خبرگزاری کار ایران

منصوریان:

جواب صمد مرفاوی را نمی‌دهم/ در اهواز گریه نکردم

سرمربی استقلال گفت: از حضور پورحیدری در ورزشگاه خوشحال شدم و این پیروزی را به هواداران و خانواده مرحوم پورحیدری تقدیم کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا منصوریان پس از پیروزی استقلال مقابل صبای‌قم در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی در نشست خبری اظهار داشت: این برد را به همه هواداران تبریک می‌گویم. علی‌الخصوص این برد را به پیشکسوتان و کسانی که در دوران منصورخان پورحیدری نقشی در استقلال داشتند، به خانواده پورحیدری، خانم شجاعی و علی پورحیدری که امروز به میان ما آمد و عرق خودش را به استقلال نشان داد.

وی افزود: خوشحالیم علی پورحیدری آمد. قول داده بودیم این برد را در پایان بازی به مرحوم پورحیدری هدیه دهیم که این اتفاق هم افتاد.

منصوریان در مورد اینکه چرا بازی تا این حد برای استقلال سخت شد، گفت: تیم صمد مرفاوی، 3-4-3 بود، اما آنها در واقع 2-3-5 بازی می‌کردند. ما امروز صبر و حوصله می‌خواستیم. اتفاق جالبی که بود، نمی‌گذاشتیم توپی در خط دفاعی‌مان باشد. به سختی می‌توانستیم در عمق تیم‌شان وارد شویم اما روی ارسال‌ها شانس‌های خوبی داشتیم. علی قربانی فرصت گلزنی داشت، حتی فرشید اسماعیلی هم می‌توانست ما را به گل برساند. ما خسته نشدیم و حمله، حمله، حمله در دستور کارمان بود.

وی ادامه داد: داشتن ساختار تیمی، مهم‌ترین دستاورد ما بود. ما چند بازیکن خود را نداشتیم اما مسیری را می‌رویم که هر کسی غیبت می‌کند، باز هم همان مسیر را طی می‌کنیم. این مهم‌ترین اتفاقی است که برای‌مان رخ می‌دهد. مسیر رعایت می‌شود  اما شاید بازیکنان جابه‌جا شوند.

سرمربی استقلال در مورد ادعای مرفاوی که گفته بود حامد لک کاری نکرده بود که ناسزا بشنود، افزود: مرفاوی دو بار سرمربی استقلال بوده و یکی از بهترین‌های تاریخ استقلال است. من در این حوزه ورود نمی‌کنم. جوابی برای این سؤال ندارم. ایشان سرمربی و همبازی خودم هم بوده و به این سوال جواب نمی‌دهم.

منصوریان در واکنش به اینکه مرفاوی فحاشی به سرمربی استقلال در اهواز و توهین به سنگربان تیمش در بازی امشب را با هم مقایسه کرد، گفت: من برخلاف آنچه عنوان شده، اصلاً گریه نکردم. فقط در این سال‌ها سه بار گریه کردم. اول برای ناصرخان حجازی، دومین بار برای غلامحسین‌خان مظلومی و سومین بار برای فوت منصورخان پورحیدری. گاهی به ناحق به ما فحاشی می‌شود. دوربین‌های تلویزیونی روی من زوم است و گریه نمی‌کنم اما فحاشی به همه ما وجود دارد. من حامد لک را دوست دارم اما او کاری انجام داد که باعث شد هوادار ما تحریک شود. او دستش را روی گوشش گذاشت تا هوادارمان را از روی سکو بلند کند. خود من هم هوادار بودم و می‌دانم وقتی بازیکن به تماشاگر احترام نمی‌گذارد و تماشاگر هم دستش از حضور در زمین کوتاه است، چه اتفاقی رخ می‌دهد. 

وی افزود: وقتی دست را دور گوش می‌گذاری، هوادار تحریک می‌شود. هواداران فقط از فوتبالیست‌ها احترام می‌خواهند. انتظار داشتم حامد به شکل دیگری از زمین خارج شود. من هم مقابل پرسپولیسی‌ها بازی کردم اما امروز خیلی راحت مقابل طرفداران پرسپولیس به تونل می‌روم، چون همیشه احترام گذاشتم. من از همه خواهش می‌کنم این ماجرای حامد لک را به فضای مجازی نکشند.

سرمربی استقلال درباره رابطه‌اش با هواداران اهوازی و تماشاگران در خوزستان گفت: من در اهواز گریه نکردم، اما باید هواداران خوزستانی بدانند من می‌خواهم در اهواز رفت و آمد داشته باشم. مشکلی هم ندارم.

منصوریان درباره اینکه خسرو حیدری و رابسون به بازی بعدی می‌رسند یا نه، گفت: تشخیص کادرفنی این بود که این دو بازیکن به این بازی نباشند اما خسرو و رابسون از فردا در تمرین ما حاضر می‌شوند و مشکلی ندارند، اما وریا غفوری پنج هفته دیگر با ما همراه خواهد شد.

وی درباره حضور بهنام برزای در پست دفاع راست گفت: او می‌تواند اتفاقی که برای مهدی مهدوی‌کیا رخ داد را رقم بزند. این بازیکن جوانی است که دلش می‌خواهد یاد بگیرد. وقتی جوان وارد زمین می‌شود، می‌دانی که با تمام وجود بازی می‌کند. وقتی امید ابراهیمی و خسرو حیدری هم با آن تجربه‌اش کنار این جوان‌ها باشند، شرایط بهتر هم می‌شود.

کد خبر : ۴۳۰۲۳۰