خبرگزاری کار ایران

محمود فکری در گفت‌وگو با ایلنا:

استقلال از نظر فنی شرایط خوبی ندارد/ با ادامه روند فعلی در آینده شرایط برای استقلال بدتر خواهد شد

پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با همین بازیکنان فعلی نیز می‌‌تواند نتایجی به مراتب بهتر از نتایج اخیر کسب کند.

محمود فکری، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد بازی روز گذشته این تیم مقابل نفت تهران در جام حذفی که منجر به حذف استقلال از این مسابقات شد گفت: نظر کلی من راجع به بازی دیروز این است که استقلال در نیمه دوم این دیدار نسبت به گذشته خیلی بهتر بود و بازی خوب و امیدوار کننده‌ای به نمایش گذاشت. این موضوع در نیمه اول وقت‌های اضافه هم وجود داشت اما متاسفانه در وقت دوم اضافه استقلال آن تمرکز لازم را نداشت و با خوردن دو گل ساده در کمتر از چند دقیقه، شکست خورد و حذف شد. بعد از نتایج نامناسب تیم در لیگ برتر، امید هواداران برای کسب جام، به جام حذفی بود که متاسفانه استقلال از این جام هم حذف شد.

بعد از شکست استقلال در بازی روز گذشته، هواداران این تیم با سر دادن شعار علیه بازیکنان، آنها را به بی‌تعصب بودن متهم کردند. ضمن اینکه برخی از پیشکسوتان استقلال عقیده دارند تعدادی از بازیکنان فعلی این تیم در حد نام استقلال نیستند. کاپیتان اسبق استقلال در خصوص این مساله اظهار داشت: من فکر می‌کنم بازیکنان فعلی استقلال خوب هستند و می‌شود با همین بازیکنان تیم بهتر بازی کند و نتایج خوبی بگیرد. البته من چون از تیم دور هستم و نمی‌دانم در تمرینات تیم چه خبر است، نمی‌توانم دقیق در این مورد صحبت کنم اما چیزی که مشخص است این است که تیم در این فصل از حمایت کافی مالی برخوردار است و می‌بینیم برعکس سال‌های قبل هیچ بازیکنی از وضعیت مالی تیم ناراحت نیست. به نظر در این زمینه همه چیز خوب است و قطعاً ‌اگر مشکلی وجود دارد مربوط به مسائل فنی است که باید ریشه‌یابی شود تا هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

او ادامه داد: من نمی‌دانم مدیریت علیرضا منصوریان در تیم مشکل دارد یا ایراد از نوع تمرینات تیم است اما هرچه که هست ایراد تیم قطعاً فنی است و نمی‌شود گفت فقط بازیکن مقصر است. من همیشه سعی کرده‌ام از تیم حمایت کنم و الان هم که این حرف می‌زنم دلیل بر این نیست که مشکلی با کسی دارم. قصد من کمک کردن است و منظورم از مطرح کردن این صحبت‌ها این نیست که بگویم منصوریان مقصر است. ایراد و اشکال تیم را باید گفت و این کاملاً مشخص است که استقلال از نظر فنی شرایط خوبی ندارد و باید فکری به حال این مساله کرد.

علیرضا منصوریان در ابتدای کار خود در استقلال، تغییر دادن شیوه بازی این تیم را مهم‌ترین هدف خود قلمداد کرده بود. با گذشت 18 بازی رسمی (لیگ و جام حذفی) از فصل جاری فوتبال کشور، آیا تغییری در نحوه بازی این تیم رخ داده است؟ فکری در پاسخ به این سوال تصریح کرد: شیوه و نحوه بازی تیم نسبت به سال‌های گذشته تغییری نداشته و من چنین چیزی را در تیم امسال ندیده‌ام. به نظر من حتی اگر قرار باشد استقلال با همین شکل به کارش ادامه بدهد، نتایج بهتری نسبت به الان کسب نخواهد کرد و با ادامه این روند، در آینده حتی شرایط برای استقلال بدتر از این خواهد شد.

در چند وقت اخیر شاهد صحبت‌های متناقض اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در خصوص شرایط این تیم بوده‌ایم و به نظر می‌رسد در این باشگاه بر سر حمایت کردن یا نکردن از سرمربی این تیم دودستگی وجود دارد. پیشکسوت استقلال در این رابطه خاطرنشان کرد: هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه اول باید بگویند چه خواسته‌ای از منصوریان دارند. این موضوع که روشن شود خیلی از مسائل دیگر هم مشخص خواهد شد. آنها باید بگویند اهداف بلند مدت مدنظرشان است یا کوتاه مدت. دنبال تغییر شیوه بازی تیم هستند یا فقط برد می‌خواهند. هیات مدیره نباید سلیقه‌ای و شخصی عمل کند و اگر احساس می‌کند از شرایط تیم راضی نیست باید تصمیم جدی و قاطع بگیرد. منظورم این نیست که منصوریان را اخراج کنند. بحثم فقط واضح و قاطع عمل کردن هیات مدیره است. آنها اگر قصد حمایت دارند، باید در هر شرایطی کنار منصوریان بمانند و از او حمایت کنند. اگر هم چیزی غیر از این است باید زودتر تصمیم‌گیری کنند تا تیم وارد حاشیه نشود. اینکه کسی مشکل شخصی با سرمربی تیم داشته باشد و بخواهد در رسانه‌ها انتقاد کند که درست نیست و چیزی جز حاشیه برای تیم نخواهد داشت. اعضای هیات مدیره باید منصوریان را بخواهند و از او گزارش بخواهند، نه اینکه بروند در رسانه صحبت و انتقاد کنند.

محمود فکری، در پایان در پاسخ به این سوال که باتوجه به شرایط فعلی، آیا آینده خوبی برای استقلال متصور است یا خیر گفت: استقلال نفرات خوبی دارد و به نظر من با همین بازیکنان و کاردفنی می‌تواند خیلی بهتر از این نتیجه بگیرد. باز هم می‌گویم دلیل اصلی مشکلات فنی را نمی‌دانم اما هرچیزی که هست، اگر این مشکلات برطرف شود قطعاً می‌توان به آینده تیم امیدوار بود. در غیر این صورت نباید توقع داشت شرایط استقلال بهتر از چیزی که الان هست بشود.

 

کد خبر : ۴۴۰۲۱۲