خبرگزاری کار ایران

سعداوی: سایپا باید الگوی همه تیم ها باشد/ دپارتمان داوری باید از فولاد خوزستان عذرخواهی کند

سرمربی فولاد خوزستان گفت: دپارتمان داوری باید شجاعت گفتن حقیقت را داشته باشد و از هواداران و باشگاه فولاد خوزستان عذرخواهی کند.

به گزارش ایلنا؛ نعیم سعداوی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سایپا، گفت‌: بازی ما با سایپا می‌تواند بسیار جذاب و زیبا باشد، چون احساس می‌کنم هر دو تیم به دنبال انجام بازی زیبا هستند. سایپا مربی دارد که از نظر فنی و اخلاقی می‌تواند الگوی همه ما باشد. شناخت خوبی نسبت به حریف داریم. سایپا در بیشتر بازی‌هایش با بدشانسی و یا کم شانسی روبرو بوده است  ولی می دانستیم که به زودی این تیم دچار تحول می‌شود و با حمایت خوب مدیریت باشگاه روزهای خوب فراهم می‌رسد.

وی در خصوص شرایط تیمش گفت: ما هفته گذشته متاسفانه شاهد اتفاقات نادر فوتبالی بودیم که در هیچ کجای دنیا آن را ندیده‌ایم. برای ما این اتفاقات تنش‌ها و چالش‌هایی هم ایجاد کرد اما حمایت اعضای هیأت مدیره باشگاه در این میان به ما کمک زیادی کرد و شک نکنید که انگیزه و انرژی مضاعفی برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر و کسب نتایج خوب داریم. فضای باشگاه فولاد خوزستان هم مثل سایپا فضای سالمی است و امیدوارم با این اوصاف هر دو تیم فردا به دنبال ارائه فوتبال پاک، سالم و جوانمردانه باشیم تا همه در وهله اول از فوتبال لذت ببرند.

سعداوی درباره استعفایش از سرمربیگری فولاد هم گفت‌: در بازی برابر سیاه‌جامگان اتفاقاتی رخ داد که بسیار تلخ بود. کجای دنیا سراغ دارید که تصمیمی که گرفته شده عوض شود؟ ما مدام از تکنولوژی روز حرف می زنیم. دپارتمان داوری می‌گوید که داور چهارم یا کمک داور اول به داور اطلاع دادند که پنالتی‌ درست نبوده است، پس چرا در همان لحظه اول این حرف به داور گفته نشده است و پس از ۱۰ ‌دقیقه اعلام شده است؟ آیا بحث ویدیو چک مطرح بوده یا تماس مشکوکی بوده یا حرف آقا بالاسری تاثیرگذار بوده است؟ بابت این اتفاقات متاسف هستم و می گویم اتفاقاتی که در اهواز افتاد خیلی خطرناک بود. امیدوارم که در آینده شاهد آن نباشیم.

وی ادامه‌ داد: ناظر محترم بازی در تلویزیون از عدالت صحبت می کند. آیا ما به دنبال عدالت نبودیم؟ ما که در کمال شجاعت گفتیم اگر برایمان محرز شود که پنالتی‌ درست نبوده از آن استفاده نمی‌کنیم چون به دنبال این گونه امتیازات نیستیم، اما آنهایی که دم از عدالت می زنند چه در بازی‌هایی که سه صحنه تاثیرگذار رخ داد و می‌توانست منجر به گل شود، حرفی نزدند. در بازی ما با پیکان استقلال و پرسپولیس اشتباه های داوری رخ داد و اشتباه داوری جزئی از فوتبال است، اما در بازی با سیاه‌جامگان بازیکن ما در ‌دقیقه ۳۰ به ناحق اخراج شد،  ولی ما چیزی نگفتیم. با این حال دپارتمان داوری به دنبال توجیه کردن اشتباه‌های داوران است.

سرمربی تیم فولاد خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه تیم او به دنبال متشنج کردن جو بازی با سیاه‌جامگان نبوده است، اظهار کرد: فکر می‌کنم هنوز فرصت است و باید آقایان یک عذرخواهی از جامعه فوتبال داشته باشند. این اتفاقات در تاریخ ثبت شد که یک نفر بازبینی کرده یا تماس می‌گیرد. مطمئناً این نوع برخوردها به فضای فوتبال ما کمک نمی‌کند. در روز روشن بدترین رفتارها را شاهد بودیم و امیدواریم تا دیر نشده جبران کنند و از باشگاه فولاد خوزستان و هواداران این تیم عذرخواهی کنند.

وی به اظهارات بختیار رحمانی و خداداد عزیزی علیه یکدیگر بعد از بازی با سیاه‌جامگان اشاره کرد و گفت‌: هیچ کس اظهار نظر بازیکنان درباره پیشکسوتان را تایید نمی‌کند و ما به آنها متذکر شده‌ایم، اما بختیار از نظر فوتبالی شناخته شده است و نیاز به تعریف و تمجید ندارد. احساسم این است که در جو متشنج بعد از بازی هر اتفاقی می‌توانست رخ دهد که خدا را شکر مدیریت شد. توصیه‌ام به همکاران خودم که روزگاری دوران خوبی را با هم سپری کردیم این است که قرار نیست وقتی خطایی از یک جوان سر می زند ما که ادعای الگو و اسطوره بودن را داریم این رفتارها را بروز دهیم. باید در ارتباط با جوانان و کسانی که می‌خواهند از ما به عنوان الگو استفاده کنند باید از ادبیاتمان مراقبت کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد در پایان در خصوص مصدومان و محرومان تیم ش گفت: در این دیدار چاگو و ایوب والی را به دلیلی محرومیت در اختیار نداریم و به جز اینها بقیه بازیکنان‌مان از آمادگی بالایی برای این دیدار برخوردارند.

 

 

 

کد خبر : ۴۵۴۹۱۵