خبرگزاری کار ایران

بررسی زوج آندو-عزت‌اللهی؛ آیا ابراهیمی باید نیمکت نشین می‌شد؟

سرمربی تیم ملی در بازی مقابل قطر تصمیم گرفت که ابراهیمی را نیمکت نشین سعید عزت‌اللهی کند که این تصمیم حرف و حدیث‌هایی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، کارلوس کی‌روش مقابل تیم ملی قطر از زوج آندو-عزت‌اللهی استفاده کرد. او برای این کار امید ابراهیمی را نیمکت نشین کرد که این کار کی‌روش حرف و حدیث هایی را به دنبال داشت. تا جایی که مهدی رحمتی نیز با انتشار پستی در اینستاگرام به این تصمیم کی‌روش کنایه زد اما به بررسی این تصمیم کی‌روش می‌پردازیم.

سعید عزت‌اللهی؛ استاد کارهای دفاعی

در ابتدا قابلیت‌های سعید عزت‌اللهی را بررسی می‌کنیم. بازیکنی که سه فصل پیش مورد توجه تیم امید اتلتیکومادرید قرار گرفت و این بازیکن ۱۷ ساله به باشگاه مطرح لالیگایی پیوست. عزت‌اللهی فصل گذشته طی قراردادی به روستوف پیوست و در این تیم هم به درخشش خود ادامه داد و جزو بازیکنان فیکس این تیم روسی قرار گرفت.

عزت‌اللهی ۲۰ ساله، با توجه به سن‌ و سالی که دارد یکی از بهترین استعدادهای فوتبال ایران نام گرفته است. زیرا قد و قواره بلندی دارد که برای یک هافبک دفاعی امتیاز بسیار مثبتی به حساب می‌آید. هوش و سرعت این بازیکن نیز باعث شده است که هافبک کاملی باشد و فضای مقابل دفاع‌های تیم ملی را به خوبی جمع کند. عزت‌اللهی در بازی مقابل قطر نیز با جنگندگی بالایی که داشت توانست به ثبت یک کلین شیت دیگر برای تیم ملی کمک ویژه‌ای کند. عزت‌اللهی با قدرت سرزنی بالایی که دارد می‌تواند نبردهای هوایی را نیز به خوبی پیروز شود.

عزت اللهی

کاپیتان؛ جنگنده با میل هجومی بالا

پس از عزت اللهی به بررسی کاپیتان تیم ملی می‌پردازیم. آندرانیک تیموریان که سابقه حضور در دو جام‌جهانی همراه با تیم ایران را دارد و در لیگ برتر انگلستان نیز توپ زده است، به یکی از با قابلیت ترین بازیکن های تیم ملی بدل شده است. جنگندگی‌های تیموریان که زبان زد خاص و عام است در کارهای دفاعی کمک زیادی به مدافعان تیم ملی می‌کند اما میل هجومی تیموریان این نیاز را به وجود می‌آورد که از زوجی در کنار آندو استفاده شود که بار دفاعی بیشتری داشته باشد تا بتواند وقتی تیموریان در کارهای هجومی شرکت می‌کند فضای پشت سر او را پوشش دهد. تیموریان هنگام ارسال‌ها و شوت زنی ها به جلو می‌کشد و فضایی را پشت سر خود و مقابل مدافعین تیم ملی باز می‌گذارد که بهترین فضا را برای ضد حمله به تیم‌های حریف می‌دهد.

اندو

امید ابراهیمی؛ مخرب در حمله، کم فروغ در دفاع

امید ابراهیمی، بهترین هافبک فصل گذشته لیگ برتر کشور است. بازیکنی که توانست در بین هم پست‌های خود آقای گل شود و البته از مهاجمین باشگاه خود یعنی استقلال نیز گل‌های بیشتری به ثمر برساند. امید ابراهیمی بار هجومی بسیار بالایی دارد و در استقلال معمولا در حمله‌ها شرکت دارد و سعی در بازیسازی و گلزنی می‌کند. ابراهیمی از قوه شوتزنی بسیار خوبی نیز برخوردار است که مربیان را مجاب به استفاده از او برای شوت‌های از راه دور می‌کند اما همه این‌ها باعث می‌شود که در عملکرد دفاعی وضعیت طور دیگری رقم بخورد. با توجه به مسئولیت بالای هافبک‌های دفاعی در عملکرد دفاعی تیم ها، این نکته بسیار حائز اهمیت است که ابراهیمی نمی‌تواند به خوبی در کارهای دفاعی شرکت کند و همین باعث می‌شود ابراهیمی زوج مطلوبی در کنار کاپیتان تیم ملی نباشد.

وقتی تیم ملی جلو بکشد و آندو در کارهای هجومی شرکت کند، عزت‌اللهی می‌تواند فضای پشت آندو را جمع کند و اجازه نفوذ و ضدحمله را به مهاجمان حریف ندهد. کاری که ابراهیمی، بهترین هافبک لیگ‌برتر، نمی‌تواند به خوبی عزت‌اللهی انجام دهد. بنابراین این تصمیم کی‌روش غیر منطقی به نظر نمی‌رسد.

امید ابراهیمی

کد خبر : ۴۰۸۱۶۵