خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش در گفت‌وگو با ایلنا:

مصوبه کمسیون تلفیق، یک انقلاب در ورزش همگانی است/توسعه ورزش کارگری، ورزش را نهادینه می‌کند

شعبانی‌بهار معتقد است با تصویب بودجه 1250 میلیاردی که کمیسیون تلفیق مجلس مصوب کرده است، انقلابی جدید در ورزش همگانی ایجاد می‌شود.

غلامرضا شعبانی‌بهار، معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش در خصوص عملکرد این معاونت به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: معاونت ورزش همگانی در وزارت ورزش، یک معاونت نوپا بود که سه سال پیش راه‌اندازی شد. این معاونت نیاز به برنامه و بودجه و تشکیلات و ارتباط با رسانه و موارد متعدد دیگر دارد. با توجه به این موضوع، میزان فعالیت ما در جشنواره‌های همگانی و خانوادگی به میزان 10 هزار برنامه افزایش کمی داشته‌ایم. به طور مثال اگر در یک شهری 10 برنامه برگزار می‌‌شد در این سه سال به 100 برنامه افزایش پیدا کرد.

 وی از  بودجه پایین ورزش همگانی انتقاد کرد و گفت: در بحث مالی نیز بودجه‌ای برای ورزش همگانی وجود نداشت. امسال 25 میلیارد به ورزش همگانی تعلق گرفته است که از این میزان 12 میلیارد برای فدراسیون‌های بدنسازی و غریق‌نجات و روستایی و باستانی و فدراسیون‌های همگانی است.

شعبانی در خصوص ارتباط با شهرداری‌ها نیز گفت: رابطه ما با شهرداری باید در سطح همکاری باشد زیرا این ارگان بودجه و سازوکار مشخص خود را دارد. در این مدت ما ارتباط بسیار نزدیکی با شهرداری‌ها و بخصوص شهرداری تهران برقرار کردیم. بودجه شهرداری تهران در سال 95 برای ورزش شهروندی چیزی در حدود 350 میلیارد تومن بوده است که 200 میلیارد آن در زیرساخت‌های ورزش همگانی هزینه شده است و با 150 میلیارد دیگر آن فقط برنامه اجرا کرده‌اند.

شعبانی بهار با اشاره به مصوبه کمسیون تلفیق مبنی بر اختصاص 1250 میلیارد تومن به ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: از نمایندگان مجلس درخواست داریم که به این مصوبه کمسیون تلفیق رای مثبت بدهند تا انقلابی در بحث ورزش همگانی اتفاق بیفتد. این مبلغ که از مالیات ارزش افزوده است برای توسعه ورزش همگانی، ورزش روستایی، ورزش بانوان، جانبازان و معلولین و زیرساخت های آن هزینه می‌شود. من از اعضای کمیسیون تلفیق تشکر می‌کنم که به این سطح از آگاهی نسبت به اهمیت ورزش همگانی رسیده‌اند که به طور مستقیم به این مقوله ورود کرده‌اند.

 معاون ورزش همگانی در پایان  در خصوص ورزش کارگری نیز گفت: ورزش کارگری یکی از فدراسیون‌های زیر مجموعه معاونت ورزش همگانی است. بنده معتقدم توسعه ورزش در این قشر می‌تواند ورزش ما را نهادینه کند. اگر جامعه کارگری ما فعالیت‌های ورزشی بپردازند، ضمن اینکه به سلامت خود می‌پردازند، در عین حال می‌توانند به کارایی و رشد کارخانه و یا ارگانی که در آن کار می‌کنند، کمک کنند.

 

کد خبر : ۴۲۸۳۲۶