خبرگزاری کار ایران

جواد محجوب در گفت‌وگو با ایلنا:

میدان المپیک را بزرگ نمی‌کنم/ برای رسیدن به مدال باید جنگید

محجوب می‌گوید: هر بار که به مدال و جایزه نقدی مسابقات فکر کردم با دست خالی به کشور بازگشتم و هر بار که به جنگیدن فکر کردم روی سکو رفتم.

جواد محجوب، جودوکار المپیکی وزن 100- کیلوگرم تیم ملی در خصوص تمریناتش برای حضور در بزرگترین آوردگاه ورزش جهان به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: تمریناتم روند خوبی دارد و آسیب دیدگی خاصی هم ندارم. در فاصله باقی مانده تا شروع المپیک تمرینات سرعتی را در دستور کار قرار داده‌ام. همین روند را تا شروع رقابت‌های المپیک حفظ می‌کنم. همه دوستانم برای کمک کردن به اردوی تیم ملی آمده‌اند تا به عنوان حریف تمرینی با من تمرین کنند. چند هفته‌ای است که تمریناتم را زیر نظر مربی شخصی خودم دنبال می‌کنم.

او ادامه می‌دهد: ورزش جودو طوری است که اگر در رقابت‌ها و تورهای جهانی شرکت نکنی در رنکینگ جهانی سقوط خواهی کرد. در طول سال مسابقات زیادی برگزار می‌شود اما در سال آخر امتیازات کسب شده تاثیر بیشتری در رنکینگ دارد. از اواخر سال گذشته تاکنون در هفت مسابقه شرکت کردم. در این رقابت‌ها یک طلا، یک نقره و دو برنز کسب کردم و رنکینگ خودم را در جهان بهبود بخشیدم. در حال حاضر در رتبه 21 جهانی قرار دارم. تمام تلاش خودم را انجام می‌دهم تا پس از المپیک به رنکینگ تک رقمی برسم.

محجوب در مورد حریفانی که باید در المپیک با آنها رقابت کند، می‌گوید: با جودوکارانی که در المپیک لندن عنوان‌دار بودند مبارزه کردم و شناخت خوبی از آنها دارم. با آنالیز بازی‌های آنها به این نتیجه رسیدم که چیزی از آنها کم ندارم و برای کسب مدال المپیک تنها باید تمرکزم را بیشتر کنم. برای رسیدن به مدال المپیک باید با همه رقیبان با قدرت بجنگم.

جودوکار المپیکی تیم ملی به رقابت‌های المپیک اشاره و خاطرنشان می‌کند: میدان المپیک را بزرگ نمی‌کنم. المپیک تنها اسم سنگینی دارد. من در مسابقات جهانی با صد نفر رقابت کردم و در المپیک باید با 32 حریف مبارزه کنم. با حریفان حرفه‌ای بهتر مبارزه می‌کنم تا با حریفانی که سطح پایین‌تری دارند. سعی می‌کنم در دهکده المپیک هم وارد جو مسابقات نشوم. در 8 روزی که قبل از شروع رقابت‌ها در دهکده المپیک حضور دارم می‌خواهم تمام تمرکزم را روی حرکات تکنیکی بگذارم. می‌خوام با مدال المپیک به کشور باز ‌گردم.

محجوب می‌گوید: برای رسیدن به موفقیت باید جنگید و با جدیت تمرین کرد. در رقابت‌های جودو با اولین باخت از دور مسابقات کنار می‌روی و شانس مجددی وجود ندارد و هر چه در جدول به فینال نزدیک‌تر می‌شوی حساسیت‌ها هم بیشتر می‌شود. در همه مسابقات از پرچم کشورم دفاع می‌کنم. همه دنیا مسابقات المپیک را زیر نظر دارند و من یکی از نمایندگان کشورم هستم. انگیزه‌های بسیاری برای جنگیدن دارم. هر بار که به مدال و جایزه نقدی مسابقات فکر کردم با دست خالی به کشور بازگشتم و هر بار که به جنگیدن فکر کردم روی سکو رفتم.

 

کد خبر : ۳۹۳۷۵۱