خبرگزاری کار ایران

طعنه رنگرز به برخی پیشکسوتان علاقه‌مند به مدیریت شهری

رنگرز می‌گوید: برخی از دوستان ما جذب فضای سیاسی مدیریت شهری شده‌اند ولی من همچنان علاقه‌مندم که در حوزه کشتی حضور داشته باشم.

حسن رنگرز، سرمربی تیم کشتی فرنگی بیمه رازی که توانست به مقام قهرمانی لیگ کشتی ایران دست پیدا کند در مورد رقابت‌های لیگ کشتی به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: با حمایت‌های مسئولان تیم بیمه رازی توانستیم به روند قهرمانی‌های این تیم در لیگ کشتی ادامه دهیم. باتوجه به اینکه لیگ کشتی با پنج تیم برگزار می‌شود ولی در واقع رقابت قهرمانی بین دو تیم است. باتوجه به سابقه کشتی در ایران رقابت‌های لیگ کشتی می‌توانست جذاب‌تر و هیجان انگیزتر برگزار شود.

او ادامه می‌دهد: طبق گفته مسئولان فدراسیون کشتی سال آینده رقابت‌های لیگ کشتی با سبک دیگری برگزار خواهد شد که همه ما امیدواریم این رقابت‌ها با حمایت رسانه‌ها و ورود بخش خصوصی جذاب‌تر و هیجان انگیزتر دنبال شود و بتواند مخاطبان این رشته را راضی کند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی مراکش به حضور 16 ماهه خود در این کشور اشاره و خاطرنشان می‌کند: در مدت 16 ماهی که در مراکش حضور داشتم توانستم دانش و تجربه خودم را به کشتی‌گیران این کشور انتقال دهم که منجر به قهرمانی این کشور در قاره آفریقا و کسب سهمیه المپیک شد. فعالیت من در این کشور تنها به موضوع قهرمانی باز نمی‌گردد بلکه حضور من در راستای تفاهم نامه‌هایی است که بین فدراسیون کشتی ایران با دیگر کشورها به امضا رسیده است. این تفاهم نامه‌ها در میان مدت می‌تواند به رشد و ارتقا کشتی ایران بیشتر کمک کند که در آینده نتایج آن محسوس‌تر خواهد بود.

وی در مورد امکاناتی که در اختیار کشتی فرنگی ایران قرار دارد می‌گوید: متاسفانه امکانات و اعتبارات هیچ وقت به اندازه انتظارات ورزش کشور ما نبوده است. مسئولان فدراسیون‌ها همواره انتقادهای خود را مطرح می‌کنند ولی هیچگاه این انتقادها دیده‌ نشده است. تیم‌های ملی باید براساس بودجه‌ای که به آنها پرداخت می‌شود برنامه‌ریزی کنند ولی این اعتبارات آنقدر نیست که بتوان برای آینده برنامه‌ریزی کرد. شاید بتوان گفت که بسیاری از فدراسیون‌ها با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند. ما در ورزش ایران ظرفیت‌های بسیاری داریم که با تغییراتی که در راس ورزش رخ خواهد داد باید شاهد افق‌های جدیدی باشیم.

رنگرز به حضور علی اشکانی در راس تیم ملی  کشتی فرنگی اشاره و ادامه می‌دهد: کشتی فرنگی ایران ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد. تیم ملی کشتی فرنگی در سال‌های اخیر توانسته سه مدال طلا و دو برنز المپیک به دست آورد و در رقابت‌های جهانی هم به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند. این نشان دهنده آن است که تیم ملی کشتی فرنگی ایران یکی از بهترین‌های جهان است. علی اشکانی وظیفه خطیری را بر عهده دارد که باید با طراحی تاکتیک‌های جدید به این روند موفقیت‌ها ادامه دهد.

نایب رییس اسبق فدراسیون کشتی در مورد آینده فعالیت‌های خود می‌گوید: در هر فضایی که بتوانم در آن موثر باشم حضور پیدا خواهم کرد. تحصیلاتم در خصوص مدیریت برنامه‌ریزی ورزشی است و همچنان دغدغه فنی هم دارم. باتوجه به محدودیت‌ها و تنگناها و بداخلاقی‌هایی که در حوزه ورزش وجود دارد تا به امروز تمام تلاش خود را کردم تا از مجموعه توانمندی‌های خود در ورزش استفاده کنم. باتوجه به جذابیت‌هایی که در خارج از حوزه ورزش وجود دارد و برخی از دوستان ما جذب فضای سیاسی مدیریت شهری شده‌اند من همچنان علاقه‌مندم که در حوزه کشتی حضور داشته باشم.

 

 

کد خبر : ۴۲۲۰۲۷