خبرگزاری کار ایران

قادریان:‌ برای خوشرنگ‌ترین مدال به مجارستان می‌روم

قادریان گفت: در لاس وگاس به مدال برنز رسیدم اما امسال تلاش می‌کنم به مدال طلا برسم.

به گزارش ایلنا،‌ یوسف قادریان درباره پیروزی مقابل محمد فلاح و رامین طاهری و انتخاب به عنوان نماینده وزن 80 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی گفت: طاهری و فلاح هر دو از کشتی‌گیران بسیار خوب ایران هستند اما خدا را شکر با توجه به تمرینات خوبی که برای حضور در این رقابت‌ها پشت سر گذاشته بودم توانستم به موفقیت برسم و صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی شوم.

دارنده مدال برنزجهان با بیان اینکه از ناحیه دنده آسیب‌دیدگی داشته و با آمپول کشتی گرفته است، به شناخت خوب از طاهری و فلاح اشاره کرد و افزود: در اردوها با یکدیگر تمرین می‌کنیم و شناخت خوبی از یکدیگر داشتیم. شاید همین موضوع باعث نزدیک شدن و حساس شدن مسابقات شد. در مجموع کشتی‌های سختی گرفتم و خوشحالم که به هدفم رسیدم. باید بیشتر از این‌ها تمرین کنم تا با آمادگی بیشتری به مسابقات جهانی بروم.

وی در پاسخ به این سوال که برای به دست آوردن چه مدالی به مسابقات جهانی می‌رود گفت: قطعا برای خوشرنگ‌ترین مدال به مجارستان می‌روم. سال گذشته در لاس وگاس به مدال برنز رسیدم اما امسال تلاش می‌کنم به مدال طلا برسم. برای دومین سال است که در بزرگسالان به میدان می‌روم و نسبت به سال گذشته با تجربه‌تر شده‌ام و همین موضوع کمکم می‌کند با انگیزه بیشتری روی تشک بروم.

قادریان درباره قانون جدید کشتی فرنگی و حذف خاک از آن گفت: کشتی‌گیرانی که توان فیزیکی بالایی داشته باشند و بتوانند در طول مبارزه بدون وقفه حمله کنند در این قانون موفق‌تر خواهند بود. فکر می‌کنم در این قانون کار برای من بهتر از قبل باشد و بتوانم به موفقیت بیشتری برسم. البته در این مسابقات شاهد اجرای فن نبودیم چرا که از همدیگر شناخت زیادی داشتیم و همین امر کار را برای اجرای فن سخت کرده بود.

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان درباره احتمال تغییر وزنش با توجه به عملکرد ضعیفش در وزن 85 کیلوگرم انتخابی تیم ملی برای حضور در المپیک گفت: حضور در المپیک آرزوی هر کشتی‌گیری است و به همین دلیل قبل از المپیک به یک وزن بالاتر رفتم اما به هیچ وجه از آمادگی مطلوب برخوردار نبودم چرا که در خانه تمرین می‌کردم و اردوی تیم ملی تعطیل شده بود.فعلا تصمیمی برای تغییر وزن ندارم و می‌خواهم در همین وزن کشتی بگیرم.

وی درباره تغییرات در کادر فنی تیم ملی نیز گفت: کادر فنی بسیار خوبی در تیم ملی داریم. اشکانی از کشتی‌گیران فنی و بسیار خوب بوده و بدون شک می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

 

کد خبر : ۴۲۳۵۰۷