خبرگزاری کار ایران

قلعه نویی: استعفای کی‌روش کار درستی نبود/ تیم ملی به او نیاز دارد

سرمربی تراکتورسازی تبریز معتقد است اینکه آقای کی‌روش استعفا بدهند درست نیست چون تیم ملی ما به ایشان نیاز دارد و حیف است طی این چند ماه این اتفاقات رخ بدهد.

به گزارش ایلنا، امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با رادیو ایران عنوان کرد: همیشه آدمی بودم که واقعیت را گفتم و غیر از خدا و اهل بیت(ع) از کسی و چیزی نمی‌ترسم؛ جایی که برنامه و مدیریت نباشد این مسائل اتفاق می‌افتد.

او ادامه داد: یادم می‌آید در سال 2006 که سرمربی تیم ملی بودم و با آقای دکتر معینی به اجلاسی در هلسینکی رفته بودیم که آنها برای سال2020 برنامه‌ریزی می‌کردند؛ حالا ببینید ما کجای قضیه هستیم؛ وقتی مشخص شود برای دو، چهار و ... سال آینده برنامه‌ریزی کنید همه چیز روی روال پیش می‌رود.

او با اشاره به دوران سرمربیگری‌اش در تیم ملی گفت: من آن زمان تا دو سال آینده برنامه دادم تا تمام فیفا دی‌های را رزرو کنند و با تیم‌های رنکینگ اول تا بیستم بازی بگذارند؛ بالاخره تعداد زیادی کارشناس تاریخ‌های فیفا دی را درآورده‌اند؛ بعضی مواقع بین فیفا دی‌ها یک هفته فاصله است.

سرمربی تراکتورسازی با تاکید بر اینکه بحث من اعتماد به لیگ است، ابراز کرد: آن سالی که تیم ملی به جام جهانی رفت، استقلال بهترین شرایط را داشت و روز بازی با کره جنوبی و لحظه ورود فرزاد حاتمی به زمین 7 بازیکن استقلالی در زمین بودند؛ به نظرم بهترین شرایط برای تیم ملی استفاده از فیفا دی‌ها و مسابقات منظم لیگ برتر است.

قلعه‌نویی یادآور شد: امسال در 6 هفته‌ای که بازی‌ها ادامه داشت و باوجود اینکه زمین‌ها به دلیل بارندگی‌ها نامطلوب بود، کیفیت مسابقات بالا رفت؛ بهترین برنامه برای تیم ملی مسابقات لیگ برتر است.

او عنوان کرد: سردار آزمون و علیرضا جهانبخش و درگذشته آقایان علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و ... از دل لیگ لژیونر شدند و از تیم ملی به این امر مهم نرسیدند؛ بحث من اهمیت و توجه به لیگ برتر است تا مسابقات مرتب باشد و از فیفا دی‌ها استفاده کنیم چراکه در همه جای دنیا این اتفاق می‌افتد.

سرمربی تراکتورسازی با انتقاد از نحوه پاسخگویی مسؤولان در سازمان لیگ اظهار کرد: الان سازمان لیگ می‌گوید برنامه را داده بودیم تا باشگاه نظرات‌شان را بگویند که اصلا این موضوع خنده‌دار است؛ مگر ترکیه، کره جنوبی، قطر و ... این کار را می‌کنند؟؛ آنها یک برنامه داخلی دارند که با برنامه خارجی تطبیق می‌دهند و به باشگاه‌ها برنامه می‌دهند و تیم ملی نیز باید آن را اجرا کند.

قلعه‌نویی درخصوص وعده‌اش که گفته بود در یک مهمانی کی‌روش و برانکو را آشتی می‌دهد، گفت: یک بار با آقای آرین قاسمی تماس گرفتم که تلفن ایشان خاموش بود؛ آقایان مهاجرانی، پروین، دایی و دیگر بزرگان فوتبال ایران بنشینند صحبت کنند و اگر از ما هم خواستند حرف خواهیم زد تا آقای برانکو بیاید و تعاملی داشته باشیم و این مسئله را حل و فصل کنیم.

او با بیان اینکه باید نگاه ما ملی باشد، ابراز کرد: من هم این دوران را گذراندم ولی یک هفته نیز لیگ را تعطیل نکردم.

قلعه‌نویی درمورد استعفای کارلوس کی‌روش از سرمربیگری تیم ملی گفت: اینکه آقای کی‌روش استعفا بدهند درست نیست چون تیم ملی ما به ایشان نیاز دارد؛ بعد از چهار، پنج سال افکار ایشان در تیم ملی نهادینه شده و بازیکنان و آقای کی‌روش با رفتار یکدیگر آشنا شدند و حیف است این چند ماه این اتفاقات  بیفتد؛ تیم ملی ایران می‌تواند به جام جهانی برود.

پیشکسوت فوتبال ایران و سرمربی تراکتورسازی تاکید کرد: سقف آرزوی ما نباید صعود به جام جهانی باشد؛ ایرانی می‌تواند جزء 20 تیم برتر دنیا باشد؛ آقای کی‌روش کارش را ادامه دهد و آقایان نیز ورود کنند تا این قضیه حل شود ولی نباید کار به این جاها می‌کشید؛ آقای تاج زحمتش را می‌کشد ولی اگر آقایان دادکان، صفایی و مصطفوی بودند هیچوقت کار به این جا کشیده نمی‌شد.

کد خبر : ۴۴۵۷۱۴