خبرگزاری کار ایران

حمایت تمام قد فرگوسن از رونالدو

سرمربی پیشین منچستریونایتد مهاجم رئال مادرید را به علت فصل فوق‌العاده‌ ای که پشت سر گذاشت، شایسته کسب توپ طلا دانست.

به‌ گزارش ایلنا، الکس فرگوسن در فوتبال جهان یک اسطوره است. بهترین دوران منچستریونایتد با هدایت این سرمربی اسکاتلندی رقم خورد. با وجود اینکه او دیگر مربیگری نمی‌کند اما از جایگاه تماشاگران نظاره‌گر بازی‌های یونایتد است. فرگوسن در گفت‌وگویی اختصاصی با یکی از روزنامه‌ها درباره برنده توپ طلا صحبت کرد.

سرمربی پیشین یونایتد گفت‌: کسی بهتر از کریستیانو رونالدو شایسته دریافت این جایزه نیست. یکی از لحظاتی که احساس غرور می‌کنم این است که رونالدو دورانی در یونایتد پا به توپ بود. برایش بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

فرگوسن در ادامه افزود: موفقیت‌هایش در سال 2016 بی نظیر بود و سال فوق‌العاده‌ای را پشت‌سر گذاشت. به همراه رئال‌ مادرید فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد و در یورو 2016 کاپیتان پرتغال بود و توانست قهرمان این بازی‌ها شود. با وجود اینکه در دقایق ابتدایی دیدار نهایی آسیب دید و از میدان خارج شد اما  از کنار زمین هم تیمی‌هایش را تشویق می‌کرد. او آرزوی بالا بردن این جام را داشت و این اتفاق فوق‌العاده‌ای برایش محسوب می‌شد.

سرمربی اسکاتلندی شاهد پیشرفت بازیکن پرتغالی بود و او را هنگامی که تنها 17 سال داشت، از اسپورتینگ لیسبون خرید و به لیگ برتر آورد. رونالدو در این تیم زیر نظر فرگوسن پیشرفت کرد و اکنون یکی از بهترین‌های جهان محسوب می‌شود.

فرگوسن در این رابطه اظهار کرد: تبدیل شدن رونالدو به یکی از بهترین‌های جهان مرا شگفت زده نکرد چون از 17 سالگی زیر نظر من کار می‌کرد. شاهد پیشرفتش بودم و می‌دانستم که روزی ستاره خواهد شد. برخی از بازیکنان متولد می‌شوند تا به خاطر هوش ذاتی‌شان به بهترین‌ها تبدیل شوند اما بعضی از آنها خاص هستند و با تلاش و تمرین، خود را به بالاترین سطح می‌رسانند. رونالدو جزو دسته دوم است. او هر روز تمرین می‌کرد تا سطح خود را بهتر کند. او می‌تواند الگویی برای بازیکنان جوان یونایتد باشد.

 

کد خبر : ۴۲۴۳۹۱