خبرگزاری کار ایران

تقابل آقای خاص و گواردیولا در دربی منچستر؛ مورینیو انتقام می‌گیرد؟

سرمربی‌های سابق رئال و بارسا این بار در لیگ جزیره با هم روبه‌رو شده‌اند که برای دومین بار، دربی منچستر زیر نظر این دو مربی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دو تیم منچستریونایتد و منچسترسیتی در سری رقابت‌های جام اتحادیه، فردا (چهارشنبه) به مصاف هم می‌روند. این در حالی است که شیاطین سرخ از حیث نتیجه‌گیری در پنج بازی‌ اخیر امتیازات بیشتری کسب کردند ولی در مجموع این منچسترسیتی است که تیم بهتری بوده و صدرجدول لیگ جزیره را نیز از آن خود کرده است. 

دیدار رفت این دو تیم در لیگ جزیره که دو هفته قبل برگزار شد دو بر یک به نفع شاگردان گواردیولا خاتمه یافت.

شاگردان مورینیو تمام توان خود را برای انتقام گرفتن از تیم همشهری به کار می‌گیرند و همین، کار را برای آبی‌پوشان سخت می‌کند.

نکته جالب تر اما تقابل دوباره‌ آقای خاص و گواردویلا است. این دو مربی تا کنون 23 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که از این بین 8 پیروزی از آن گواردیولا بوده، 3 برد هم به آقای خاص تعلق داشته و 12 بازی هم به تساوی کشیده شده است.

این بازی‌ها با تیم‌هایی مثل بارسا، رئال،‌ چلسی و منچستر یونایتد و منچستر سیتی بوده است.

مورینیو که هفت سال از گواریولا بیشتر سابقه مربیگری دارد تنها یک جام از گواردیولا بیشتر کسب کرده است. این مربی پرتغالی 22 جام در کارنامه مربی‌گری خود دارد.

اما استارت کری‌خوانی‌های این دو مربی برمی‌گردد به رقابت‌هایی که در لالیگا داشتند. مورینیو سکان‌دار رئال بود و گواردیولا روی نیمکت بارسلونا می‌نشست. مورینیو در اولین تجربه الکلاسیکوی خود شکست سنگینی از بارسلونا خورد  و 5 بر 0 این دیدار را به گواردیولا واگذار کرد. تا جایی که مدیرعامل رئال این بازی را بدترین بازی تاریخ رئال دانست. البته آقای خاص این باخت را تحقیر شدن نمی‌دانست.

کری‌خوانی‌هایی که همیشه بین این دو نفر وجود دارد تقابل‌های رودرروی این دو نفر را حساس‌تر می‌کند. فردا این دوتیم برای دومین بار دربی منچستر را مربیگری می‌کنند.

کد خبر : ۴۲۲۴۱۳