شنا باید فکراساسی شود؛

سجادی: فوتبال ضعف مدیریت دارد / اسامی فدراسیون‌های ناموفق را اعلام می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۶۱۳

فدراسیون فوتبال باید در همه زمینه ها فعال شود و نسبت به نتایج تحلیل داشته باشد. در فدراسیون فوتبال همه مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان عملکرد ورزشکاران ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون را در حد پیش بینی‌ها توصیف کرد و در عین حال تاکید کرد: از ۲ روز آینده با تک‌تک فدراسیون‌ها جلسه برگزار می‌کنیم و ارزیابی خود را طی یک‌ماه آینده اعلام می‌کنیم که کدام فدراسیون در این بازی‌ها خوب یا بد عمل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از مهرماه سال گذشته که کارمان را در وزارت ورزش آغاز کردیم چند موضوع مهم را در دستور کار قرار دادیم؛ یکی از آنها سازماندهی و برنامه ریزی دقیق برای بازی های آسیایی اینچئون بود چرا که این مسابقات برای همه کشورهای آسیا از جمله ایران حائز اهمیت است. اولویت دوم برنامه ما کسب سهمیه در رشته های مختلف جهت حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو دو ژانیرو بود.

وی ادامه داد: در این مدت جلساتی را به صورت مجزا با تمامی فدراسیون های ورزشی برگزار شد که اولویت ما همان ۲۰ فدراسیونی بود که شانس کسب مدال داشتند. در این مدت سعی شد منابع مالی در یک مسیر نظام مند هزینه شود.

سجادی با بیان اینکه تمامی تلاش ما این بوده که تخصیص منابع به موقع باشد، یادآور شد: فدراسیون های ورزشی در این زمینه اذعان دارند که تخصیص منابع به موقع و براساس یک سیستم ضابطه مند در اختیار آنها قرار گرفت.

سجادی در مورد اینکه استان های سراسر کشور نقش مهمی در موفقیت کاروان ایران در بازی های آسیایی داشتند خاطر نشان کرد: یکی از نکات جالب کاروان ایران این بود که ورزشکاران و تیم های ما از سراسر کشور بودند یعنی مدال آوران ایران از ۲۴ استان کشور موفق به کسب مدال شدند. این مسئله باعثشد ما بتوانیم قطب های ورزش کشور را شناسایی کنیم و در آینده ای نزدیک برای مسابقات آتی برای آنها برنامه ریزی انجام دهیم.

وی افزود: از سوی دیگر کاروان ما کاروان جوانی بود به طوری که میانگین سنی کاروان کشورمان در بازی های آسیایی اینچئون ۲۴.۸ سال بود.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد موفقیت های بانوان گفت: با توجه به عملکرد خوب بانوان در دوره های گذشته امسال نیز استعداد بانوان را شاهد بودیم خانم های کشورمان نسبت به دوره گذشته پیشرفت خوبی داشتند و حتی آنهایی که مدال نگرفتند نیز عملکرد قابل قبولی داشتند.

وی در مورد نقش فدراسیون ها در موفقیت های به دست آمده در بازی های آسیایی تصریح کرد: برنامه ریزی ما برای اردو ها بالای ۹۰ درصد اجرا شد که در این میان فدراسیون ها کار خود را به خوبی انجام دادند ضمن اینکه مربیان تیم های ملی و مربیان شهرستانی نیز نقش قابل توجهی در این موفقیت ها داشتند.

سجادی با اشاره به اینکه ما از قبل پیش بینی قطعی در مورد جایگاه ایران انجام نداده بودیم، افزود: ورزش قابل پیش بینی نیست. ما از ابتدا هم گفته بودیم تعداد مدال ها و رتبه کاروان ایران را پیش بینی نخواهیم کرد اما این را اعلام کرده بودیم در رشته هایی حضور پیدا خواهیم کرد که مدال آور باشند. یعنی کاروان کیفی را اعزام کردیم.

سجادی ادامه داد: رقیب اصلی ما در بازی های اینچئون یعنی قزاقستان در بازی های دوره قبل در گوانجو چین با ۳۸۸ ورزشکار شرکت کرد اما در اینچئون با کاروان ۴۸۰ نفره حضور یافت. البته آنها نیز در ۳۲ رشته شرکت کردند در حالی که در گوانجو در ۳۶ رشته حضور یافته بودند.

معاون ورزش قهرمانی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم در ورزش های قهرمانی با کشورهای صاحب نام رقابت داشته باشیم باید به خیلی مسائل توجه کرد این کار حمایت های زیادی می خواهد. علاوه بر بسترهای مختلف منابع متعدد از جمله مالی، انسانی و آموزشی نیز باید فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه آنچه کشورهای صاحب نام در ورزش دارند ما باید حداقل آنها را داشته باشیم، افزود: ۷ کشور از جمله تایلند، هند، ‌تایوان، ‌ازبکستان و حتی مالزی و قطر کشورهایی هستند که برای دوره بعد بازی های آسیایی برای ما یک رقیب به حساب می آیند، هر چند به این نکته نیز باید توجه کرد اگر این ۱۸ نقره ما به طلا تبدیل می شد شاید می توانستیم به قزاقستان نزدیک شویم.

