خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می‌کند؛

چرا باشگاه پرسپولیس درباره طارمی و مذاکره با ریزه‌اسپور شفاف‌سازی نمی‌کند؟

این طور که شنیده می‌شود باشگاه پرسپولیس از دو راهکار برای بازگرداندن بدون خسارت طارمی استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا،‌ پروژه بازگشت مهدی طارمی به پرسپولیس، عجیب‌ترین و پیچیده‌ترین پرونده نقل و انتقالات تابستانی بود. مشخص نشد آقای گل پرسپولیس چطور از پرسپولیس رفت و چطور به این تیم برگشت. اگر چه بعد از بازگشت طارمی هر کس در باشگاه و از اطرافیان این بازیکن تلاش می‌کند تا بازگشت او را حاصل تلاش‌های خودش بداند و طارمی هم می‌خواهد بگوید به عشق پرسپولیس و هواداران این تیم قید حضور در ترکیه را زده اما هنوز مشخص نیست که دلیل اصلی بازگشت این بازیکن و نحوه بازگشت او چگونه بوده است. این بازیکن در حالی که می‌توانست قبل از رفتن به ریزه اسپور بدون هیچ  حاشیه‌ای قراردادش را تمدید کند حالا در حالی به تیم خود بازگشته که می‌تواند یک پرونده حقوقی سنگین را به این باشگاه تحمیل کند.

در این میان مسئولان پرسپولیس هم علاقه ای به شفاف‌سازی این قضیه ندارند و در مورد دلیل و نحوه برگشتن طارمی و همچنین راهکار آنها برای شکایت نکردن باشگاه ریزه‌اسپور اطلاعات دقیقی ارائه نمی‌دهند. شایعات زیادی در مورد قضیه طارمی شنیده می‌شود. شایعاتی که حتی بیم یک بی‌قانونی بزرگ در باشگاه پرسپولیس را جدی تر کرده است.

استناد پرسپولیسی‌ها برای بازگرداندن طارمی و صرف نظر کردن ریزه اسپور از شکایت، قراردادی است که فروردین امسال با طارمی بسته‌اند. پرسپولیس و طارمی، فروردین قراردادی توافقی امضا کردند که بر اساس آن، مهاجم وقت سرخپوشان می‌توانست هر وقت خواست از باشگاه جدا شود. این قرارداد، ارزش حقوقی چندانی نداشت. با این وجود، پرسپولیسی‌ها می‌خواهند با استناد به همان قرارداد و موافقت طارمی، باشگاه ترکیه‌ای را تحت فشار بگذارند.

بر اساس تغییرات ایجاد شده در قرارداد فروردین ماه پرسپولیس و طارمی، این قرارداد جنبه رسمی پیدا کرده است. پرسپولیسی‌ها می‌خواهند ریزه اسپور را تحت فشار بگذارند که در صورت شکایت از طارمی، به صورت متقابل از این باشگاه به خاطر قرارداد با بازیکنانی که تحت قرارداد باشگاه دیگری بوده شکایت خواهند کرد. همچنین آنها می‌خواهند حضور بدون دردسر طارمی را با رفتن بدون دردسر رامین رضاییان معاوضه کنند. اگر چه باشگاه پرسپولیس به واسطه بند قرارداد رضاییان حق چندانی در این پرونده ندارد اما می‌تواند با شکایت به فیفا برای چند هفته مشکلاتی در بازی کردن رضاییان ایجاد کند.

این طور که شنیده می‌شود باشگاه پرسپولیس از این دو راهکار برای بازگرداندن بدون خسارت طارمی تلاش می‌کند. راهکار اول که راهکاری غیرقانونی است و اگر باشگاه ترکیه‌ای متوجه آن بشود و به فیفا شکایت کند مطمئنا مشکلات عدیده‌‌ای برای این تیم به وجود خواهد آورد. این راهکار در این یکی، دو روز به شدت دستمایه سایت‌ها و کانال‌های استقلالی قرار گرفته و احتمال دارد که انتشار این خبر توسط آنها و همچنین رسانه‌های داخلی به شدت پرسپولیس را دچار مشکل کند.

وکیل طارمی هم در بیانیه‌ای که بعد از بازگشت طارمی صادر کرده بود به صورت تلویحی به این قضیه اشاره کرد و تاکید کرده که نحوه کار آنها نباید علنی شود: «در اینجا نمی‌توان موارد حقوقی ماجرا را مطرح کرد زیرا باعث می‌شود در صورت اقدامات حقوقی باشگاه ترکیه‌ای دست خودمان را رو کرده باشیم. تلاش شده همه جوانب امر سنجیده شود و مستندات لازم وجود دارد که نگرانی‌ها را رفع می‌کند. از یکی، دو روز پیش همه امور لازم انجام شده و ان‌شاالله با دعای خیر شما عزیزان مشکلی نخواهد بود.»

در این بین نقش وزارت ورزش نیز اهمیت پیدا کرده است. وزیر ورزش بارها در مورد ضرورت شفاف‌سازی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سخن گفته است اما اینکه شفاف‌سازی مورد تاکید وزارت ورزش در خصوص سرخابی‌ها فقط در مقاطعی در دستور کار قرار می‌گیرد و البته در مقاطعی دیگر به موضوعی پنهانی و غیر علنی تبدیل می‌شود خود موضوعی است قابل بحث و سئوال‌برانگیز.

 

کد خبر : ۳۹۱۷۱۲