خبرگزاری کار ایران

سرپرست استقلال خوزستان:

اولویت اصلی همه بازیکنان ماندن در استقلال خوزستان است/ هیچ‌کدام از وعده‌های مسئولان عملی نشد

سرپرست استقلال خوزستان گفت: بلافاصله بعد از قهرمانی در لیگ فصل گذشته، طی جلسه‌ای بودجه این فصل تیم را مشخص کردیم و تمام مطالبات و حقوق عوامل تیم را در آن لحاظ کردیم اما متاسفانه هیچ‌کدام از وعده‌هایی که به ما داده بودند عملی نشد.

بهمن روشنایی، سرپرست تیم استقلال خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد شرایط بد این تیم در نیم فصل اول لیگ برتر گفت: اینکه تیم قهرمان فصل پیش فوتبال ایران حالا به این روز افتاده که در رده نهم جدول قرار دارد، تنها به خاطر مسائل و مشکلات مالی است. ما از ابتدای فصل حتی برای گرفتن بازیکن جدید هم مشکل داشتیم و این بازیکنانی هم که در تیم ماندن، چون قرارداد داشتند ماندن وگرنه آنها هم همان اول فصل جدا می‌شدند.

او ادامه داد: اول فصل سه چهار بازیکن خوب ما رفتند و متاسفانه نتوانستیم جایگزین خوبی برای آنها جذب کنیم. بعد از گذشت این همه مدت مشکلات مالی هنوز هم حل نشده و با اینکه ممبلغ قرارداد بازیکنان پایین است اما بودجه‌ای برای پرداخت آن تامین نشده و همین شرایط را برای ما بسیار سخت کرده است و عدم نتیجه‌گیری ما در این فصل فقط بخاطر همین است.

سرپرست استقلال خوزستان در واکنش به این سوال که آیا پیش از شروع فصل بودجه مناسبی برای فصل جاری این تیم پیش‌بینی شده بود یا خیر اظهار داشت: بلافاصله بعد از قهرمانی در لیگ فصل گذشته، طی جلسه‌ای بودجه این فصل تیم را مشخص کردیم و تمام مطالبات و حقوق عوامل تیم را در آن لحاظ کردیم اما متاسفانه هیچ‌کدام از وعده‌هایی که به ما داده بودند عملی نشد. ما برای همه چیز برنامه‌ریزی کرده بودیم اما حتی یک ریال هم بودجه به ما ندادند. حتی بازیکنان ما هنوز 26 درصد از سال قبل طلب دارند. ضمن اینکه پاداش قهرمانی فصل قبل را هم نگرفته‌اند.

وی در این خصوص که چه کسانی باید کمک کنند تا استقلال خوزستان از این بحران خارج شود تصریح کرد: به نظر من که دیگر واقعاً کسی نیست کمک کند. اگر کسی بود که به ما کمک کند استقلال خوزستان به این روز نمی‌افتاد. بازیکنان ما خیلی خوب و بامعرفت هستند که حتی در این شرایط با جان و دل بازی می‌کنند اما بالاخره بازیکن هم یک توانی دارد و طبیعی است وقتی مشکلات مالی ادامه داشته باشد، نمی‌تواند با تمرکز کافی بازی کند. تیم ما به هیچ وجه مشکل فنی ندارد و فقط مشکلات روحی و روانی ناشی از بی‌پولی اثر بد روی تیم گذاشته. الان در همین شهر خود ما تیم فولاد را ببینید که چطور بدون دغدغه مالی کار می‌کند و خوب هم نتیجه گرفته است. اگر این مشکلات برای ما وجود نداشت قطعاً می‌توانستیم روند فصل قبل را ادامه بدهیم.

باتوجه به مشکلات مالی زیاد استقلال خوزستان، اغلب بازیکنان این تیم از جمله چند ستاره استقلال خوزستان مانند رحیم زهیوی، عزت الله پورقاز، محمد طیبی، حسن بیت سعید و سیدجلال عبدی در آستانه جدایی از این تیم قرار دارند. سرپرست این تیم در رابطه با آخرین وضعیت این بازیکنان خاطرنشان کرد: همه بازیکنان ما برای تیم زحمت کشیده‌اند و برای ما قابل احترام هستند اما تا وقتی که باشگاه راضی به جدایی آنها نباشد بازیکن نمی‌تواند جایی برود. سیدجلال عبدی برای گرفتن رضایتنامه پیش ما آمد اما به او گفتیم صبر کند و او هم پذیرفت. حتی پورقاز هم که می‌گویند از ما جدا شده است هنوز به صورت قطعی از استقلال خوزستان جدا نشده. باشگاه وضعیت بازیکنان را درک می‌کند اما آنها هم باید منافع باشگاه را در نظر بگیرند. این مساله در مورد بقیه بازیکنان هم هست و به صراحت می‌گویم هنوز جدایی هیچ بازیکنی از استقلال خوزستان قطعی نشده است.

او در مورد پیشنهادات چند باشگاه مطرح مانند پرسپولیس، استقلال و سپاهان برای جذب بازیکنان استقلال خوزستان نیز عنوان کرد: ما در جریان تمام این پشنهادات هستیم. چیزی که باید بگویم این است که اولویت اصلی همه بازیکنان ما ماندن در استقلال خوزستان است و به همین دلیل قرار شده بازیکنان این یک هفته را هم صبر کنند. اگر به امید خدا مشکلات مالی حل شود تمام بازیکنانی که حرف از جدایی آنها مطرح است در استقلال خوزستان خواهند ماند.

بهمن روشنایی، در پایان گفت: شرایط استقلال خوزستان بسیار بد است. این تیم مدافع عنوان قهرمانی لیگ است و باید مشکلاتش برطرف شود. استقلال خوزستان تنها نیاز به درایت مسئولان استان دارد تا از این بحران سنگین خارج شود.

کد خبر : ۴۴۲۰۷۱