خبرگزاری کار ایران

پس از موافقت اولیه فیبا با پوشش دختران محجبه؛

کرم زاده: ناظر فیبا اسفندماه راهی تهران می‌شود

پس از پیگیری‌های مسئولان فدراسیون بسکتبال و وزیر ورزش و جوانان؛ مسئولان فدراسیون جهانی بسکتبال با تغییر قوانین مربوط به حضور بانوان با پوشش سر موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مسئولان فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) در نخستین نشست خود در سال 2017 با تغییر قوانین مربوط به پوشش سر موافقت کردند. این خبر خوش باعث انگیزه بیشتر بانوان بسکتبال برای حرفه‌ای‌تر نگاه کردن به ورزش خواهد شد. این‌ صحبت‌ها را فاطمه کرم زاده، نائب رییس فدراسیون بسکتبال  گفت و ‌ادامه داد: نمی‌دانم خوشحالی‌ام را چگونه ابراز کنم. این خبری بسیار خوب برای من و تیم ملی بانوان و همه ورزشکاران این رشته است. اتفاقی خوشایند که مدت‌هاست منتظر شنیدن آن بودیم. 

وی در ادامه اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف مهم، وزیر وقت ورزش و جوانان از هیچ کمکی دریغ نکردند و از زمان حضورشان پیگیر این مسئله بودند. البته از سال‌ها قبل محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال به دنبال حضور بانوان محجبه در این مسابقات بودند.

کرم زاده این پیگیری‌ها را مداوم دانست و بیان کرد: سال‌هاست پیگیر حضور بانوان هستیم. بارها لباس طراحی و هم‌چنین تیم به مسابقات مختلف اعزام کردیم که خود زمینه ساز درخواست برای این حضور بود تا این که پرتاب آخر توسط نامه وزیر قبل از سال نو میلادی تبدیل به گل شد. نامه  وزیر ورزش و جوانان به رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال  در خصوص حضور دختران بسکتبالیست با پوشش اسلامی در رقابت‌های بین المللی، مهر تایید بر همه فعالیت‌های بانوان بسکتبالیست زد و زمینه ساز اصلی موافقت فیبا شد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال با اشاره به نامه دکتر مسعود سلطانی فر به عنوان یک چهره مطرح ورزشی، مبنی بر حل مشکل حضور دختران بسکتبالیست اظهار داشت: با تمام مسئولینی که در کمیته فنی فیفا عضویت دارند بارها مکاتبه شده و رایزنی‌هایی صورت گرفته تا در روز رای گیری، مشکل عدم حضور بانوان با پوشش اسلامی برطرف شد.

وی با مثبت ارزیابی کردن روند حضور دختران بسکتبالیست در رقابت‌های بین المللی، تاکید کرد: بعد سال‌ها ورزش قهرمانی کردن و عدم حضور در میادین بین المللی، انگیزه بازیکنان رو به تقلیل رفته بود. تیم های بسکتبال بانوان حدود 5 سال است که برای آمادگی حضوربانوان  در رقابت‌های بین  المللی، مسابقات خود را با پوشش اسلامی برگزار می‌کند تا بازیکنان به مسابقه با پوشش عادت کنند.

فاطمه کرم زاده درباره صدر نشینی تیم‌های حاضر در مسابقات ادامه داد: در حال حاضر 56 تیم به صورت فعال مشغول به مسابقه هستند و 2 تیم سوپر لیگ B و A، تیم لیگ برتر دسته یک،  دو و هم‌چنین دو تیم نوجوانان داریم. اکنون در حال دور برگشت مسابقات هستیم و انقدر نتایج تیم‌ها به یکدیگر نزدیک است که نمی‌توان پیش بینی کرد چه تیمی در سکوی نخست خواهد ایستاد. با این اتفاق میمون، انگیزه تمرین و مسابقات بانوان بیشتر خواهد شد و مطمئنا مسابقات من‌بعد از هیجان بیشتری برخوردار خواهند شد.

نائب رییس بانوان در پایان از حضور ناظر فیبا در مسابقات دور نهایی گفت و افزود: دعوت از نماینده بانوان فیبا به عنوان ناظر مسابقات برای دیدار فینال رقابت‌­های سوپرلیگ بانوان که در آبادان در 5 و 4 اسفندماه در تهران برگزار می‌شود، بهترین فرصت است تا نماینده فیبا لباس‌های جدیدی که برای حضور بانوان بسکتبالیست طراحی شده است را نظاره کند.

کد خبر : ۴۵۴۳۵۷