سجادی در مقایسه آماری بین بازی های آسیایی اینچئون با دوره های قبل اظهار داشت: به غیر از بازی هایی آسیایی ۱۹۷۴ در تهران که ورزش ایران موفق به کسب ۳۶ مدال طلا شد، بازی های اینچئون بهترین عملکرد ورزش ایران در تاریخ بازی های آسیایی بود البته در بازی های آسیایی رشته ای مثل فوتبال یازده مدال محاسبه می شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بررسی عملکرد فدراسیون های ناموفق در بازی های آسیایی اینچئون گفت: از هفته جاری با تمامی فدراسیون ها جلسه می گذاریم و عملکرد آنها را ارزیابی می کنیم. بعد اعلام خواهیم کرد کدام فدراسیون ها ضعیف بودند.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: با این حال فوتبال، دوو میدانی و جودو از نظر ما ضعیف ظاهر شدند البته فوتبال عملکردی بسیار ضعیف داشت.

وی در ادامه در خصوص پرداخت پاداش به مدال آوران بازی های آسیایی یادآور شد: اوایل هفته آینده جوایز قهرمانان پرداخت خواهد شد. این پاداش ها براساس آیین نامه پرداخت می شود و به همین دلیل هیچ حقی از مدال آوران ضایع نخواهد شد.

سجادی ادامه داد: در مورد تقدیر از قهرمانان باید به یک نکته مهم توجه داشت و آن اینکه همه چیز نباید بر اساس پاداش ارزیابی شود. برای یک ورزشکار پوشیدن پیراهن تیم ملی باید یک افتخار باشد از این رو باید به روح ورزش و زیبایی های ورزش نیز توجه داشت.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد جلسه خود و وزیر ورزش با شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا گفت: ما در اینچئون دو مرتبه با وی نشست برگزار کردیم که در آن موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله بررسی و اعمال نظر در خصوص مشکلاتی که برای قهرمانان کشتی و بوکس ما بوجود آمد. همچنین از وی برای سفر به ایران دعوت به عمل آوردیم ضمن اینکه شیخ احمد نیز از دکتر گودرزی دعوت کرد تا سفری به کویت داشته باشد.

سجادی در خصوص برنامه های آتی معاونت ورزش قهرمانی ورازت ورزش برای مسابقات المپیک ریودوژانیرو گفت: قبل از حضور در بازی های آسیایی کمیته ای را برای رشته های پایه و مدال آور تشکیل دادیم و البته بیشتر تاکیدمان بر روی رشته های مدال آور بود. برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ و همچنین کسب سهمیه و حضور پر قدرت در المپیک ۲۰۱۶ برنامه ریزی خود را آغاز کرده ایم.

سجادی با بیان اینکه برای رقابت با کشورهای مطرح در ورزش جهان نیاز به تغییر نگرش داریم خاطر نشان کرد: حرکت در ورزش قهرمانی با این سبک تنها به همین نتایج می انجامد در حالی که برای رقابت با کشورهای صاحب نام می بایست منابع مختلف در اختیار ما قرار گیرد که البته قبل از هر چیز باید نگرش موجود در این زمینه تغییر یابد.

وی با رد هر گونه پیش بینی برای کسب مقام سوم بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اظهار داشت: کسب عنوان سوم دوره بعدی بازی های آسیایی بسیار سخت است ما باید بضاعت ورزش مان را ببینیم و براساس واقعیت موجود صحبت کنیم. کشوری مانند هند در اینچئون ۲۹ برنز گرفته که احتمالا برای دوره بعد این تعداد به نقره و یا طلا تبدیل خواهد شد. یعنی ممکن است هند رتبه چهارم دوره بعد را هم کسب کند از این رو نباید به خودمان کارت تبریک بدهیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد تغییرات احتمالی در برخی فدراسیون های ناکام در بازیهای آسیایی گفت: کسب نتایج ضعیف الزاما به معنای تغییر و تحولات در فدراسیون ها نیست. باید بررسی کنیم و در پایان به این نتیجه برسیم که آیا مشکلات مدیریتی در ناکامی این فدراسیون ها دخیل بوده یا مسائل دیگر.

سجادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت فدراسیون های شنا و وزنه برداری گفت: فدراسیون شنا عملکردی ضعیف داشت البته نتایج شناگران ایران باید بررسی شود. بنده معتقدم برای فدراسیون شنا باید فکری اساسی شود. در مورد وزنه برداری نیز معتقدم که در حد خودش ظاهر نشد.

سجادی در ادامه و در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره وضعیت مدیر تدارکات تیم فوتبال امید اظهار داشت: وی نه زندانی و نه بازداشت شده است بلکه فقط حق خروج از کشور کره را ندارد. سفارت ایران در کره مسئول پیگیری کارها است و احتمالا با پرداخت جریمه مشکل وی حل خواهد شد.

