خبرگزاری کار ایران

صحبت‌های زمانی نباید رسانه‌ای می‌شد

ماجدی: استقلال از نظر تاکتیکی چیزی برای ارائه نداشت/ نیاز است یک فرد نخبه و با تجربه کنار منصوریان باشد

پیشکسوت استقلال گفت: متاسفانه با اینکه فصل به نیمه رسیده است هنوز می‌بینیم مشکلاتی که تیم در ابتدای فصل داشت حل نشده است و باز هم استقلال با اینکه گل اول را زد نتوانست از برتری خود دفاع کند و نتیجه را واگذار کرد.

میرشاد ماجدی، پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص بازی روز گذشته استقلال و تراکتورسازی گفت: بازی خوبی نبود. استقلال از نظر تاکتیکی در این بازی چیزی برای ارائه نداشت. این حرف من نیست و آمار و ارقام خود بازی این را نشان می‌دهد. استقلال در حفظ توپ، ضربات به سمت دروازه و حتی ضربات ایستگاهی و ارسال‌ها هم آمار خوبی نداشت و همه چیز به سود تراکتورسازی بود. این نشان دهنده این است که کادر فنی استقلال در این بازی آنالیز خوبی از حریف نداشته است. حتی گلی هم که استقلال به ثمر رساند را نمی‌شود به نام این تیم نوشت. چون اشتباه مسلم دروازه‌بان تراکتورسازی بود و در مجموع به نظرم استقلال طرحی برای گل زدن نداشت.

او ادامه داد: در طول فصل تا الان صحبت‌های زیادی از کادرفنی در مورد انجام پلن‌های مختلف تاکتیکی در استقلال شنیده‌ایم. بارها گفته‌اند پلن اول و دوم تیم را در شرایط مختلف بازی اجرا می‌کنند اما دیروز در زمین چنین چیزی از استقلال ندیدیم و تاکتیکی در نوع بازی تیم مشاهده نشد. در بازی دیروز همه برنامه‌های استقلال چه در فاز هجومی و چه در کارهای دفاعی ناقص بود. هر دو گل تراکتورسازی در این بازی روی سهل انگاری مدافعان استقلال به ثمر رسید و در خط حمله هم چیزی خاصی را از مهاجمان تیم ندیدم.

پیشکسوت استقلال در مورد بازی ترکتورسازی نیز اظهار داشت: تراکتورسازی در بازی دیروز عملکرد خیلی خوبی داشت. آنها توپ را روی زمین خیلی خوب چرخاندن و با حفظ توپ خوبی که داشتند سعی کردند استقلال را از لاک دفاعی بیرون بکشند. به نظرم تراکتورسازی دیروز تیم با برنامه‌ای بود و مزد بازی خوبش را هم گرفت. ما خیلی دوست داشتیم استقلال در این بازی پیروز شود اما این‌طور نشد. متاسفانه با اینکه فصل به نیمه رسیده است هنوز می‌بینیم مشکلاتی که تیم در ابتدای فصل داشت حل نشده است و باز هم استقلال با اینکه گل اول را زد نتوانست از برتری خود دفاع کند و نتیجه را واگذار کرد. امیدوارم تا قبل از نیم فصل این مسائل و ایرادها برطرف شود، هرچند که زمان زیادی هم تا نیم فصل باقی نمانده است.

بازیکن اسبق استقلال در واکنش به صحبت‌های مطرح شده از سوی حسن زمانی، عضو هیات مدیره استقلال که گفته است باید در کادر فنی استقلال تغییرات صورت بگیرد عنوان کرد: من اعتقادی به تعویض مربی ندارم اما از این مساله هم نباید به سادگی گذشت که در تیم بزرگی مثل استقلال نیاز است یک فرد نخبه و با تجربه کنار سرمربی حضور داشته باشد. در حال حاضر به خوبی می‌بینیم که بازیکنان استقلال حتی کسی مانند امید ابراهیمی نیز در حد و اندازه خود نیستند و واقعاً نیاز است یک فرد باتجربه زیاد کنار تیم باشد تا مشکلات روحی روانی تیم را جمع کند. من این را هم باید بگویم صحبت‌های زمانی نباید رسانه‌ای می‌شد. قبول دارم او دلش برای تیم می‌سوزد اما نباید طوری صحبت کند که منصوریان هم در رسانه‌ها جواب او را بدهد و تیم به حاشیه برود.

او در پاسخ به اینکه موافق تغییر دستیاران علیرضا منصوریان هست یا نه گفت: در انتخاب سرمربی باید خیلی دقت کرد اما وقتی سرمربی انتخاب شد باید اجازه داد با هرکسی که دلش می‌خواهد کار کند. اگر هم ایرادی در کادرفنی و دستیاران منصوریان است خود او باید پاسخگو باشد. ولی نباید طوری باشد که فردی را به او تحمیل کرد. این منصوریان است که می‌خواهد کار کند و باید به هواداران جوابگو و وقتی او سرمربی تیم است باید به او اجازه داد تا با هرکسی که راحت است در کادرش کار کند. این اصلاً کار درستی نیست که بخواهند برای منصوریان دستیار انتخاب کند.

میرشاد ماجدی، در پایان در مورد پیش‌بینی خود از آینده استقلال در فصل جاری گفت: با این روندی که در حال حاضر وجود دارد که فکر نمی‌کنم تیم نتیجه خاصی بگیرد. کار از مسائل فنی گذشته و شکست و نتیجه نگرفتن برای بازیکنان عادی شده است. این تیم نیاز به یک آدم بسیار باتجربه دارد تا بازیکنان را از این شرایط خارج کند.

 

کد خبر : ۴۳۶۴۶۴