خبرگزاری کار ایران

اوکراین میزبان مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان شد

با موافقت اتحادیه جهانی کشتی (UWW) با میزبانی اوکراین در رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در سال 2016، این مسابقات همچون رقابت‌های فرنگی جهانی شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون کشتی، فدراسیون کشتی اوکراین، میزبانی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در سال 2016 میلادی را در ۱۱ و ۱۲ آذرماه در شهر " خارکف " یکی از شهرهای کشتی خیز کشور اوکراین بر عهده گرفت تا پس از 2 سال از آغاز این مسابقات، که با ابتکار و میزبانی ایران انجام شد، میزبانی این رقابت‌ها پس از تقاضا از سوی سایر فدراسیون‌های ملی، جایگاهی جهانی پیدا کند.

پس از اعلام تقاضا و مذاکرات فدراسیون کشتی اوکراین با فدراسیون کشتی ایران، به عنوان مبتکر برگزاری این رقابت‌ها و انجام توافقات قطعی در این زمینه مبنی بر برگزاری مشترک رقابت‌های جام باشگاه‌های کشتی آزاد  جهان در خارکف، این موضوع در قالب پیشنهادی مشترک از سوی دو فدراسیون مذکور، به اتحادیه جهانی کشتی اعلام شد و اتحادیه جهانی کشتی نیز ضمن موافقت با میزبانی کشور اروپایی اوکراین، ابراز امیدواری کرد جام باشگاه‌های جهان بعنوان حرکتی نو در دنیای کشتی، در جذب بنگاه‌های اقتصادی در جهان موفق عمل کند. 
اتحادیه جهانی هم چنین الگوی جدید ارائه شده از سوی فدراسیون ایران مبنی بر مشارکت فدراسیون‌های ملی کشتی، در برگزاری مسابقات بزرگ و پرهزینه بین‌المللی کشتی در جهان را، عامل کمک به جذب بیش از پیش بنگاه‌های اقتصادی، افزایش انسجام مدیریتی کشورهای صاحب کشتی، انتقال تجربیات مدیریتی میان کشورهای مشارکت کننده، افزایش متقاضیان میزبانی رقابت‌های بین المللی بزرگ،  ارتقاء توان برگزاری رقابت های بزرگ، توسعه کشتی در دنیا، و در نهایت حمایت به حفظ همیشگی کشتی در المپیک، دانست. 
اتحادیه جهانی کشتی اظهار امیدواری کرد این الگو مدیریتی (مدیریت مشارکتی در برگزاری رقابت‌های بین المللی)، به تدریج در برگزاری سایر رقابت‌های اصلی کشتی در جهان نیز، از سوی فدراسیون‌های ملی متقاضی، به عنوان یک الگوی مدیریتی جدید در کشتی دنیا، مورد توجه تمام فدراسیون‌های ملی قرار گیرد.
بنابر توافق فدراسیون کشتی ایران با فدراسیون کشتی اوکراین، تمام هزینه‌های اقامت، ترانسفر داخلی و برگزاری رقابت‌های تیم‌های باشگاهی متقاضی شرکت در مسابقات جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان، در سال 2016، از سوی فدراسیون اوکراین تامین خواهد شد و فدراسیون کشتی ایران در تامین هزینه جایزه ارزی مسابقات یادشده و نحوه برگزاری مسابقات با کمک حامیان مالی خود، مشارکت می‌نماید.
ظرفیت‌های تبلیغات محیطی این رقابت‌ها بصورت برابر در اختیار دو کشور مشارکت کننده قرار خواهد داشت.
به نظر می‌رسد پذیرش میزبانی جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان پس از مسابقات فرنگی، از سوی کشوری غیر از ایران، جدا از اهمیت پذیرش جهانی این رقابت‌ها از سوی سایر کشورهای صاحب کشتی در دنیا، فرصت مضاعفی را برای حضور بسیاری از تیم‌های اروپایی و آسیایی، که به دلایلی از جمله؛ محدودیت‌های امنیتی منطقه خاورمیانه، تنگناهای مالی ناشی از دوری مسیر برای حضور در ایران و یا ملاحظات سیاسی ناشی از قوانین ابلاغی کشور آمریکا برای حضور اتباع سایر کشورها در ایران و... که امکان حضور در، دو دوره اولیه رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان در سال‌های 2015 و 2014 در ایران نداشته‌اند را فراهم می‌کند. از این رو انتظار می‌رود حرکت اولیه کشتی ایران در جهان، از رونق کمی و کیفی مضاعفی در مسابقات سال آتی برخوردار باشد.
رقابت‌های کشتی  فرنگی جام باشگاه‌های جهان نیز روزهای ۲۰ و ۲۱ آذرماه در شهر بوداپست پایتخت مجارستان برگزار خواهد شد.

 

کد خبر : ۴۱۵۴۱۵