خبرگزاری کار ایران

عضو شوارای فنی در گفت‌وگو با ایلنا:

سرمربی آینده چیزی کمتر از بنا نخواهد داشت/ پیشنهاد من حسن رنگرز است

ملاقاسمی می‌گوید: باید منتظر بازگشت رسول خادم باشیم تا جلسه شورای فنی تشکیل شود و سپس اعلام کنیم که چه شخصی را برای سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب خواهیم کرد.

حسین ملاقاسمی،  عضو شورای فنی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص نتایج کسب شده در رقابت‌های المپیک 2016 ریو به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: ما می‌دانستیم که در المپیک ریو نتایج المپیک لندن تکرار نخواهد شد اما پیش بینی یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز را می‌کردیم. متاسفانه کشتی‌گیران ما نتوانستند کشتی‌های باقدرتی بگیرند و شش دقیقه برابر حریفان مبارزه کنند. بهتر بود که محمد بنا قبل از استعفا برای شورای فنی توضیح می‌داد که به چه دلیل کشتی‌گیران ما توان شش دقیقه کشتی گرفتن را نداشتند. 

او ادامه می‌دهد: باید توجه داشت که فرنگیکاران ما نسبت به المپیک لندن چهار سال پیرتر شده‌اند و نمی‌توان از آنها انتظار داشت که با همان فشاری که قبل از المپیک لندن تمرین می‌کردند کار را ادامه دهند. متاسفانه محمد بنا همان فشار المپیک لندن را به کشتی‌گیران وارد کرد که موجب خستگی آنها روی تشک المپیک ریو شد. بعد از فشار بدنی باید به فشار بالای روانی کشتی‌گیران اشاره کرد. با کسب نتایج خیره کننده تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک لندن انتظارات از تیم محمد بنا بسیار بالا بود و این نکته را هم نباید فراموش کنیم که ملی پوشان ما انگیزه چهار سال پیش را نداشتند.

ملاقاسمی به دلایل عدم همکاری محمد بنا با فدراسیون کشتی اشاره و خاطرنشان می‌کند: به هیچ وجه نمی‌توان زحمات محمد بنا را نادیده گرفت و او همیشه در قلب خانواده کشتی ایران جای دارد و فراموش نخواهد شد. شورای فنی کشتی فرنگی قبل از شروع رقابت‌های المپیک ریو به محمد بنا اختیار تام داده بود که هر کاری می‌خواهد انجام دهد. او خودش تعیین می‌کرد که به چه میدانی برود و چه فرایندی را برای انتخاب کشتی‌گیران در نظر بگیرد ولی بعد از المپیک ریو باید برنامه‌های خود را در شورای فنی مطرح می‌کرد. این بدان معنی نیست که فعالیت‌های سرمربی تیم ملی را محدود کنیم ولی تصمیمات باید در شورا مطرح بشود و با بحث‌های کارشناسی تصمیماتی گرفته شود. محمد بنا نمی‌تواند با چنین قوانینی کار کند بنابراین تصمیم گرفت که به همکاری ادامه ندهد.

عضو شورای فنی در خصوص انتخاب جانشین محمد بنا توسط اعضای شورای فنی ادامه می‌دهد: هر یک از اعضای شورای فنی یک رای دارند که می‌توانند نظر خود را اعلام کنند. گزینه‌هایی مد نظر هستند ولی نظر شخصی من حسن رنگرز است. حسن رنگرز با توجه به مدال طلای جهانی و نتایج خوبی که در دوران مربیگری خود در تیم ملی جوانان و تیم ملی مراکش کسب کرد به نظر من بهترین گزینه خواهد بود ولی رای من تنها تاثیرگذار نیست. باید منتظر بازگشت رسول خادم باشیم تا جلسه شورای فنی تشکیل شود و سپس اعلام کنیم که چه شخصی را برای سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب خواهیم کرد.

ملاقاسمی در خصوص شباهت‌های فنی سرمربی آینده با محمد بنا می‌گوید: محمد بنا مربی بزرگی است و کارنامه درخشانی هم دارد اما نباید چنین برداشتی داشته باشیم که در کشتی فرنگی تنها یک شخصیت داریم و آن هم محمد بنا است. مربیان زحمت کشی هستند که در شهرستان‌ها با ماهی صد هزار تومان کشتی‌گیرانی مانند امید نوروزی، سعید عبدولی، قاسم رضایی و حمید سوریان را می‌سازند. شخصی که به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب می‌شود چیزی از محمد بنا کمتر ندارد. مطمئنا بعد از تشکیل جلسه شورای فنی بهترین شخص را برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب می‌کنیم.

 

 

 

کد خبر : ۴۰۷۷۳۱