کسب کرسی های بین المللی و آسیایی پرسش دیگری بود که معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد آن چنین گفت: ابتدا باید بگویم بنده موافق این مسئله نیستم که اگر مثلا یک ایرانی رئیس فدراسیون کشتی آسیا شود دیگر حق ما را در مسابقات آسیایی و جهانی ضایع نخواهند کرد. من قبل از اعزام گفتم که رشته هایی که ممکن است حق ورزشکاران ایران ضایع شود رشته هایی هستند که کره هایی در آن حضور دارند البته این را هم معتقدم که حق ورزش ما این است که مسئولیت هایی را در آسیا و جهان بگیریم. برای این کار باید تلاش زیادی صورت بگیرد و با فدراسیون هایی که مدال آوری در آسیا و جهان دارند و ما در آسیا مدعی هستیم رایزنی خواهیم کرد هر چند که این کار آسان نیست و باید پله پله حرکت کرد.

سجادی در مورد ارزیابی وزارت ورزش از عملکرد فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: کارنامه فدراسیون فوتبال را بررسی و نتیجه را به زودی اعلام خواهیم کرد اما آنچه مسلم است این که فوتبال بر اساس استعدادهایش و همچنین توقعات جامعه و همچنین تخصیص منابع و آنچه به آن داده شده رضایت بخش نیست این یعنی زنگ خطر که ما از تیم های درجه دوم آسیا شکست می خوریم و در یک گروه سه تیمی سوم می شویم.

وی ادامه داد: مطمئنا وزارت ورزش در فدراسیون فوتبال ورود خواهد کرد اما اعضای مجمع فدراسیون باید این پرسش را مطرح کنند که چرا در گروهی سه تیمی سوم می شویم و از تیمی ضعیف مانند ویتنام ۴ گل می خوریم و با قرقیزستان مساوی می کنیم به نظرم این ضعف مدیریت فدراسیون فوتبال را می رساند.

سجادی در مورد بر عهده گرفتن مسئولیت تیم ملی امید از سوی کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش اظهار داشت: مسئولیت تیم های ملی رشته های مختلف برعهده فدراسیون های آنهاست این غلط است که وزارت ورزش یا کمیته المپیک مسئولیت یک تیم را برعهده بگیرند البته آنها می توانند مشکلات یک تیم را بررسی و حل کند.

وی افزود: فدراسیون فوتبال باید در همه زمینه ها فعال شود و نسبت به نتایج تحلیل داشته باشد. در فدراسیون فوتبال همه مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

وی در مورد احتمال راهیابی تیم فوتبال امید به بازی های المپیک ۲۰۱۶ خاطر نشان کرد: مهمترین هدف ما کسب سهمیه برای المپیک ریو دوژانیرو است و قطعا فوتبال نیز جز این برنامه خواهد بود به نظرم فدراسیون فوتبال باید جدی تر وارد این مسئله شود بنده در جلسه ای که آذر ۹۲ با علی کفاشیان داشتم به وی گفتم بازی های آسیایی اینچئون برای ما مهم است اما کسب سهمیه المپیک مهمتر اما متاسفانه در اینچئون فوتبال نه مدال گرفت و نه خوب ظاهر شد.

معاون قهرمانی وزارت ورزش در خصوص نظر وزارت ورزش برای ادامه همکاری نلو وینگادا با تیم ملی امید گفت: این را از فدراسیون فوتبال بپرسید که وینگادا را می خواهند یا نه؟ این را هم بپرسید که چرا از مربی ایرانی استفاده نمی شود.

سجادی در ادامه در پاسخ به این سئوال که چرا وزارت ورزش حمایت های یکسان از بانوان انجام نمی دهد ادامه داد: ما در این یکسال نشان داده ایم که نگاهی یکسان به بانوان داریم و تاکید هم کرده ایم که بانوان می توانند صاحب مدال شوند البته در رشته هایی که بتوانند شرکت کنند و ما از وجود آنها استقبال و حمایت خواهیم کرد.

سجادی افزود: ‌همان پاداشی که آقایان می گیرند به خانم ها نیز تعلق می گیرد البته این را قبول دارم که در برخی از بخش های جامعه ممکن است نسبت به خانم ها کم توجهی شود اما در ورزش چنین نیست شما ببینید در بازی هایی آسیایی ۲۰۰۶ در دوحه قطر بانوان ما ۶ مدال گرفتند در گوانجو ۲۰۱۰ این تعداد به ۱۳ مدال رسید و در اینچئون خانم ها موفق به کسب ۱۶ مدال شدند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگارایلنا در خصوص عدم حمایت از فدراسیون بوکس و انتقادهای مسئولان این فدراسیون گفت: بنده قبل از اعزام به بازیهای آسیایی شخصا سه مرتبه بر سر تمرینات تیم ملی بوکس حاضر شدم بنابراین برخی اظهار نظرها در مورد بی توجهی به فدراسیون بوکس صحت ندارد.

معاون قهرمانی وزارت ورزش در پایان در مورد برگزاری انتخابات برخی فدراسیون ها اظهار داشت: حداکثر تا دو هفته دیگر برنامه کاملا انتخابات را اعلام خواهیم کرد البته تا الان هم این برنامه مشخص شده اما تا دو هفته آینده خبر نهایی را اعلام خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز